automaattivaihteisto
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 11 Huhti 2005 19:11
automaattivaihteisto
Terve!
Mulla on Mondeo 2,0 automaatti. Joskus kakkoselle vaihtaessa hieman potkaisee. Samaten D:ltä P:lle laittaessa. Ei aina, mutta välillä.
Vaihdon pehmeyteen voi vaikuttaa kaasupolkimen asennolla.
Eipä liene ominaisuus, ennemminkin vika..
Mistä on kysymys? Kokemuksia tai muuten tietoa.
Kaikki tieto koskien automaattivaihteistoja tervetullutta.
Mulla on Mondeo 2,0 automaatti. Joskus kakkoselle vaihtaessa hieman potkaisee. Samaten D:ltä P:lle laittaessa. Ei aina, mutta välillä.
Vaihdon pehmeyteen voi vaikuttaa kaasupolkimen asennolla.
Eipä liene ominaisuus, ennemminkin vika..
Mistä on kysymys? Kokemuksia tai muuten tietoa.
Kaikki tieto koskien automaattivaihteistoja tervetullutta.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 11 Huhti 2005 19:11
Niin, toki painan jarrua P:lle siirrettäessä, mutta silti tuntuu (auton paikallaan seistessä) terävä nykäys ja kuuluva kolahdus.
Öljyä lootassa on. Jos pannat löysät, mitä tulisi tehdä?
Vahingoittuuko laatikko lisää jos jatkan huolettomasti ajamista?
Onko edessäni isokin vaihteistoremontti?
Hyvät neuvot tarpeen..
Kiitos!
Öljyä lootassa on. Jos pannat löysät, mitä tulisi tehdä?
Vahingoittuuko laatikko lisää jos jatkan huolettomasti ajamista?
Onko edessäni isokin vaihteistoremontti?
Hyvät neuvot tarpeen..
Kiitos!
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 11 Huhti 2005 19:11
No ainakin noissa vanhoissa C3 lootissa ne pannat pystyi kiristämään.
Luulisi että näin on myös uudemmissa. Kannattaa käydä kysymässä esim. Fordin huollosta mminkälainen homma on jos ne kiristää voi.
Ei kai se heti mitään riko mutta joutuuhan siellä osat koville kun on väljää.
Eli kannattaa kyllä huoltaa ajoissa. Uusi loota kun maksaa maltaita.
Luulisi että näin on myös uudemmissa. Kannattaa käydä kysymässä esim. Fordin huollosta mminkälainen homma on jos ne kiristää voi.
Ei kai se heti mitään riko mutta joutuuhan siellä osat koville kun on väljää.
Eli kannattaa kyllä huoltaa ajoissa. Uusi loota kun maksaa maltaita.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 11 Huhti 2005 19:11
Ahaa, pannat voidaan siis kiristää. En tiennyt, kun en automaattivaihteistojen tekniikkaa oikein tunne.
Onko tiedossanne automaattivaihteistoihin erikoistuneita korjaamoja, mieluiten varsinais-suomesta?
Vai luotanko Stockmanniin?
En toki Stockmannin tietoja/taitoja rohkene epäillä, mutta aiemmin muissa asioissa siellä liikkuessani kysyin huoltoneuvojalta ohimennen AT-öljyjen vaihtohintaa. Minulle kerrottiin, ettei tarvitse vaihtaa, koska "Fordin mukaan alkuperäiset öljyt ovat ikuiset". Sanatarkasti näin.
Mielestäni kovin erikoista.
Onko tiedossanne automaattivaihteistoihin erikoistuneita korjaamoja, mieluiten varsinais-suomesta?
Vai luotanko Stockmanniin?
En toki Stockmannin tietoja/taitoja rohkene epäillä, mutta aiemmin muissa asioissa siellä liikkuessani kysyin huoltoneuvojalta ohimennen AT-öljyjen vaihtohintaa. Minulle kerrottiin, ettei tarvitse vaihtaa, koska "Fordin mukaan alkuperäiset öljyt ovat ikuiset". Sanatarkasti näin.
Mielestäni kovin erikoista.
Niinhän se on suuniteltu että kestää auton elinkaaren joka tuntuu noissa uusissa tehtaan mielestä olevan jotain 5v ja 100tkm, sitten ku me täällä suomessa laskemme 300tkm suomen ilmastossa niin ...
Eihän suurimmassa osassa yli 80 luvun autoissa ole manuaalilaatikoissa edes tyhjennysroppua ja joissain ei ole edes täyttö/tarkistus saati sitten tyhjennystä
Eihän suurimmassa osassa yli 80 luvun autoissa ole manuaalilaatikoissa edes tyhjennysroppua ja joissain ei ole edes täyttö/tarkistus saati sitten tyhjennystä
Kehottaisin kyllä vaihtamaan öljyt säännöllisesti automaattilaatikkoon. Vaikka se maksaakin jonkun verran, niin se on silti halvempi juttu kuin paskaksi mennyt laatikko. Scorpion A4LD laatikkoon vaihdatin öljyt reilu 2 viikkoa sitten ja öljy haisi jo hieman palaneelle. Fordin suositus taitaa olla 60 tai 80 tkm, mutta Suomen olosuhteissa sen saa melkein puolittaa.
Samaten jarrupannat kiristettiin paikallisessa Ford-huollossa (EH-Auto). Ohjeet tähän malliin löytyy kyllä netistä ja myös itseltäni, mutta joku erikoistyökalu siihen oppaan mukaan tarvittaan (kun on säädöt niin hankalassa paikassa), niin jätin työn viisaammille.
Säädön jälkeen tuntuu, että laatikko vaihtaa hieman korkeammilla kierroksilla. Muutenkin tuntuu toimivan jotenkin jämäkämmin ja tarkemmin.
Samaten jarrupannat kiristettiin paikallisessa Ford-huollossa (EH-Auto). Ohjeet tähän malliin löytyy kyllä netistä ja myös itseltäni, mutta joku erikoistyökalu siihen oppaan mukaan tarvittaan (kun on säädöt niin hankalassa paikassa), niin jätin työn viisaammille.
Säädön jälkeen tuntuu, että laatikko vaihtaa hieman korkeammilla kierroksilla. Muutenkin tuntuu toimivan jotenkin jämäkämmin ja tarkemmin.
Niinhän se on, että tyhmä paljon työtä tekee, mutta viisas pääsee vähemmällä.TeRoK kirjoitti:Mutta munpa ei tarvinnu kuuklettaa ollenkaan kun joku muu pääsi pätemään.![]()
Meinasin että jos joku tykkää vastata niin vastaa.
Kaatuuko foorumi nyt tähän infernaaliseen mokaan.

Syy kuuklen mainostamiseen siinä, että muutkin oppisi sitä käyttämään, kun osn se niin mahtava keksintö. 8)
