Xenon-valot jälkiasennuksena MK3 Mondeoon?
Xenon-valot jälkiasennuksena MK3 Mondeoon?
Onko kukaan laittanut/laitattanut xenoneja jälkiasennuksena? Onko noista tarvikemuunnossarjoista mihinkään ja miten on niiden laillisuus tieliikennekäytössä? Onko järkevämpää etsiä jostain purkaamolta alkuperäiset umpiot xenoneilla; niissähän silloin kai olisi se automaattinen korkeudensäätökin...?
=)
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 26 Kesä 2006 00:01
Tuskin on tuo umpio hyväksytty xenonille. Tuo orkkis xenon kun linssityyppinen. Ainakin jos ajaa vierekkäin ilman normaalin ja xenon umpion on näkyy ero tosi selvästi. Tänään juuri vaihdoin renkaat ja samalla lampun kanssa kurkin läpi teknistä puolta niin ihmettelin että mitenköhän tuo korkeudensäätö on noissa toteutettu??! Mitään antureita ei ainakaan osunut silmiin taka-akselilla.
Kaverin V40 volvo xenoneilla käyttää valot ylä ja ala-asennossa käynnistettäessä (kalibroi tms?) mutta tuo oma ei kyllä mielestäni mitään tuollaista tee. Melkeinpä nyt vaan kun on joutunut pitkiä valoja käyttämään on tullut mieleen että pitäisikö nuo kusen keltaiset pitkätkin vähän kaasuttaa
Kaverin V40 volvo xenoneilla käyttää valot ylä ja ala-asennossa käynnistettäessä (kalibroi tms?) mutta tuo oma ei kyllä mielestäni mitään tuollaista tee. Melkeinpä nyt vaan kun on joutunut pitkiä valoja käyttämään on tullut mieleen että pitäisikö nuo kusen keltaiset pitkätkin vähän kaasuttaa

Se selviää kysymällä fordilta, mutta ei niihin xenon valoihin mitään erityyppistä umpiota tarvitse, sen tarvitsee vain kestää se valo "uv-säteet" ettei haalistu heijastus pinta, monet v40:set mitä on vastaan tullut on ollut samanlaisella umpiolla ku tavalliset.sitten jos haluat projektiovalot ja HID:et on asia erikseen.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Tossa omassa Focuksessa on xenonit+automaattinen korkeudensäätö, siellä on edessä alustassa sellaiset "vatupassit" jotka sitä kallistusta/kuormaa mittaa.pikku-matti kirjoitti:Tuskin on tuo umpio hyväksytty xenonille. Tuo orkkis xenon kun linssityyppinen. Ainakin jos ajaa vierekkäin ilman normaalin ja xenon umpion on näkyy ero tosi selvästi. Tänään juuri vaihdoin renkaat ja samalla lampun kanssa kurkin läpi teknistä puolta niin ihmettelin että mitenköhän tuo korkeudensäätö on noissa toteutettu??! Mitään antureita ei ainakaan osunut silmiin taka-akselilla.
Kaverin V40 volvo xenoneilla käyttää valot ylä ja ala-asennossa käynnistettäessä (kalibroi tms?) mutta tuo oma ei kyllä mielestäni mitään tuollaista tee. Melkeinpä nyt vaan kun on joutunut pitkiä valoja käyttämään on tullut mieleen että pitäisikö nuo kusen keltaiset pitkätkin vähän kaasuttaa
Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
Joo tota kävin katsurille näyttään ja totes että muuten ok mutta pesulaite uupuu, tuontiauto kun on. Eli riittää normi korkeussäätö sisältä. Pitkiin valoihin saa laittaa ilman noitakin kuten myös lisäpitkiin. Ei vaadi pesuria eikä säätöä. Tosin pitkä pitää olla omassa umpiossaan eli h4 ei käy.
Nii ja nyt on ksenonit pitkissäkin. Näkeee 8)
Nii ja nyt on ksenonit pitkissäkin. Näkeee 8)
-
- Viestit: 234
- Liittynyt: 20 Touko 2007 10:25
Eli laitoit vakio umpioihin?? Kuvio on ilmeisesti ihan kelvollinen? Mistä hankit muunnossarjan ja onko ne vieläkin ihan tolkuttoman hintaisia?TDK kirjoitti:Doddii nyt on xenonit asennettu puolivaloihin. Ero vanhoihin aivan älytön. Umoioiden takakannet mahtui paikalleen tosin niihin joutui poraamaan läpiviennit xenonin piuhoille. Ja autohan oli mk2 mondeo. Tosin nyt ei pitkillä valoilla tee mitään joten xenonit tulossa niihinkin... 8)
Muistaisin lukeneeni jostain että xenoneilla pitää olla xenonumpio, merkintä lasissa kuten e-hyväksyntäkin, voisko olla että riippuu insinöörin tiedoista ja viitseliäisyydestä yms että vaatiiko xenonumpiot...?
Juu toiset sanoo että normiumpiossa voi kuvio olla mitä sattuu, mutta linssi umpiossa se toimii yleensä. Tiedä häntä...
Ainakin tossa kuvio toimii tosi hyvin. Eli ovat vakio umpioissa. sarjan ostin tuolta http://www.tarvikemotti.com ja olikohan 179€ hintaa. Tuolla taas sanoivat että kuvio voi yhtä hyvin mennä päin peetä linssilläkin. Meikäläisen järjellä ainakaan vois kuvitella että menis kuvio sekavaksi sen kummemminko halogeeneilläkään.
No toi on hyvä tieto että ko sarja pelaa. Itseasiassa mikä tahansa sarja pitäs pelata koska polttimot on varmasti saman kokoisia. Silloin tällöin kuulee että kuvio ei toimi normiumpiolla jälkiasennus xenoneilla, mutta saahan sen tosiaan sekaisin halogeenillakin. Silloin tosin polttimo pitää asentaa väärin / vinoon... Näkisin että kuvio riippuu valopisteestä ja senhän täytyy olla sama (oikein asennetuilla) samanmallisilla polttimoilla. Itse aattelin parantaa (lähi)valoja vaihtamalla umpiot, johdotuksen ja +??% polttimot. Mutta koska motonetissä umpiot maksaa vissiin n.80e kpl ni eiköhän ole fiksumpaa laittaa vanhoihin umpioihin toi xenonsarja joka ei teetä juuri enempää töitä eikä kulujakaan. Kiitoksia että jaoit tietojasi!
Xenon-valot jälkiasennuksena MK3 Mondeoon?
Onkos kukaan katsastanu autoaan noitten jälkiasennus Xenonien kans? Siis kiinnostas nimenomaan MK3 mondeon omistajat.
Mietin vaan tässä ite, että pitäskö vaihtaa katsastukseen normi polttimot paikolleen...
Mietin vaan tässä ite, että pitäskö vaihtaa katsastukseen normi polttimot paikolleen...