Selviääkö sierra?

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
_Niko

Selviääkö sierra?

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Suurinpiirtein viiko sitten tapahtui ikävä kolari jossa sieraimeni oli aika pahasti kärsivä osapuoli. Miten on kannattaako alkaa autoa vielä riuhtomaan suoraksi noin kuvien perusteella?

Moottorista sen verran että tärskyn jälkeen moottori ei kuitenkaan sammunut mutta piti pahaa ääntä, joku hankasi johonkin (hihnapyörä?), nesteet tuli ulos ja tyhjäkäynti seilasi(tyhjäkäynti moottori), ohjaustehostin oli poissa pelistä.

kolari tapahtui noin nopeasti selvitettynä näin: Kaksi kaistainen tie. vasemmalla kaistalla minä, nopeus 30-35km/h oikealla kaistalla metrin minun edellä tila-auto. Tilaauton edellä pysähtyneenä joku auto, jonka taakse tila-auton kuljettaja ei kerkeä jäädä odottelemaan. Tila-auton kuljettaja vaihtaa kaistaa aivan minun eteen, noin metri minun puskurista. Samalla kun tulee minun eteen havaitsee suojatielle pyrkivän ihmisen, jota ei voinut havaita koska oli ollut toisen ajoneuvon takana. Tila-auto on edelleen muutaman metrin minun puskurista, ja kaistanvaihdosta on edetty muutama metri, kun uudenkarhea tila-auto survaisee jarrut tiskiin. No sierran jarruilla ei paljon ole tehtävissä, kun ottaa huomioon reaktio ajat ja sieraimen huiman pysähtyvyyden. Kops!

Tila-auton peräkoukku teki aika ilkeää jälkeä sierralle, kun ottaa huomioon vauhdin. Eli opetus: turvaväli on aika ratkaiseva juttu, ja sierra ei ole hääppöinen auto törmätä.
kuvia: http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/288x5+niko-sierra.html

Autolla on ajettu 220000km. -92 iS dokki. Tekniikka erittäin hyvässä kunnossa. kaikki pelaa lähes täydellisesti ja uusia osia on laitettu isolla rahalla. Sisusta lähes virheetön. Eli palasiksi vaiko suoristukseen ja kuntoon. Palasiksi laitto menee todella vaikeaksi koska ei ole omaa tallia tms.

Juu, ja olin syyllinen tapahtuneeseen, poliisienkin mielestä. Kaskoa ei ollut koska noinkin vanhaan sitä ei saa.
Viimeksi muokannut _Niko, 01 Helmi 2008 13:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra DOHC is -92
tursas

Re: Selviääkö sierra?

Viesti Kirjoittaja tursas »

Eipä näy kuvat ainakaan tänne, vaatii varmaan jonkun loginin...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
_Niko

nyt pitäisi toimia.
Sierra DOHC is -92
pekkars

Viesti Kirjoittaja pekkars »

ei toi nyt kovin pahalta näytä!.mitä joskus tollasia ja pahempiakin laitellu, minä ainakin laittaisin kuntoon.
sierra cosworth 2wd vm-90
mondeo 2.2 tdci m6 vm-05
Riesa2.0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Joo onhan niitä pahemistakin nähty korjattavan, riippuu ihan auton muusta kunnosta jos on muuten hyvä ja ruosteeton peli kyseessä niin kyllä minäkin tuon vielä kuntoon laittaisin!
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
janzamar

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Taunus oli aikanaan V:n muotonen tolpan jäljiltä keulastaan ja ei sekään ollu
kun hinausköyttä keulaan ja toinen pää koivuun ja vetoa sekä
pintapeltiä uusiksi :lol: Ihan korjattavissa tuo näyttäs olevan.
Mulla muuten on tuommoset ehjät umpiot :wink: ..kunhan vaan mainitsin huvikseni :roll: :lol:
Ootko tehny itte noita korjauksia vai tarvitko korjaamoa?
Ei millään mainoksella mutta Porvoossa yhdellä purkaamolla on kohtuu tuntivelotus
ja luultavasti osiakin jos tarvis ja siitä voinee jatkaa privalla jos ei itse jaksa harrastaa.
En oo itte töissä enkä kytkoksissä siihen muuten kuin että kaveri sitä touhuaa.
Kyllä minäkin tosiaan tuon kuntoon laittasin ennemmin kuin paloiksi.
ei sieltä mitään junia t...
Foordson

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Kyllähän tuosta vielä auton....siis foorttin tekee :lol:

Tosiaan jos toi kerta on noinkin hyvässä kuosissa mitä kerroit niin kannattaahan se kuntoon pistää.
_Niko

No pitää jossain käydä näyttämässä ja kysymässä hinta-arviota tuon korin kuntoon laittamiselle. Suositelkaa ihmeessä paikkoja missä tuota voisi käydä oikomassa. Mieluiten lyhyen matkan päästä itä-helsingistä? Onko tattarisuolla mitään luotettavia paikoja? suositelkaa suositelkaa!
Sierra DOHC is -92
janzamar

Viesti Kirjoittaja janzamar »

_Niko kirjoitti:No pitää jossain käydä näyttämässä ja kysymässä hinta-arviota tuon korin kuntoon laittamiselle. Suositelkaa ihmeessä paikkoja missä tuota voisi käydä oikomassa. Mieluiten lyhyen matkan päästä itä-helsingistä? Onko tattarisuolla mitään luotettavia paikoja? suositelkaa suositelkaa!
En tunne Tattarisuon paikkoja kun niin harvakseltaan siellä käyn,
Porvoon paikka on 019 5245242 noin puolen tunnin ajon päässä.
ei sieltä mitään junia t...
controlle-R

Viesti Kirjoittaja controlle-R »

Katoppa tuosta, oiotaanhan niitä paljon pahempiakin.. http://www.pajalle.com

Kyllä ite ainakin korjaisin vielä :)
Vastaa Viestiin