Eskon hehkuille tuleva virta?

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
petsa
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Marras 2007 21:34

Eskon hehkuille tuleva virta?

Viesti Kirjoittaja petsa »

Esko ei tahdo lähteä käyntiin ja vaihdoin hehkut ja akun eikä auttanut. Mittailin tulpille tulevaa virtaa, joka oli 10,00 - 10,30V. Paljonkohan sinne pitäisi tulla? Olen kuvitellut, että sinne pitäisi tulla akkujännite eli noin 13V.
Mikä sen jännitteen alentaa? Siis mitähän vaihdan seuraavaksi :twisted:
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Mikähän esco on kyseessä? vm. konekoko yms. ;)
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
petsa
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Marras 2007 21:34

Viesti Kirjoittaja petsa »

vm -97 1,8 td
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Voinpa tossa mitata jos illasta muistan. Mut veikkaisin et ihan saman verran omastakin tulee. Millä lailla siis ei meinaan lähtee käyntiin? Vaivalloisesti vai jotenkin muuten?
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
petsa
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Marras 2007 21:34

Viesti Kirjoittaja petsa »

Pakkasesta lähtee noin neljännellä yrityksellä vaivaloisesti. Tallista parin hehkutuksen jälkeen pitkällä startilla.
sanpsa
Viestit: 83
Liittynyt: 26 Joulu 2006 17:42

Viesti Kirjoittaja sanpsa »

Jännite laskee kun akku ei jaksa antaa tarpeeksi virtaa, eli akku voi olal finaalissa.
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

sanpsa kirjoitti:Jännite laskee kun akku ei jaksa antaa tarpeeksi virtaa, eli akku voi olal finaalissa.
Sitä itsekin veikkailen, kun oma kans ei jaksa välillä, mut sit ihme piristys käynnistyksiä tulee joskus.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
petsa
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Marras 2007 21:34

Viesti Kirjoittaja petsa »

Vaihdoin myös akun viikko sitten, eikä auttanut.
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Hehkutatko niin kauan että hehkunvalo sammuu, vai niin kauan kun rele naksahtaa konehuoneessa? Suosittelen jälkimmäistä vaihtoehtoa kylmäkäynnistyksessä :wink:
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
petsa
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Marras 2007 21:34

Viesti Kirjoittaja petsa »

Hehkutan, eikä auta. Hehkuaika on välillä pidempi n. 5sek. väliin vain vilahtaa... sitten vain monta hehkutusta
petsa
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Marras 2007 21:34

Viesti Kirjoittaja petsa »

siis hehkutan niin kauan että rele naksahtaa
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

No joo sitten ei ole mulla tietoa. Itselläni oli kans tuossa loppukesästä/syksystä vastaava peli ja jo nolla kelillä alkoi sen verran huonosti lähtemään käyntiin tuollakin tyylillä ja jos starttasi valon mukaan sai sahata vaikka seuraavaan aamuun saakka. Luovutin sitten ja ostin bensa sierran käyttikseksi kun töissä ei ole lämmitys mahdollisuutta. Vaihdoin hehkut eikä vaikuttanut, askartelin vielä töissä aikani kuluksi uuden johtosarjankin hehkuille vanhan tilalle, mutta ei auttanut. Tosin moottorilla oli ajettu 350tkm, mutta muuten oli kyllä pirun hyvä peli ja varsinkin tankatessa (vähintään 600km viikossa ajavana) tulee vieläkin tuon ohc riesan kanssa vähän diisseliä ikävä..

Kysynpähän vielä että tiedätkö onko hehkuja koskaan vaihdettu?
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
petsa
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Marras 2007 21:34

Viesti Kirjoittaja petsa »

Ne vaihdoin kuukausi sitten
:!:
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

petsa kirjoitti:Ne vaihdoin kuukausi sitten
:!:
olihan sopivat? eli ettei kärki ole lyhyempi.
Tai jos vaihdoit pikahehkujen tilalle "vanhaa varastoa" eli hidashehkut niin aika ei riitä. Pitää vaihtaa myös rele sitten.
Jännitteen lasku normaalia kaapalihäviötä. Hehkut ottaa virtaa parikymmentä amppeeria / kpl.
ISJ
Viestit: 22
Liittynyt: 23 Touko 2007 21:05

Viesti Kirjoittaja ISJ »

Johdot voivat olla kuluneet, likaiset tai hankautuneet. Tai akussa voi jostain muusta syystä olla kuormaa, joka ei sinne kuulu. Vanhat hapettuneet johtimet voivat helposti aiheuttaa pienen vastuksen joka tiputtaa kuormalle tulevan jännitteen. Paljos on akun napajännite kun kuormat on kytketty pois? Onko siinä se 12-13V?
Vm. 89 Sierra 2.0, Laser, Sedan
petsa
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Marras 2007 21:34

Viesti Kirjoittaja petsa »

Jännite on 13V, mutta voiko olla mahdollista että jokin alentaa sen jännitteen tarkoituksella siihen noin 9 V. Releelle tulee ainakin jatkuva virta 13V. Releeltä lähtevää en ole mitannut vielä, kun on niin hyvin suojattu...
fiiikus
Viestit: 131
Liittynyt: 17 Helmi 2005 22:48

Viesti Kirjoittaja fiiikus »

varmaan samat hehkutulpat focuksen 1.8 tddi.ssä joten paljonkos Ohmeja / hehku pitäisi olla... mittasin koko letkan (irroitin releeltä tulevan johdon) ja meni MegaOhmi luokkaan.

- mistä olette hehkuja ostaneet vai varmanpäälle Fordilta ?

nimimerkki voiko hehkut hiipia jo 253 tkm jälkeen :-)
[2019] Focus-03 1.6 (230 tkm>), S-max-08 tdciA (236 tkm>) + Esco mk1 4D + Esco mk1 2D + Sierra mk1 ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
diisseli

Re: Eskon hehkuille tuleva virta?

Viesti Kirjoittaja diisseli »

Oma focus tddi vm 03 ei suostunut enää lämmityksen jälkeenkään lähtemään käyntiin. Vaihdatutin hehkut, ja ainakin tänään aamulla lähti käymään heti. Saa nähdä miten käy kun auto seisoo tuolla 17 asteen lämmössä päivän :roll: .
Ajettu on 235 t km.
Nii, hehkut otin motonetilta mutta vaihdon annoin ammattilaiselle. Onneksi, olivat nimittän kuulemma lievästi jumissa....
Vastaa Viestiin