ostamassa sierraa
ostamassa sierraa
Eli mitä kaikkea ostaessa pitäs ottaa huomioon.
Kyseessä 1.8 tdic malli vm-87. opiskelijan autoksi.
Seuraavat rempat katselemaani yksilöön on tehty
Koneella ja laatikolla ajettu n.140tkm ja kansi/jakopää-remppa tehty n.40tkm sitten
Vasta vaihdettu öljyt, suodatin, nesteet, käsijarruvaijerit, takajarrut vaihdettu kokonaisuudessaan isompiin ja samalla uusittu kaikki osat niihin.Vetoakselit, etutukivarret uusittu myös.
Sekä hieman piristetty
Seuraavilla tiedoilla sekä myyjän sanalla että kori on hyvässä kunnossa, ei siis mätä.. Onko jotain oleellista unohtunut?
Omat tietoni autoista valitettavan rajoitettuja
Kyseessä 1.8 tdic malli vm-87. opiskelijan autoksi.
Seuraavat rempat katselemaani yksilöön on tehty
Koneella ja laatikolla ajettu n.140tkm ja kansi/jakopää-remppa tehty n.40tkm sitten
Vasta vaihdettu öljyt, suodatin, nesteet, käsijarruvaijerit, takajarrut vaihdettu kokonaisuudessaan isompiin ja samalla uusittu kaikki osat niihin.Vetoakselit, etutukivarret uusittu myös.
Sekä hieman piristetty
Seuraavilla tiedoilla sekä myyjän sanalla että kori on hyvässä kunnossa, ei siis mätä.. Onko jotain oleellista unohtunut?
Omat tietoni autoista valitettavan rajoitettuja
Re: ostamassa sierraa
Jaahas, onkos toi niinku turbodiesel tms. ku en tunne ? Mun mielestä se auto pitäis saada nostettuu ylös jossain vaikka TI-hallissa ja kattella vähän sitä pohjaa, miltä se näyttää; ruosteet, reijät, onko paklattu vai hitsattu, jarruputket, -letkut, niin ja sitten kattella rauhassa onko noi tosiaan tehty noi mainitut rempat ja löytyykö kuitteja jne. Onkos lattiat märät mattojen alta ? Koskas on seuraava katsastus ja mitä on tapahtunu edellisissä, ajoneuvoverot on tietenkin tarkistettu ? Ja jos omat tiedot on rajotettuja, niin ota mukaan joku autoista tietävä kaveri sinne Sierran alle pällistelemään.Arthas kirjoitti:Kyseessä 1.8 tdic malli vm-87.

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Kuvista nyt ei paljoo nää ja sähköpostilla mä en autokauppaa tekis, mutta noi em. asiat mä tarkistaisin ja tietenkin pitkän koeajon tekisin. -87 Sierrahan ei mikään uusi ole sehän on selvä ja jotain laittoo tulee ihan varmasti.Arthas kirjoitti:turbodiesel kyllä.
Kuitit remonteista löytyy ja lupasi pistää s-postissa tulemaan kuvia pohjasta kun saa auton tänään ylös.
Katsestettu viimeksi 10-2007
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Näin on, ton mun Sierran hankintahinta pari vuotta sitten oli 5,10 € (keppanatuoppi), olis kaveri vieny muuten romikselle. Siitä on yhtä ja toista laitettu ja rahaa on palanu semmonen pari kolme tonnia, mutta harrastukset maksaa ja muuten on hyvin pelannu... 

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
muahah
Hirveen hintaset stobet teillä!! 

Sierra 2,0ohari tic (rojekti)
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
Re: muahah
Se oli Hesan Kaisaniemessä joku juppimesta, en oo siellä sen koommin käyny, taitaa olla nykyään vieläkin kalliimpaa ja kohta nousee hinnat taas lisää. 8)mcb88 kirjoitti:Hirveen hintaset stobet teillä!!
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Korista nyt kannattaa katsoa:
Oven alareunat, kaaret, ulommat penkin kiinnikkeet, kardaani tunneli, takarunkopalkit, helmat, etujalkotilan alue... Eihän nämä toki monesta paikkaa ruostu
Tarkkana myös jos on mahdollisesti kolaroitu.
Yks hyvä testi mikä pitäisi jokaisella dieselillä suorittaa on kylmäkäynnistys. Jos lähtee vähäkin heikosti käyntiin niin ei kannata ostaa tiedossa voi olla mitä vaan, eikä välttämättä vain hehkujen uusimista.
Tankki kannattaa tarkistaa nehän vuotaa melkein aina jostain.
Kaikki kolinat kertoo tietysti että jotakin on vialla ja vastaukseksi on turha huolia mitään kiviä jousien luona koska syy 99% ei ole siinä vaan että jouset on poikki tai muualla väljää. Veteleminen kertoo väljistä osista etuakselistossa tai sitten liian leveistä/matalista renkaista, mutta tuskin tuossa sellaisia on?
Jos jotain ihmeellisiä sähkövikoja on havaittavissa niin kannattaa unohtaa. Tuollaisen vanhan romun sähkövikojen selvittämisessä menee ikä ja terveys...
En sitten tiedä onko tuo 1.8td niin econominen koululaisen auto, kun meikäläisellä tuollainen oli yli 500e verot ja koska kaasu sai olla lähes koko ajan pohjassa että pääsi eteenpäin niin vei sen 10L ainakin hätäisesti laskettuna. Myinkin auton pois 2vk sisällä koska ei yksinkertaisesti kiinostanut "kallis diesel-elämä".
Opiskelijana sanosin että 1.6i cvh tai 2.0i dohc sierra on ihan hyvä värkki. Kulutus pysyy kurissa myös 2L mikäli auto on kunnossa ja kaasujalka ei ole liian herkkä.
Jos sen on pakko olla dieseli niin ainoa kestävä ja oikeasti vähän kuluttava on 2.3L diesel. Ei ole mitään remmi eikä turbo huolia. Ei liiku mihkään mutta saat sitten senkin edestä kilometrejä. Kone kestää varmasti 2x enemmän kuin nuo fordin 1.8 tai 2.5L. 2.3 ei esson baari jutuista huolimatta ole ranskalainen kone vaikka niitä niissä on. Sen on valmistanut yksinomaan diesel moottoreihin keskittynyt yritys.
Kokemustakin tälläisestä riesoista on yksi jolla ajettu ties mitä ainakin yli 400tkm ja moottorin ei ollut mikään kori loppui täysin. Toinen varmasti 500tkm ajettu-> kori täysin loppu moottorin ei ollut vielä mikään.
Oven alareunat, kaaret, ulommat penkin kiinnikkeet, kardaani tunneli, takarunkopalkit, helmat, etujalkotilan alue... Eihän nämä toki monesta paikkaa ruostu

Yks hyvä testi mikä pitäisi jokaisella dieselillä suorittaa on kylmäkäynnistys. Jos lähtee vähäkin heikosti käyntiin niin ei kannata ostaa tiedossa voi olla mitä vaan, eikä välttämättä vain hehkujen uusimista.
Tankki kannattaa tarkistaa nehän vuotaa melkein aina jostain.
Kaikki kolinat kertoo tietysti että jotakin on vialla ja vastaukseksi on turha huolia mitään kiviä jousien luona koska syy 99% ei ole siinä vaan että jouset on poikki tai muualla väljää. Veteleminen kertoo väljistä osista etuakselistossa tai sitten liian leveistä/matalista renkaista, mutta tuskin tuossa sellaisia on?
Jos jotain ihmeellisiä sähkövikoja on havaittavissa niin kannattaa unohtaa. Tuollaisen vanhan romun sähkövikojen selvittämisessä menee ikä ja terveys...
En sitten tiedä onko tuo 1.8td niin econominen koululaisen auto, kun meikäläisellä tuollainen oli yli 500e verot ja koska kaasu sai olla lähes koko ajan pohjassa että pääsi eteenpäin niin vei sen 10L ainakin hätäisesti laskettuna. Myinkin auton pois 2vk sisällä koska ei yksinkertaisesti kiinostanut "kallis diesel-elämä".
Opiskelijana sanosin että 1.6i cvh tai 2.0i dohc sierra on ihan hyvä värkki. Kulutus pysyy kurissa myös 2L mikäli auto on kunnossa ja kaasujalka ei ole liian herkkä.
Jos sen on pakko olla dieseli niin ainoa kestävä ja oikeasti vähän kuluttava on 2.3L diesel. Ei ole mitään remmi eikä turbo huolia. Ei liiku mihkään mutta saat sitten senkin edestä kilometrejä. Kone kestää varmasti 2x enemmän kuin nuo fordin 1.8 tai 2.5L. 2.3 ei esson baari jutuista huolimatta ole ranskalainen kone vaikka niitä niissä on. Sen on valmistanut yksinomaan diesel moottoreihin keskittynyt yritys.
Kokemustakin tälläisestä riesoista on yksi jolla ajettu ties mitä ainakin yli 400tkm ja moottorin ei ollut mikään kori loppui täysin. Toinen varmasti 500tkm ajettu-> kori täysin loppu moottorin ei ollut vielä mikään.
joo tuo diesel ei ehkä ole mikään opiskelijan auto. ainut mitä harkitsisin opiskelijana tai edes muutenki yksin elävänä on joku farkku dieseli jonka saa pakuks takapenkit poistamalla. Itellä oli audi 100 2.0 td... ei oltu ikää aukastu konetta, einakaan puheiden mukaan. ja tunnen kaikki auton elinkaaressa olevat omistajat. mittarissa oli 735 000km kun myin.. ikinä ei koneessa ollu muutaku että vesipumppu kajahti. sekin tyyppivika nuissa.. muuta sitten saikin tehdä.. vanha auto kun oli niin tehostimen pumppu (tyyppivika) veteli viimesiään ja niveliä sai olla vaihtamassa. mutta tosiaan jos saisin suositella niin tän hetken mitä olen omaa sierraa pitäny niin suosittelen lämpimästi doch sierraa... kattoo vaa ettei ole kansi hajalla ja muutenki ok kunnossa niin mukavan kulkineen saa. ite pääsin mmäki-sjoki välin 25 eurolla... (350 km) mitä sillä nyt bensaa saa.. ja tankki oli TYHJÄ enne 5 euron tankkausta ja sen jälkeen 20 euroa asemalta. ite pääsin tosiaan tuolla määrällä hyvin kotiin.. ja keskikulutukses tuolla pitkällä matkalla sain n.5.5-6 litraa varmaankin.. jotain siinä.. tosin ei kauheeta polkemista matka ollu 

Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
"En sitten tiedä onko tuo 1.8td niin econominen koululaisen auto, kun meikäläisellä tuollainen oli yli 500e verot ja koska kaasu sai olla lähes koko ajan pohjassa että pääsi eteenpäin niin vei sen 10L ainakin hätäisesti laskettuna."
Verot noin 350€
ja jos talvikelillä lyöt kaasun pohjaan niin poikittain ollaan, eli ei tarvitse juuri kaasuun koskea, noin 7l/100km
Kori pohja ja helmat hyvässä kunnossa ikäisekseen, ei valittamista.
eli ei "kallista diesel elämää"
Verot noin 350€
ja jos talvikelillä lyöt kaasun pohjaan niin poikittain ollaan, eli ei tarvitse juuri kaasuun koskea, noin 7l/100km
Kori pohja ja helmat hyvässä kunnossa ikäisekseen, ei valittamista.
eli ei "kallista diesel elämää"