Mondeo II & keskuslukko ei oikein toimi
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 25 Elo 2007 13:27
Mondeo II & keskuslukko ei oikein toimi
1997 farkkumondeon ongelmana on siis keskuslukko. Kaikki toimi hienosti kaukosäätimelläkin, kunnes eräänä päivänä ei toiminut. Kaukosäätimen uudelleenkoodaus ei auta. Sulakerasiassa on vain yksi sulake keskuslukkoa varten ja se on ehjä.
Nerokkaana kaverina muistelin, että ennenmuinoin ovet lukittiin ja avattiin sillä samalla vekottimella, jolla auto käynnistetään. Tuumasta toimeen! Ovet lukittuivat, kunnes huomasin viikkoa-paria myöhemmin ettei hantinpuolen takaovi lukitu ollenkaan edes avaimella. Eli keskuslukko onkin nykyisin vain kolmeen oveen.
Joku kertoi, että hanskalokeron alla on tuo ihmeellinen vekotin, joka päättää, koska autoon pääsee sisälle. Ja eikun tutkimaan. Mutta siellähän meni pari muutakin johtoa ja koska en tiedä, mikä niistä ohjailee keskuslukkoa, ymmärrän ko. johtohässäkästä yhtä paljon kuin Remu englantia.
Vinkkejä kaipaillaan, kitooos! Edes sitä, minkänäköinen se härveli oikein on. Ei tunnu järkevältä käyttää avainta ja kurotella availemaan takaovea, kun autossa on toimivakin tsydeemi...
Nerokkaana kaverina muistelin, että ennenmuinoin ovet lukittiin ja avattiin sillä samalla vekottimella, jolla auto käynnistetään. Tuumasta toimeen! Ovet lukittuivat, kunnes huomasin viikkoa-paria myöhemmin ettei hantinpuolen takaovi lukitu ollenkaan edes avaimella. Eli keskuslukko onkin nykyisin vain kolmeen oveen.
Joku kertoi, että hanskalokeron alla on tuo ihmeellinen vekotin, joka päättää, koska autoon pääsee sisälle. Ja eikun tutkimaan. Mutta siellähän meni pari muutakin johtoa ja koska en tiedä, mikä niistä ohjailee keskuslukkoa, ymmärrän ko. johtohässäkästä yhtä paljon kuin Remu englantia.
Vinkkejä kaipaillaan, kitooos! Edes sitä, minkänäköinen se härveli oikein on. Ei tunnu järkevältä käyttää avainta ja kurotella availemaan takaovea, kun autossa on toimivakin tsydeemi...
lainaan härskisti ketjua, jos joku sattuu asiaan vastaamaan nimittäin itselläni on jokseenkin samantyyppinen ongelma..
välillä ovet lukittuvat vauhdissa (tod. näk jokin laite lähettyvillä aiheuttaa tämän kuten toisen auton avaimet, matkapuhelin tms).
Mutta härskimpi ongelma on, että aina silloin tällöin apukuskin puoleinen takaovi jää myös auki olenkin ruvennut tarkistamaan aina ovet ennen parkkipaikalta lähtöä. itseä tuo ei haittaa suuremmissa määrin, ompahan ainakin hyvä syy kierrellä autoa ja ihastella =D
välillä ovet lukittuvat vauhdissa (tod. näk jokin laite lähettyvillä aiheuttaa tämän kuten toisen auton avaimet, matkapuhelin tms).
Mutta härskimpi ongelma on, että aina silloin tällöin apukuskin puoleinen takaovi jää myös auki olenkin ruvennut tarkistamaan aina ovet ennen parkkipaikalta lähtöä. itseä tuo ei haittaa suuremmissa määrin, ompahan ainakin hyvä syy kierrellä autoa ja ihastella =D
Ford Focus Ambiente STW -01
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 25 Elo 2007 13:27
Oven ja korin välissä olevan kumisukan sisällä oli johdot hiertyneet lähes poikki, mistä sitten aiheutui kaikenmoista kiusaa. Sinnekin vois kurkata, jollet jo niin tehnyt.
Mondeo 2.0 -01
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 25 Elo 2007 13:27
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: 06 Marras 2007 08:44
- Paikkakunta: Turenki
Vaihdoitko kaukosäätimeen patterin?
Itselläni oli myös kiusaa -99 GT STW mallissa. Vänkärin lukko lakkasi toimimasta kaukkarilla. Avaimella toimi manuaalisesti koska silloin ei tarvi s-moottoria avaamiseen. Lukon kaksi kiinnitysmutteria olivat ruostuneet kiinni , joten en saanut mötikkää ulos ovikotelosta.
tein seuraavan toimenpiteen.
Porasin n.3mm reijän varovasti siihen kohtaan lukkokoteloa jossa sijaitsee varsinainen mekanismi. CRC:tä reijästä. Puolen tunnin kahvepaussi. Vasara toiseen käteen ja kaukosäädin toiseen. Samalla kun painoin kaukkarin nappia, nappasin vasaralla lukkoboxin kulmaan napakasti. Ja kas! Härveli alkoi toimia. Sitten "ruuttareikä" umpeen. Hyvin on pelittäny. Ei ole ollut enää toimintahäiriöitä.
Itselläni oli myös kiusaa -99 GT STW mallissa. Vänkärin lukko lakkasi toimimasta kaukkarilla. Avaimella toimi manuaalisesti koska silloin ei tarvi s-moottoria avaamiseen. Lukon kaksi kiinnitysmutteria olivat ruostuneet kiinni , joten en saanut mötikkää ulos ovikotelosta.
tein seuraavan toimenpiteen.
Porasin n.3mm reijän varovasti siihen kohtaan lukkokoteloa jossa sijaitsee varsinainen mekanismi. CRC:tä reijästä. Puolen tunnin kahvepaussi. Vasara toiseen käteen ja kaukosäädin toiseen. Samalla kun painoin kaukkarin nappia, nappasin vasaralla lukkoboxin kulmaan napakasti. Ja kas! Härveli alkoi toimia. Sitten "ruuttareikä" umpeen. Hyvin on pelittäny. Ei ole ollut enää toimintahäiriöitä.
Jos ei joku ovista mene lukkoon niin se räppää kaikki auki. Eli muut ovet kyllä käy kiinni, mutta aukeaa sitten... Tämä siis jos vika on ovimoottorissa. Jos taas jossain on kosketushäiriö (todennäköisesti ovimoottorin liitin) niin se kyllä jättää muut ovet lukkoon.
Keskuslukon boksi ohjaa samasta lähdöstä kahta ovea (molempia samanpuolen ovia) eli jos etuovi menee lukkoon, mutta takaovi ei niin boksilta kyllä lähtee tieto eteenpäin.
Vika siis on todennäköisesti jossain liitoksessa. Technical information cd:ltä löytyy kuvat ja sijaintipaikat kaikille liittimille. Etupenkin alla taisi ainakin olla yksi liitoskohta takaoven lukolle ja tosiaan se ovimoottorin kyljessä oleva liitin kannataa tarkistaa. Se oli ainakin itellä syyllinen kun on niin lapsellinen rakenteeltaan, että kerran kun irrottaa niin ei enää kunnolla yhdistä.
Uus johdonpätkä sinne oveen makso parikymppiä.
Keskuslukon boksi ohjaa samasta lähdöstä kahta ovea (molempia samanpuolen ovia) eli jos etuovi menee lukkoon, mutta takaovi ei niin boksilta kyllä lähtee tieto eteenpäin.
Vika siis on todennäköisesti jossain liitoksessa. Technical information cd:ltä löytyy kuvat ja sijaintipaikat kaikille liittimille. Etupenkin alla taisi ainakin olla yksi liitoskohta takaoven lukolle ja tosiaan se ovimoottorin kyljessä oleva liitin kannataa tarkistaa. Se oli ainakin itellä syyllinen kun on niin lapsellinen rakenteeltaan, että kerran kun irrottaa niin ei enää kunnolla yhdistä.
Uus johdonpätkä sinne oveen makso parikymppiä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Ainakin ensimmäisen korimallin mondeossa (ja melko varmasti myös toisen) on keskuslukon johdoissa tinaus apukuskin jalkatilassa lattiamaton alla. Näitä oon useemman korjannu kun joku ovi ei toimi keskuslukolla. Eli siis johtosarjat kulkee muovikotelossa jonka pystyy avaan. Sieltä sit vaan nipusta ettiin paksumpia johtoja joissa on sit jollain kohdin mustalla kutistesukalla suojattu tinaus.
Ja ovet muistaakseni menee lukkoon vaikka takaovi ei meniskään.
Ja ovet muistaakseni menee lukkoon vaikka takaovi ei meniskään.
Minulla ei kauko-ohjaus pelitä kaukosäätimisestä, mutta avaimella avaus/lukitus pelaan normaalisti. Olen vaihtanut patterin ja koodasin avaimen uudestaan. Viikon päästä tästä kauko-ohjain rupesi toimimaan heikommin ennen kuin lakkasi lopullisesti toimimasta. Sulake on kunnossa ja itse asiassa sulakkeen irrotuksen jälkeen (ja kaukon uudelleen ohjelmoinnin jälkeen) kauko-ohjain toimii aina hetken. Onko muille tullut eteen vastaavaa ongelmaa? Autona mondeo -97.