Mondeon päästöt katsastuksessa hirveät

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jimi2107
Viestit: 9
Liittynyt: 06 Joulu 2007 15:09

Viesti Kirjoittaja jimi2107 »

mikähän voisi olla kun tyhjäkäynnillä hc kipuaa 300 hujakoille lambdan ollessa n. 1,06,,,, ja kierroksilla hc laskee alle sadan lambdan ollessa n. 1,03. autoon on vaihdettu tulpat öljyt putsarit T kappale huohottimen putkiin puolan alle ja viimeksi lambda anturi. puristukset oli 12 baarin paikkeilla joka pytyssä. auto on mk 1 mondeo -96 2,0 ajettu 250 tkm ?????????????
Poison
Viestit: 24
Liittynyt: 26 Huhti 2007 16:42
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Poison »

Mul on vanha koppasessa gt probessa sellane ongelma et tyhjäkäynnil meenee kaikki hienosti läpi mut ku antaa kaasuu ni CO2 hyppää 2.18:aan. kierroksilla kaikki mut pysyy rajoissa paitsi tuo CO2.
ford... fix or repair daily
Avatar
mgml
Viestit: 39
Liittynyt: 16 Elo 2007 19:24

Re:

Viesti Kirjoittaja mgml »

Poison kirjoitti:Mul on vanha koppasessa gt probessa sellane ongelma et tyhjäkäynnil meenee kaikki hienosti läpi mut ku antaa kaasuu ni CO2 hyppää 2.18:aan. kierroksilla kaikki mut pysyy rajoissa paitsi tuo CO2.
Ja täällä Probessa kierroksilla kaikki ok, mutta tyhjäkäynnillä HC-korkea. Kohta on kaikki mahdolliset vikapaikat koluttu läpi :roll:
Ford Probe 2.2 GT turbo
Poison
Viestit: 24
Liittynyt: 26 Huhti 2007 16:42
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Poison »

mie yritin ite tutkii kaiken mihi järki riitti mut ei auttanu mitää... ei ollu mitää vuotoja misssää, suuttimet käytin siin elktrolyytti pesus vai mikä nyt onkaa, lamdan vaihoin, sytkä piuhoja uusittii ku pikkase pätki. nyt auto on korjaamolla ku oma järki ei enää riittäny ja tuli muuteki esteitä tolle korjaukselle. huomenna laitetaa kiinni uus ilmamassamittari ja map anturi ja otetaa pois se EGR...
toivotaa jos se nyt menis leimast läpi... :x
ford... fix or repair daily
Avatar
mgml
Viestit: 39
Liittynyt: 16 Elo 2007 19:24

Re:

Viesti Kirjoittaja mgml »

Poison kirjoitti:mie yritin ite tutkii kaiken mihi järki riitti mut ei auttanu mitää... ei ollu mitää vuotoja misssää, suuttimet käytin siin elktrolyytti pesus vai mikä nyt onkaa, lamdan vaihoin, sytkä piuhoja uusittii ku pikkase pätki. nyt auto on korjaamolla ku oma järki ei enää riittäny ja tuli muuteki esteitä tolle korjaukselle. huomenna laitetaa kiinni uus ilmamassamittari ja map anturi ja otetaa pois se EGR...
toivotaa jos se nyt menis leimast läpi... :x
Uteliaisuuttani kysyn, mistä löysit ilmamassamittarin ja minkä verran maksoi? Kyselin nimittäin yhdestä paikasta ja mulle sanottiin 500e - että silleen. Mulla tuo EGR on tulpattu, mutta yleensähän kaikki aina ehdottaa muutenkin katalysaattoria viaksi... Meikällä vaihdettu pakosarjan tiivisteet, tulpat, johtosarja, lambda ja kohta vaihdetaan moottorinlt-anturi, jäähdytysnesteet, öljyt jne. Eipä naurata enää tässä tilanteessa. Viimeiseksi jätän kantavan venttiilin ja katalysaattorin mahdollisuuden yms. joita tässä on joutunut opettelemaan. Ennen Probeta mulla oli peräti kynnet, kuten naisilla nyt yleensä kait pitäisi olla - nyt ei enää niitäkään... :shock:
Ford Probe 2.2 GT turbo
Poison
Viestit: 24
Liittynyt: 26 Huhti 2007 16:42
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Poison »

mgml kirjoitti: Uteliaisuuttani kysyn, mistä löysit ilmamassamittarin ja minkä verran maksoi? Kyselin nimittäin yhdestä paikasta ja mulle sanottiin 500e - että silleen. Mulla tuo EGR on tulpattu, mutta yleensähän kaikki aina ehdottaa muutenkin katalysaattoria viaksi... Meikällä vaihdettu pakosarjan tiivisteet, tulpat, johtosarja, lambda ja kohta vaihdetaan moottorinlt-anturi, jäähdytysnesteet, öljyt jne. Eipä naurata enää tässä tilanteessa. Viimeiseksi jätän kantavan venttiilin ja katalysaattorin mahdollisuuden yms. joita tässä on joutunut opettelemaan. Ennen Probeta mulla oli peräti kynnet, kuten naisilla nyt yleensä kait pitäisi olla - nyt ei enää niitäkään... :shock:
ostin käytetyn ilmamassamittarin, ne on kyl aika törkeen hintasii laitteita uutena :evil: enne ei totellu yhtää auto ja väänteli ite seoksesa iha mihi huvitti nyt noil uusil tavaroil saatii suht lähelle pässtöt mut iha pikkase pitäs saaha viel nipistettyy viel pois co2 arvosta ku se on jotai 0.48 ja lamda oli kans iha hitusen yli. täytyy ilmeisesti vaihtaa katti ku on kuulemma vajaa toimine...
Ja mun probe on ruvennu itestää kaasuttelee... eli siis yhtääkkii kiekat hyppää sinne 1500 ja rupee pomppii siin 1300 ja 1700 välii ja sit hetken kuluttuu taas laskee normaaliks, oisko jollai ideoita mikä ton aiheuttaa???
ford... fix or repair daily
Vastaa Viestiin