york_oloinen kone 2,5 -87 tietoja?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
astriel
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Heinä 2007 22:37
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

york_oloinen kone 2,5 -87 tietoja?

Viesti Kirjoittaja astriel »

Nyt tarttis prosenntilaskuja varten muutamaa numerotietoa yorkista.


-87 transiitista irti nypätty 2,5 york oloinen kone

- paino ?
- teho ?
- vääntö ?

Pikaisesti googletettu mutta ei ole tärpännyt.

Voin käydä ettimästä koneesta numeroita jos niitä tarvitaan. Oma autodata ei tunne tuon ikäistä. Teho löytynee netistä googlettamalla mutta tuo paino voi olla jo hankala.

Löytyskö apuja

-vk-
Viimeksi muokannut astriel, 17 Tammi 2008 09:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
maknik

Re: york 2,5 -87 tietoja?

Viesti Kirjoittaja maknik »

ei kai se autodata tunne tuon ikästä konetta :roll: , kun york koneen valmistus lopetettu vuonna 1984
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: york 2,5 -87 tietoja?

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ja ainakin mun kirjan mukaan york koneet on olleet 2,4L koneita. Tehoa transitin mallissa (4AA) 62hv.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
trans9
Viestit: 73
Liittynyt: 12 Loka 2007 16:08
Paikkakunta: Vammala

Re: york 2,5 -87 tietoja?

Viesti Kirjoittaja trans9 »

Ulkomuistista löytyy arvo (55kw eli meneekö johonkin 75 pollen kintaalle) 2.5Di koneelle joka sen jorkoskoneen jälkeen alettiin tekeen, ja niin ihmeen eri versioina, eli suti ja puhdistusainetta käteen ja kurkkimaan moottorin kummallekin puolelle etsimään tunnistetietoja, jonka jälkeen ASIANTUNTEVAAN fordliikkeeseen hattu käres kyseleen tietoja. Voi olla helpompikin tapa MUTTA en tiedä sitä.
Jos se käy, se savuaa....
Noo, ei se ny enää nii paljo
astriel
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Heinä 2007 22:37
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

Re: york 2,5 -87 tietoja?

Viesti Kirjoittaja astriel »

trans9 kirjoitti:Ulkomuistista löytyy arvo (55kw eli meneekö johonkin 75 pollen kintaalle) 2.5Di koneelle joka sen jorkoskoneen jälkeen alettiin tekeen, ja niin ihmeen eri versioina, eli suti ja puhdistusainetta käteen ja kurkkimaan moottorin kummallekin puolelle etsimään tunnistetietoja, jonka jälkeen ASIANTUNTEVAAN fordliikkeeseen hattu käres kyseleen tietoja. Voi olla helpompikin tapa MUTTA en tiedä sitä.

Näin pitää kaiketi tehdä.Lähinnä kiinnostaa tuo paino. Mietin yhtä muutoskatsastusjuttua ja täytyis em. tieto löytää. Voishan sen yrittää jossain punnitakkin kun on kone irrallaan.

paino ei saisi olla yli 163kg + 20% ja yorkkikone on ainakin kohtuu painava ja tuo on yhtäkkiä kattoen päälleppäin samanlainen.

-vk-
trans9
Viestit: 73
Liittynyt: 12 Loka 2007 16:08
Paikkakunta: Vammala

Re: york 2,5 -87 tietoja?

Viesti Kirjoittaja trans9 »

SIIS jos jorkkilaisen olet nypänny nuoremmasta kuin -84 niin joku on pissiny linssiin, SE ON 2.5Di ja jotenkin saman painoinen kuin york motti. En päälleppäin isompia painomuutoksia havaitse kuin nakupumppu, männät painaa yorkis enemmän kun ei oo palotilaa ja Di konees vain YKSI hehku, vai oliko jollain parempaa tietoo :lol: . Jorkkimotin leikkauskuvassa ei näy venttiilinvarren päässä suojakuppeja niin kuin 2.5Di koneessa olen havainnut olevan, mistä johtuu EN TIEDÄ. Ei kun eteenpäin, ainoo suunta mihin voortti nikottelematta menee, jos menee..... :twisted:
Jos se käy, se savuaa....
Noo, ei se ny enää nii paljo
astriel
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Heinä 2007 22:37
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

Re: york 2,5 -87 tietoja?

Viesti Kirjoittaja astriel »

trans9 kirjoitti:SIIS jos jorkkilaisen olet nypänny nuoremmasta kuin -84 niin joku on pissiny linssiin, SE ON 2.5Di ja jotenkin saman painoinen kuin york motti. En päälleppäin isompia painomuutoksia havaitse kuin nakupumppu, männät painaa yorkis enemmän kun ei oo palotilaa ja Di konees vain YKSI hehku, vai oliko jollain parempaa tietoo :lol: . Jorkkimotin leikkauskuvassa ei näy venttiilinvarren päässä suojakuppeja niin kuin 2.5Di koneessa olen havainnut olevan, mistä johtuu EN TIEDÄ. Ei kun eteenpäin, ainoo suunta mihin voortti nikottelematta menee, jos menee..... :twisted:
Ihan itekseni höpötän yorkista koska näin asiaa tuntemattoman silmin se näyttää samanlaiselta.
Tänään pitäs kokeilla ettiä koneesta numeroita. Editoin samalla vähän alkuperäistä otsikkoakin.

Tuo paino on sikäli merkittävä että jos menee yli tuon edellä kertomani niin sitte pitää ettiä kevyempi dieselkone jostain. Samalla tehoja yrittää tarkistaa ylöspäin tehoraja noin 128 heppaa muistaakseni. Mahdollisesti jopa 134 heppaa. Mikäli asiat etenee ja virtaa riittää niin tuossa pihalla olevaan farkkutaunukseen tulee dieseli ja siitä tulee 2 hlö pakettiauto. Yorkkityyppinen ratkaisu olis ilmainen koneen osalta koska löytys ennestään, toki kohtuu iso järkäle laittaa taunukseen. mallisarjan suurin 2,3 v6 painaa kaiketi sen 163 kg .

Kyseinen farkkutaunus on mulla varaosa-autona ja vielä täydellinen 1.6 ohc josta kone ja loota myyty alustavasti. Ruostekukkaa ja hitsattavaakin löytyy ja mitään näyttelyautoa ei olla tekemässä vaan ehkä jotain mattamustaa paku dieseliä tällä hetkellä.


jep, ei onnistunut painon selvittäminen fordilta.Eli puntarille vaan koneen kanssa kunhan ensin puntarin löytää.

-vk-
trans9
Viestit: 73
Liittynyt: 12 Loka 2007 16:08
Paikkakunta: Vammala

Re: york_oloinen kone 2,5 -87 tietoja?

Viesti Kirjoittaja trans9 »

JOS joku on 87 malliin laittanut jorkin niin haastetta on itelleen halunnut :D
En ole kenenkään kuullut kehuvan jorkoksen käyntiinlähtöomituisuuksia. :evil: Joten sinne tanen nokalle 2.5 Di. 8) Projekti osiossa Jonsson kokoilee jorkkilaista mottia joten sieltä voisit kysellä siittä ja sen ulkoisista omituisuuksista verrattuna 90 luvun vekottimiin siis 2.5Di

Mikä on TAKAVETOKELI ei ainakaan tämä...... :idea: Siis lisää tehoo-----
Jos se käy, se savuaa....
Noo, ei se ny enää nii paljo
astriel
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Heinä 2007 22:37
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

Re: york_oloinen kone 2,5 -87 tietoja?

Viesti Kirjoittaja astriel »

trans9 kirjoitti:JOS joku on 87 malliin laittanut jorkin niin haastetta on itelleen halunnut :D
En ole kenenkään kuullut kehuvan jorkoksen käyntiinlähtöomituisuuksia. :evil: Joten sinne tanen nokalle 2.5 Di. 8) Projekti osiossa Jonsson kokoilee jorkkilaista mottia joten sieltä voisit kysellä siittä ja sen ulkoisista omituisuuksista verrattuna 90 luvun vekottimiin siis 2.5Di

Mikä on TAKAVETOKELI ei ainakaan tämä...... :idea: Siis lisää tehoo-----

Jep kyllä ne york koneet tuttuja on , jonssonkin haki viikonloppuna york-varaosakoneen täältä ja otettiin se transiitista irti sen jälkeen ku hörähti käyntiin.Edelleen se paino on ainut mitä tarvin.Vaakaa joutuu jostain lähimaastosta ettimään.jonka jälkeen voi suunnitella lisää.

-vk-
trans9
Viestit: 73
Liittynyt: 12 Loka 2007 16:08
Paikkakunta: Vammala

Re: york_oloinen kone 2,5 -87 tietoja?

Viesti Kirjoittaja trans9 »

Jos se käy, se savuaa....
Noo, ei se ny enää nii paljo
trans9
Viestit: 73
Liittynyt: 12 Loka 2007 16:08
Paikkakunta: Vammala

Re: york_oloinen kone 2,5 -87 tietoja?

Viesti Kirjoittaja trans9 »

Ford Transit 1978-86

UK "Mark 2"; Germany "Third generation"

Late Mark II Ford Transit
Enlarge
Late Mark II Ford Transit

In March 1978, a facelifted version – commonly known in some markets as the "Mark 2" model – debuted with a restyled nose section, new interior, and the introduction of the Pinto engine from the Cortina in place of the Essex V4. High performance versions intended for police or ambulance use used the 3.0 L V6 version of the Essex engine. In 1984, the York diesel engine was redesigned into the 2.4 L "DI" (direct injection) unit. Late in its life this generation received a minor facelift including a black rubberised front grille with integrated headlamp surrounds, which had previously been body-coloured. This facelift did not commonly result in a new "Mark" number being applied.
ELI
Ei se niin helppoo oo tunnistaa 2.5Di konetta ja jorkosta mut tod. näk. sitä EI oo tehty 85 jälkeen...ideoita

http://www.answers.com/ford%20transit

Ei oikein ihan heti auennu toi sivun ajatus... Josta toi texti on..... Tai sii kyllä MUTTA kuiseomahdollistettoionoi....
Jos se käy, se savuaa....
Noo, ei se ny enää nii paljo
astriel
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Heinä 2007 22:37
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

Re: york_oloinen kone 2,5 -87 tietoja?

Viesti Kirjoittaja astriel »

trans9 kirjoitti:Ford Transit 1978-86

UK "Mark 2"; Germany "Third generation"

Late Mark II Ford Transit
Enlarge
Late Mark II Ford Transit

In March 1978, a facelifted version – commonly known in some markets as the "Mark 2" model – debuted with a restyled nose section, new interior, and the introduction of the Pinto engine from the Cortina in place of the Essex V4. High performance versions intended for police or ambulance use used the 3.0 L V6 version of the Essex engine. In 1984, the York diesel engine was redesigned into the 2.4 L "DI" (direct injection) unit. Late in its life this generation received a minor facelift including a black rubberised front grille with integrated headlamp surrounds, which had previously been body-coloured. This facelift did not commonly result in a new "Mark" number being applied.
ELI
Ei se niin helppoo oo tunnistaa 2.5Di konetta ja jorkosta mut tod. näk. sitä EI oo tehty 85 jälkeen...ideoita

http://www.answers.com/ford%20transit

Ei oikein ihan heti auennu toi sivun ajatus... Josta toi texti on..... Tai sii kyllä MUTTA kuiseomahdollistettoionoi....



voishan tuon rehata yorkin viereen ja katella erot , vois digikamerallakin onnistua.Molemmat koneet kyllä aika öljyssä kun painepesuri on talvihorroksessa.

Tälleen kun molemmat koneet on eri paikassa ja öljyssä niin ruiskutuspumppua lukuunottamatta ei eroja havaitse ellei erityisesti etsi. Tuo irrallaa oleva yorkki on rivipumpulla joten paistaa kauas ero siitä kohtaa.
Muistaakseni tuossa uudemmassa 2.5DI:ssä on erilainen pumppu kuin yorkin jakajapumppu.



-vk-
Vastaa Viestiin