Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mese kirjoitti:On se mukavaa, että en ole yksin
Minulla taasen tuntuu olevan pumppu & suutin vikaa yhtäaikaa päällä. Onko kukaan muu huomannut öljyä koneen venttiilikopan päällä, eli siinä syvennyksessä johon suuttimet tulevat? Mistäköhän sekin mahtaa tulla
Ettei olis vääränlaiset suuttimet? Omaan laitettiin ensin liian ohut suutin, väli jäi väljäksi ja öljyä roiskui juuri tuohon koloon. Muuten suutin toimi kyllä ihan ok. Muistaakseni tiivistys on noissa ihan O-renkaalla, josko se puuttuisi tai olisi vioittunut?
Sulla antaa siis pumppukin vikakoodin? Omassa pelkkiä suuttimia mennyt, yksi suutin oli jo vaihdettu ennen kuin ostin auton ja itse vaihtanut nyt kaksi..Ensimmäisellä kerralla kyllä suositeltiin vaihtamaan kaikki kerralla, olisi kannattanut....
Noniin..nyt on omassa kaikki suuttimet uusia..Se ei tosin nykimistä poistanut. Korjaamo totesi että auto on nyt ok ja kävin hakemassa pois. Huomasin heti kuinka hengetöntä meno oli ja tasakaasulla nyki hiukan..Kotona pelti auki ja syyksi paljastui halki ratkennut ahtoputki..prkl!!
Maanantaina siis vielä pikasivisiitti korjaamolle ja uutta putkea peliin.
pikku-matti kirjoitti:Kotona pelti auki ja syyksi paljastui halki ratkennut ahtoputki..prkl!!
Voisi melkein kirjoittaa vianetsintäohjeen ja lähettää sen kaikkiin liikkeisiin kyseisen merkin,mallin kohdalle kun vikana on aikaisemmin mainitut asiat. On kyllä kuluttajan kannalta halvempaa tutkia ensin tuo ahtopaineputki kuin alkaa suuttimia syyttämään.
Nojoo..enpä ehtinyt sitten korjaamolle kun joku törppö ajoi liikenneympyrässä eteen. Nyt onkin korjaamon listalla ainakin lokasuoja, puskuri ja pissapojan säiliö.
Että näin, lieneekö mullakin suutin vikaa, kun mondeo ei lähde enää käyntiin. Viikko sitten sammui kesken ajon, ja rupesi hehkuvalo vilkkumaan, saman teki myös paripäivää sitten. Molemmilla kerroilla sain pitkän sahaamisen jälkeen auton käyntiin. Sitten sammui taas kesken ajon, mutta ei enää käyntiin. Talliin vein sulamaan, luulin että vesihelmen tehnyt. Pari päivää oli tallissa, putsailin ja tarkistin kaikki ahtoletkut ja egr myös putsattu. Äsken kokeiltu käyntiin, mutta ei lähde. Joskus saattaa kerran hörähtää, mutta ei enempää. Vai voisiko olla pumpussa vika, minkä lienee hintaisia?
kujis kirjoitti:
Ei vaikutakaan, mainitsin vaan ohimennen. Taas näyttäs olevan vika autossa päällä. Raskoneelle menossa vianselvitykseen...
Niin sitä jäätämistä just hain että jos aikaisemmin ei eberikään toiminu = sillekkään ei tule ainetta, mistä eber ottaa naftan? suodatin myös siellä välissä? samasta tankista tulee, joten voisiko ihan tankkiin jäänestoa auttaa..
Rupesin äsken tarkistaa hehkut tuosta, niin 3 oli pimeenä, ei hehkuttanut ollenkaan, ja se ainut mikä toimi, niin hyvin heikosti sekin...Miten muilla noi kestänyt? Itsellä mittarissa 110000, ja jo kerran aikaisemmin vaihdettu.
E:hehkurele toimii normaalisti
Nyt on vikakoodit luettu, 48 koodia oli muistissa! Asentajan mukaan ainut vikaan viittaava oli nokka akselin asentotunnistin. Oli käynyt testilenkin koodien purkamisen jälkeen, ja laitanut kylmänä käyntiin, niin toimii normaalisti, eikä uusia koodeja antanut... Käski tulla uudestaan käymään, jos vika jatkuu. Eli tarkkaillaan tilannetta...Asiallista palvelua muuten tuolla Raskoneen puolella, ei tarvi seuraavan kerran miettiä viekö merkkihuoltoon vai...
jamppevaan kirjoitti:Vaihdettiinko tuo asentotunnistin mitä itsekin epäilin? Vaihdoit ilmeisesti hehkut, vaikuttiko mitenkään käynnistyvyyteen tms?
Hehkut vaihdoin itse, mitään muuta ei ole vaihdettu. Hyvin on ainakin vielä käyntiin lähtenyt, myös pakkasesta ilman lämmitystä. Aikaisemmin mainittua vikaa ei enää vikakoodien purkamisen jälkeen ole ilmennyt.
Eli vika ei ole poistunut, vaan edelleen sammuu. Pistin tilaukseen tuon nokka-akselin anturin, katotaan pelaako sillä sitten. Välillä toimii hyvin vaan taas äsken sammui kesken ajon...Pitkällä starttauksella sai käyntiin...
Nyt on tuo anturi vaihdettu, ja vaihdoin samalla nuo konehuoneen polttoaineletkut, osassa oli liittimistä löpöä hieman vuotanut. Käynnisty ei vieläkään, nyt ei tosin tuota hehkuvaloa vilkuta, mitä teki aiemmin. Sellaisen huomioin, että aikaisemmin noista suuttimista kuului semmoinen pieni ajoittainen surina käynnistäessä, sammuttaessa ja auton käydessä, nyt ei kuulu mitään. Onko vikaa sitten tuossa suuttimien ohjauksessa tms? Pitääkö käydä kuittaamassa huollossa vai?
E:Suuttimille asti tulee ainetta kyllä, välillä saa käyntiin, käy n 550k/min eikä kaasun painamisella tapahdu mitään
Aattelin tuossa lukiessani edellisiä viestejä että tehdäänpä hiukan galluppia...
Ne joilla on ollut ongelmia turbon paineputken rikkoontumisen kanssa voisivat kertoa mistä kohdista putki on mennyt halki/poikki ja miten ovat vian paikallistaneet.