Kiesi on 2.0i DOHC sierra. Edelliseen riesaan pari kertaa lambdan vaihdoin, motonetin halvimmasta 4-johtosesta suli johdot yhteen ja bilteman malli vaan yksinkertaisesti lopetti toiminnan muutaman kuukauden jälkeen. Tai ainakin nykiminen loppui, kun ajoi anturi irti.
Nyt on samanlainen vika "uudessa" riesassa jonka lambdan merkkiä en tiedä, notta minkähän merkkinen anturi siihen nyt pitäisi vaihtaa? Motonetissä NGK on kympin halvinta mallia kalliimpi, ja sit on joku titaani mikä maksaa jo tuplat (yli 100€).
Onko motorcraftilla omaa lambdaa ja kannattaako siitä maksaa?
Vai voiko tuo nykiminen ja tehon häviäminen (iso kulutus) johtua jostain muusta anturista vaikka vika loppuu lambdan liittimen irrottamisella? Ottaako ECU silloin muitten anturien tiedot edelleen huomioon?
Minkä merkkinen lambda?
- lakritsimies
- Viestit: 131
- Liittynyt: 08 Loka 2007 18:39
- Paikkakunta: Muhos
Älä ainakaan sellasta titaanioksidi lambadaa laita ku se toimii ihan eri periaatteella ku "normi" lambada... Ehkä helpoin jos saisit mitattua sen lambdan, et onko vika siinä ku on kytkettynä paikalleen... näkis ainaki onko se elossa ja tekeekö säätöä (aaltoliikettä 0,45V paikkeilla molemmin puolin suhteellisen ripeään tahtiin) vai mitä antaa..
- Siitä se ajatus sit lähti... -
Sierra 1.6i -90 (ex)
Sierra 2.0i -92 STW (ex)
Sierra 1.6i -90 (ex)
Sierra 2.0i -92 STW (ex)
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Se NGK:n lambda on hyvä, ei mene kuulemma niin helposti "tukkoon" ja ainakin mulla on toiminut.
Niitä halvempia motonetin lambdoja menee kuin näkkileipää. Ne menee ilmeisesti jotenkin tukkoon jos pakokaasut ei ole ihan puhtaita tai palaminen täydellistä kuten vanhemmissa autoissa saattaa usein olla...
Niissä motonetin lambdoissa on muuten vuoden takuu, jotta ei muuta kuin vaihtoon vaan jos lambda hajoaa ennenaikaisesti.
Niitä halvempia motonetin lambdoja menee kuin näkkileipää. Ne menee ilmeisesti jotenkin tukkoon jos pakokaasut ei ole ihan puhtaita tai palaminen täydellistä kuten vanhemmissa autoissa saattaa usein olla...
Niissä motonetin lambdoissa on muuten vuoden takuu, jotta ei muuta kuin vaihtoon vaan jos lambda hajoaa ennenaikaisesti.
--=< Mondeo 1.8L Duratec 125hv Mk III 2002 >=--
Kyllä se suurin syy on yleensä virheellinen asennus (johtojen juottaminen) tai vika on muualla, kuten maadoitusvika. Jos lambda menee "tukkoon" mikä on hyvin epätodennäköistä, ei se silloin ole takuunalainen vika, koska vika on muuallakd kirjoitti:Se NGK:n lambda on hyvä, ei mene kuulemma niin helposti "tukkoon" ja ainakin mulla on toiminut.
Niitä halvempia motonetin lambdoja menee kuin näkkileipää. Ne menee ilmeisesti jotenkin tukkoon jos pakokaasut ei ole ihan puhtaita tai palaminen täydellistä kuten vanhemmissa autoissa saattaa usein olla...
Niissä motonetin lambdoissa on muuten vuoden takuu, jotta ei muuta kuin vaihtoon vaan jos lambda hajoaa ennenaikaisesti.

Ja vanha kikka piuhan irroittaminen ei kerro välttämättä mitään, koska piuha irti ->ei signaalia boksille-->vikatila.
Nykyään noita perustestereitä on joka pajalla ja myyntipaikoissa, niillä on helppo testata viimeisenä itse lambda-anturi, kun on tarkistanut kaiken muun.
- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D