Mondyssä nyt jotain häikkää. Auto on vm-96 ekaa korimallia, 2.0 automaatti, ja nyt kun höllää kaasusta niin joku resonoi niin pirusti ja kauhea metallinen helinä kuuluu jostain... Korjaamosedän kanssa avattiin jakopää kun epäili että olis vesipumppu mut siellä kaikki kunnossa. Seuraava epäily oli korjaamonsedällä että joku vauhtipyörän tapainen laippa joka on koneen ja laatikon välissä olis syy, ite en ymmärtäny mistä se puhu. lupas mennä viel kysyyn foordilta. Ongelma lähinnä siinä et jos se on se vauhtipyörälaippasysteemi, ni sen vaihtamiseksi tarvii irrottaa koko kone ja laatikko...
Että jos on parempaa tietoa ni ottaisin mielelläni vastaan
mondeon ihmeellinen ääni ????
kaverin opelista joskus oli turbiinin tai mikä siinä levyssä nyt kiinni onkaan pultit löystyny ja sama ongelma. opelissa lähti ainaki sellanen pelti koneen ja laatikon välistä irti josta turbiinin sai kiristettyä. ei kannata paljoa ajella sillä nyt ettei irtoa ne osat tulee aika kalliiksi jos irtoaa.ja pahimmassa tapauksessa tulee osat laatikon kuorien läpi jalkatilaa.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 11 Huhti 2005 19:11
Veikkaan katalysaattoria.
Itselläni meni juuri katti rikki ja se aiheutti kuvaamasi kaltaista metallista kolinaa/helinää. Ääni oli luonteeltaan vaihteleva.
Katista oli sisältä osa irti ja tukkiessaan putken se aiheutti lopulta käyntihäiriöitä. Kävi vielä niin ikävästi, että koneen yskiessä koneen heiluminen aiheutti pakokaasunkierrätysputken irtoamisen. Tämä puolestaan poltti(!!!) jonkin alipaineletkun, jonka seurauksena jarrutehostin lakkasi toimintansa. Suosittelen siksi pikaista korjaamista.
Tarvike katti maksoi alle 200e. Merkkituote ilmeisesti n. 500e.
Nyt toimii hienosti.
Itselläni meni juuri katti rikki ja se aiheutti kuvaamasi kaltaista metallista kolinaa/helinää. Ääni oli luonteeltaan vaihteleva.
Katista oli sisältä osa irti ja tukkiessaan putken se aiheutti lopulta käyntihäiriöitä. Kävi vielä niin ikävästi, että koneen yskiessä koneen heiluminen aiheutti pakokaasunkierrätysputken irtoamisen. Tämä puolestaan poltti(!!!) jonkin alipaineletkun, jonka seurauksena jarrutehostin lakkasi toimintansa. Suosittelen siksi pikaista korjaamista.
Tarvike katti maksoi alle 200e. Merkkituote ilmeisesti n. 500e.
Nyt toimii hienosti.
katti vaihdettiin just viime kesänä et siinä ei luulisi vian olevan ja auto seisoo siel korjaamon pihalla, ei uskalla kyl ajaa ku pitää niin pahaa meteliä. Ilmeisesti just sama osa on kyseessä,siis se turbiini, ite en oo auton alle kattonu mut niin se väitti että täytyy ottaa koko kone irti. sillä itellään on kans mondeo ja muutenkin tuttu kaveri et luulen kyl et tietää mitä puhuu