Focuksen -04 ohjaustehostimen neste ja jarruneste

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Focusointi
Viestit: 32
Liittynyt: 28 Maalis 2007 07:55
Paikkakunta: Vantaa

Focuksen -04 ohjaustehostimen neste ja jarruneste

Viesti Kirjoittaja Focusointi »

Kun tuo käyttäjän opas -manuaali ei mitään kerro, niin täällä varmaan tiedetään. Eli mitä ohjaustehostimen nestettä tuohon -04 bensa Focukseen voi laittaa? Kaupathan on nesteitä pullollaan, vaan mistä sen tietää mikä on oikeaa ainetta?
Entäpä jarruneste? Niitähän on DOT4 ja DOT5 olemassa, mitäs eroa niissä on ja voiko tuonne kaataa kumpaa vaan vai onko sekoittumisessa jotain ongelman paikkaa?
Ei oo riemulla rajaa kun Voortilla ajaa.
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Focuksen -04 ohjaustehostimen neste ja jarruneste

Viesti Kirjoittaja KajS »

Periaatteessa ohjaustehostimeen aina siihen tarkoitukseen tarkoitettua ohjaustehostinnestettä (PSF=Power Steering Fluid). Itse olen säätänyt meidän arkifoordien ohjaustehostinnesteen tason kohdalleen dodgeajoilta hyllyyn jääneellä Pennzoilin PSF:lla. Kunhan ei kaada mitään jarrunesteitä tai peräöljyjä ohjaustehostimen nestesäiliöön.

Jarrunesteen kohdalla suorittaisin vaihdon, jos viime vaihdosta viimeisin kahden vuoden sisään ei ole tietoa. Jarruneste on voimakkaasti hygroskooppista, eli se imee vettä itseensä. Varsin vanhojen jarrunesteiden sekaan kun kaataa uutta, neste ei siellä putkistossa suinkaan virkisty vaan se uusikin liraus "vanhenee". Ja silloin kun vaihtaa, laittaa sitten sitä DOT 5:sta.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
mkjn
Viestit: 12
Liittynyt: 12 Heinä 2007 21:50

Re: Focuksen -04 ohjaustehostimen neste ja jarruneste

Viesti Kirjoittaja mkjn »

Mulla oli myös ohajustehostinöljy haussa joku viikko sitten. Motonetin hyllyltä ei edes myyjän avulla löytynyt sellaista pulloa jossa olisi ollut näitä ohjekirjassa mainittuja kirjainkoodeja. Hain sitten Ford-kauppiaalta pullon omaa öljyä (Ford spec WSA-M2C195-A) joka makso 25 euroa litra. Ei onneksi tarvi lisätä kovin usein...
Vastaa Viestiin