Fiesta xr2i nykii hulluna!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Venomi
Viestit: 10
Liittynyt: 13 Joulu 2007 18:59

Fiesta xr2i nykii hulluna!

Viesti Kirjoittaja Venomi »

No niin, eli tässä vähän ensin tarinaa. xr2i on ollut nyt mulla vajaat kolme vuotta ja kaikki on yleensä saatu korjattua hyvin ja halvalla. Mutta nyt. Moottori on alkanut pikku hiljaa käymään epätasaisesti tyhjäkäynnillä ja tasakaasulla. Olen muutamaan kertaan meinannut ajaa koslan jo suohon, koska nykiminen on aivan sietämätöntä ajaessa ja suht noloakin keskellä kaupunkia. Ja nykimistä tapahtuu niin pakkasella, kuin helteelläkin ja joka vaihteella. Pienen toivon kipinän kuintenkin löysin... kokeilin stp: fuel system cleaneria joka auttoi sen aikaa kun oli tankissa. Kummallisinta tässä koko sopassa on, että moottori pelaa niinkuin pitääkin kiihdytyksessä ja kovaa ajaessa >3000rpm. Jos tältä foorumilta löytyisi joku fiesta velho ja haluaisi neuvoa jotain helpotusta olisin enemmän kuin kiitollinen. Voi myös ehdottaa jotain asiantuntevaa pajaa joka osaisi tehä tälle jotain niin olisin myös kiitollinen. Fordille en voi viedä koska on opiskelija budjetti!
Kiitos jo etukäteen!
Teknokekko
Viestit: 83
Liittynyt: 01 Marras 2007 14:41
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja Teknokekko »

nykkiikö jos lähdet tyhjäkäynnillä liikkeelle?
tarkista kaasuläpänasento tunnistin/ liitos!! :wink:
Venomi
Viestit: 10
Liittynyt: 13 Joulu 2007 18:59

Viesti Kirjoittaja Venomi »

Juu! Nyki ja tyhjäkäynnillä lähtiessä vasta nykäseekin. Hyvä ku ei lähe tukka päästä. Kaasuläpän asentotunnistin? Olisko neuvoja missä se suurinpiirtein sijaitsee? :oops:
xtaaviankka
Viestit: 236
Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20

Bensa

Viesti Kirjoittaja xtaaviankka »

Bensatankissa tukos siinä polttoainepumpussa. Pitäis saada mitattua polttoaineen paineet tulopuolelta. Toinen voisi ehkä olla kampiakselin asentotunnistin, tämä on siinä etupuolella alhaalla lähellä vaihdelaatikkoa, ota asentotunnistin irti ja mittaa yleismittarilla liittimistä, vie vaikka kiintoavain tunnistimen päähän ja mittaa uudestaan lukeman pitäisi muuttua. 0-ohmia tai ääretön. Kävikö tyhjäkäyntiä tasaisesti?
Venomi
Viestit: 10
Liittynyt: 13 Joulu 2007 18:59

Viesti Kirjoittaja Venomi »

Eli tyhjäkäynnillä sama homma kun tasakaasulla kierrokset pysyy normaalina maksimissaan pari minuuttia sit ne tippuuu... melkein sammuu. tätä siis tapahtuu ihan säännöllisen epäsäännöllisesti mut kokoajan.
Avatar
d-spec
Viestit: 37
Liittynyt: 19 Loka 2007 19:52
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja d-spec »

map anturi on tehny juuri tuta vaivaa, jos se toimii kaasu pohjassa ok.
silloin ei ole alipainetta ja mapin antama tieto toimii. ota mapista piuha irti ja
kokeile, toinen on siin imu sjr:n etu puolella oleva imuilman lämpö anturi, toimi samoin piuha irti ja muuttuuko?
Fiesta 1,0c -89 2.0 ZVH tulossa ylipaineistus, -88 Ma70 7m-gte, audi typ44, audi typ81 coupe gt 2.2, passat 3bg 4motion
Muut projektit:A4 1.8tq 300hp, typ81 coupe 2.2t 280+ -81. civic Vti -92 ++200hp N/A

Powered By MorGo Systems
Venomi
Viestit: 10
Liittynyt: 13 Joulu 2007 18:59

Viesti Kirjoittaja Venomi »

käyn koettamassa tota heti... kerron kohta muuttuuko.
xtaaviankka
Viestit: 236
Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20

Niin

Viesti Kirjoittaja xtaaviankka »

Tuota samaa kyllä tekee kun polttoaineen paine loppuu eikä jaksa ruutata bensiiniä suuttimista. Pitääkö tuo bensapumppu kovaa ääntä?
Venomi
Viestit: 10
Liittynyt: 13 Joulu 2007 18:59

Viesti Kirjoittaja Venomi »

Kävin testaan... kierrosten heittely tyhjäkäynnillä ja paikallaan kierroksia nostaessa loppu kun nyppäsin liittimen siitä EFI tekstin vierestä vasemmalta irti. Tosin ei meinannut ensin lähtee käymään ja kierrokset oli tyhjäkäynnillä jotain 1200rpm?
Venomi
Viestit: 10
Liittynyt: 13 Joulu 2007 18:59

Viesti Kirjoittaja Venomi »

Bensapumppu on kyllä myös aika äänekäs :?
xtaaviankka
Viestit: 236
Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20

Bensapumppu

Viesti Kirjoittaja xtaaviankka »

Viittaa vähän siihen että se bensapumpun hienosuodatin on jotenkin tukossa sielä tankin päässä tai suodatin konehuoneen puolelta. Paineiden mittaus tulopuolelta kannattaisi tehdä, 10bar mittari T-liittimellä tulopuolelle kiinni ja auto käyntiin. jos laskee liian alas on syynä polttoaineen saanti. En muista kuin alas sai mennä. Jos tarvii vaihtaa niin tankki pitää ottaa irti TAI avartaa penkin alta peltiä pois niin paljon että mahtuu tulemaan pois pumppuineen päivineen.
Venomi
Viestit: 10
Liittynyt: 13 Joulu 2007 18:59

Viesti Kirjoittaja Venomi »

Ei varmaan tarvii montaa kertaa miettiä mitä tekee viikonloppuna siis :cry: täytyy nyt selvittää toi pumpun paine ja se mystinen anturi jonka irrottaminen auttoi. Apuja saa silti lähettää ja ilmoitan kyllä sit mikä tepsii, jos sitä keinoa löytyy..
Venomi
Viestit: 10
Liittynyt: 13 Joulu 2007 18:59

Viesti Kirjoittaja Venomi »

Ongelmia lisää. En saa polttoaine paineita mitattua ja lähikorjaamot ei suostunut tekemään mitään tämän vuoden puolella.imupuolen antureit oon testaillu ottaa irti jne. vaikka vähän helpottavatkin vikaa ei ratkaisua löytynyt niistä. Lisäksi polttoainepumppu(ta joku muu) on alkanut vinkumaan käynnistyksessä... parin sekunnin kimeä vinkaisu kun laittaa virrat päälle ja käynnistyy huonosti. :?
Avatar
d-spec
Viestit: 37
Liittynyt: 19 Loka 2007 19:52
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja d-spec »

voisi kyllä olla tuo pumppu matkan päässä... :roll:
Fiesta 1,0c -89 2.0 ZVH tulossa ylipaineistus, -88 Ma70 7m-gte, audi typ44, audi typ81 coupe gt 2.2, passat 3bg 4motion
Muut projektit:A4 1.8tq 300hp, typ81 coupe 2.2t 280+ -81. civic Vti -92 ++200hp N/A

Powered By MorGo Systems
xtaaviankka
Viestit: 236
Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20

Pumppu

Viesti Kirjoittaja xtaaviankka »

Itse ostin tilalle fastaaavan escortin pumpun ja modifioin sen tuohon fiestan tankkiin sopivaksi, edullinenkin oli kun nettivaraosista löysin. Tarvikemallia ei kannata ostaa ja fordilla se maksaa maltaita.
Venomi
Viestit: 10
Liittynyt: 13 Joulu 2007 18:59

Viesti Kirjoittaja Venomi »

Jeee!!!
Auto pelaa taas. En tiedä mikä toimenpiteistä auttoi mutta nyt kulkee nätisti 8) jos jollain ilmenee samanlaisia ongelmia niin kannattaa tehdä seuraavaa. Eli. Otin irti kaasuläpän asennon tunnistimen ja mittäsin vastuksen siitä (vertasin autodatan tietoihin) pientä häikkää oli tuloksissa, mutta en vaihtanut osaa. puhdisti vaan ja laitoin kiinni. putsasin myös imuilman lämpö anturin, oli muuten suht pa***nen. Otin MAP anturin irti ja putsasin ja laitoin hyvin takas kiinni. Putsasin suurimmat sheisset pois kampiakselin asennon tunnistimelta (en saanut irti, suht vaikeassa paikassa ottaa irti). Koitin myös mitata polttoaineen paineita, mutta ei sopinut liittimet kohdilleen niin jouduin laittamaan letkut takas mittaamatta. JA viimeiseksi irrotin jäähdytysnesteen lämpö anturin "luultavasti" jonkan liittimen huomasin olevan aika risana ja todella likainen. No puhdisti vielä sen ja laitoin sen takaisin, niin hyvin kun sen sai.
Tämän jälkeen käynnistin auton ja lähdin ajamaan. Hyvin kulkee :P
Kiitoksia kaikille klubilaisille vinkeistä ja joulua!
Teknokekko
Viestit: 83
Liittynyt: 01 Marras 2007 14:41
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja Teknokekko »

No hyvä että pirssi kulkee taas!
iigle
Viestit: 156
Liittynyt: 30 Joulu 2007 19:06
Paikkakunta: Lohja

Re: Fiesta xr2i nykii hulluna!

Viesti Kirjoittaja iigle »

Venomi mites sä puhdistit ton kaasuläpän asennon tunnistimen?
Venomi
Viestit: 10
Liittynyt: 13 Joulu 2007 18:59

Re: Fiesta xr2i nykii hulluna!

Viesti Kirjoittaja Venomi »

Otin irti. liikuttelin ruuvarilla varovasti sitä pyörivää osaa ja puhdistin rätin palalla ja crc:llä tai vast. puhdistus aineella. hankasin myös ne "johtimet" puhtaiks. Kiinteä palikkahan se on, joten aika pinta puolista puhdistus oli.
iigle
Viestit: 156
Liittynyt: 30 Joulu 2007 19:06
Paikkakunta: Lohja

Re: Fiesta xr2i nykii hulluna!

Viesti Kirjoittaja iigle »

Ok... Hmm... :? No kiitii :)
Vastaa Viestiin