sierra päästöt pilvissä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
fr30
Viestit: 46
Liittynyt: 19 Elo 2007 21:21
Paikkakunta: Karhula

sierra päästöt pilvissä

Viesti Kirjoittaja fr30 »

kävin katsastamassa 2.0 i sierran ja päästöt oli "hieman" korkealla.
Tälläset arvot sielt tuli:
CO%:0,16
CO2:4,4
HC:3710
O2:14,4
Kaikkee on yritetty mut mikää ei auta. Auto ei edes pysy käynnissä paitsi jos kaasuläpän asentotunnistimen repii irti ni johan pysyy käynnissä. Oon lukenu noit muita keskusteluita ja siel mainittii aika useaan kertaa map anturi. Ni voisko kertoo sen merkityksen ja voiko se vaikuttaa näihin päästöihin. Olisi kiva saaha vika tietää mahd. nopeest ku on viikko aikaa saaha päästöt kuntoo. Auttakaa epätoivosta ford kuskii. :oops:
Drive Fast, Race Hard
nestori
Viestit: 493
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

DOHC vai OHC...? Jos HC pomppii melkeen 4000:ssa (??) niin taitaa jotain muutakin olla vituillaan kuin map..
Kuga PHEV
fr30
Viestit: 46
Liittynyt: 19 Elo 2007 21:21
Paikkakunta: Karhula

Viesti Kirjoittaja fr30 »

se on ohc.
Drive Fast, Race Hard
xtaaviankka
Viestit: 236
Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20

Päästöt

Viesti Kirjoittaja xtaaviankka »

Jännöshappi on tosi korkea, joten pakko olla vuoto imupuolella tai pakopuolella. Lisäksi voi olla Lamda anturi rikki, tarkista nuo vuotokohdat kummiskiin ensin. Ja mielummin ilmoittaa aina auton vuosimallin niin tietää mitä antureita autossa voi olla ja onko katti mahdollisesti.

:lol: Itellä oli escortissa päästöt 0 kun oli pakoputki irtikatki poikki katastuksessa, sekään ei kelvannut joten päästöi pitää vähän ollakin...
Avatar
lakritsimies
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Loka 2007 18:39
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja lakritsimies »

HC, jos on noin korkealla niin se on merkki siitä, että palamatonta polttoainetta menee putkeen oikein urakalla... Saako se kipinää? Toinen mahdollinen on, että pakoventtiilit syystä tai toisesta päästää polttoaineen huilaamaan putkeen sitä mukaan ku saapuu sylinteriin... Mappi mittaa imusarjan painetta ja sen perusteella antaa infoa kuormitustilanteesta... eli säätää bensanmäärää ja sytytystä. Lue vikakoodit autosta niin näkee ainaki jos se herjaa jotain anturia...
- Siitä se ajatus sit lähti... -

Sierra 1.6i -90 (ex)
Sierra 2.0i -92 STW (ex)
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Tuota happee on kyllä niin paljon et joko putki on kokonaan poikki tai mittarin anturi on ollu 50 cm päässä putkesta :lol:
Mut noin korkee HC viitais melkein jo johonkii mekaniseen vikaan...
Mulla oli tollaset HC:eet ku oli tuplat ja crane 300 ilman säätöö...
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minulla vituroi yksi kun imusarja vuoti! 8)
Avatar
tikkku
Viestit: 55
Liittynyt: 19 Joulu 2006 22:52

Viesti Kirjoittaja tikkku »

kokeile säätää ilmamäärä mittaria.. itellä oli hc:t 10000 vähän reilu enennkuin katti lämpes.. fuskas "vähän" joka paikka piti kansi remppa tehdä.. :D
fr30
Viestit: 46
Liittynyt: 19 Elo 2007 21:21
Paikkakunta: Karhula

Viesti Kirjoittaja fr30 »

auto 89 vuosmalli 2 litranen jälkiasennettu ruisku. ja ei ole lamda anturia. eikä ole vikakoodi pistoketta. Putki on täysin tiivis. Eikä imuvuotoja ole, ilmamäärä mittaria on yritetty kääntää mutta se ei muuta ku nosta kierroksia. Kuulin kaverilta että map anturi haistelee pakokaasuja, onko totta??????????
Drive Fast, Race Hard
fr30
Viestit: 46
Liittynyt: 19 Elo 2007 21:21
Paikkakunta: Karhula

Viesti Kirjoittaja fr30 »

Missä tämä kyseinen map anturi???
Drive Fast, Race Hard
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

fr30 kirjoitti:Missä tämä kyseinen map anturi???
näkyy tuolla iskaritolpan takana lokasuojassa, tuo tupakka-askin kokoinen musta laatikko

Kuva
Focus 1.0 edition a6 2017
jn79
Viestit: 86
Liittynyt: 14 Helmi 2007 14:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jn79 »

Eikös tässä ole kyse ohc koneesta jossa tuota map-anturia ei ole..En ainakaan ole törmännyt koskaan semmoiseen ohc koneessa.
Mondeo 2.5 v6 Ghia -97
Sierra 1.6 L -84
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

ironlake kirjoitti:Eikös tässä ole kyse ohc koneesta jossa tuota map-anturia ei ole..En ainakaan ole törmännyt koskaan semmoiseen ohc koneessa.
Löytyy moisiakin OHC laitteita joissa on lambda ja mappi. Ilmamäärä mittarissa ilmeisesti ole näissä vehkeissä säätöruuvia ollenkaan(tai sitten oli pudonnut matkalle :lol: )
gti golo palloilija
fr30
Viestit: 46
Liittynyt: 19 Elo 2007 21:21
Paikkakunta: Karhula

Viesti Kirjoittaja fr30 »

Kiitos kaikille taas kerran vastauksista, mutta vika löytyi jo. :oops:
Drive Fast, Race Hard
nestori
Viestit: 493
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

No missäs se vika luuras?
Kuga PHEV
fr30
Viestit: 46
Liittynyt: 19 Elo 2007 21:21
Paikkakunta: Karhula

Viesti Kirjoittaja fr30 »

Vika selvis sillä kun suihkutteli konehuoneesee niin siellähän oli imuvuoto imusarjassa. Ei sit tajunnu eka kattoo ku pari kuukautta aikasemmin katottii ni ei ollu imuvuotoo, ni ois pitäny heti tajuta kattoo uudestaan kun viat ilmeni. Et ei se sen suurempi vika. :oops: Et neuvoks vaa et kannattaa kattoo ensin imuvuodot jos ilmenee samoi vikoi :wink:
Drive Fast, Race Hard
Vastaa Viestiin