Moi, juuri siirryin sierran omistajaksi,
kokeilin hakua mutta ei oikein löytynyt....
Miten paljon kuuluisi viedä /100km vakiona? siis tällä iällä, ohjekirja mukaan lähellä 7 litraa uutena.
tuntuu että 9 on aika lähellä tuossa omassa, suurin osa maantie ajoa silti,
autoon on tosin laitettu 5-vaihteinen laatikko joten voiko lisätä kulutusta?
(90-100 km/h houkuttaa vaihtamaan jo vitoselle mutta ylämäessä ehdottomasti pitäis kai laittaa takasi neloselle)
Epäilen että olisiko jokin säätö pielessä?
Sitten, entisenä opelistina kiinnitin huomiota noihin hevosvoimiin,
paljonko tuossa oikein on vääntöä?
tuntuu että varsinaista tehopiikkiä ei taida normaali ajossa huomata
sitten millään....(vrt. kadet jossa kierroskone)
Kulutus 2.0 -86 sierra?
Re: Kulutus 2.0 -86 sierra?
Niinhän se ohjekirja sanoo et 7l/100km mut uutena. Kyl aikanakin itel sen 9-10l vie satkulle matkaajossa, siis hieman piristetty ruisku 2.0tjh kirjoitti:Moi, juuri siirryin sierran omistajaksi,
kokeilin hakua mutta ei oikein löytynyt....
Miten paljon kuuluisi viedä /100km vakiona? siis tällä iällä, ohjekirja mukaan lähellä 7 litraa uutena.
tuntuu että 9 on aika lähellä tuossa omassa, suurin osa maantie ajoa silti,
autoon on tosin laitettu 5-vaihteinen laatikko joten voiko lisätä kulutusta?
(90-100 km/h houkuttaa vaihtamaan jo vitoselle mutta ylämäessä ehdottomasti pitäis kai laittaa takasi neloselle)
Epäilen että olisiko jokin säätö pielessä?
Sitten, entisenä opelistina kiinnitin huomiota noihin hevosvoimiin,
paljonko tuossa oikein on vääntöä?
tuntuu että varsinaista tehopiikkiä ei taida normaali ajossa huomata
sitten millään....(vrt. kadet jossa kierroskone)
5-vaihteisen lootan kuulus vähän laskee kulutusta, koska konetta ei tarvitse siloin "huudattaa" 100km/h nopeuksilla. Omalla Sierrallani tulee ajeltua 5 päällä jopa 60km/h nopeuksia, mut aika paljon siihen vaikutaa toi vääntävä nokka joka on paikallaan. Kyl se vakio sierrakin pitäs ihan hyvin mennä 5sel 80 vauhtia ilman normaali mäissä hyytymistä. Saattaa olla jotai sul säädöissä vikaa.
Fordin ohc konetta ei olekkaan tehty kierros moottoriksi. Ja vakiona ei tehopiikkiä jurikaan ole koska vakio nokka vääntää tasaisesti olikohan 1000-5500 rpm välillä.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Kyllä sen alle yhdeksällä litralla pitäisi suht' helpostikin mennä, jos vaan ei polje hirveästi. Käytä jossain säädätettävänä, ei maksa paljoa ja vaikutus on hyvin positiivinen (riippuen tietenkin lähtötilanteesta).
1997 Scorpio 2.3i A
1996 Scorpio 2.0i
ex. 2003 Mondeo 1.8i Ghia Wagon, 1994 Escort 1.8i CLX, 1982 Sierra L
1996 Scorpio 2.0i
ex. 2003 Mondeo 1.8i Ghia Wagon, 1994 Escort 1.8i CLX, 1982 Sierra L
Unohtu tuohon kirjoitaa et kannattasi ensin vaikka vaihtaa tulpat, ilmanputsari ja kattoo syttö kohdallee... saattaa vaikuttaa siihen kulutukseen/vetoihin ihan kivasti.
Tulpis 2cm karstaa ja västäräkin pesä putsaris... niillähän ne vedot otetaan.

Tulpis 2cm karstaa ja västäräkin pesä putsaris... niillähän ne vedot otetaan.

Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
tattista
kokeillaan niitä tulppia ja putsaria ensin,
jos öljyn vaihdossa tiedustelis osaavatko tuota edes säätää....
hauska tapahtuma oli jo tuohon uuden avaimen teettäminen,
ei sitten saanut ukko tehtyä sellaista joka sopis virtalukkoon,
muka ammattimies
jos öljyn vaihdossa tiedustelis osaavatko tuota edes säätää....
hauska tapahtuma oli jo tuohon uuden avaimen teettäminen,
ei sitten saanut ukko tehtyä sellaista joka sopis virtalukkoon,
muka ammattimies
