escortin turbotus
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
- Paikkakunta: Hattula
escortin turbotus
onko mahdollista turbottaa escort 1.4 laillisesti? mitä tarvitsee muuttaa luvan saamiseks? ja mitä osia nyt kaiken kaikkiaan siihen tarvitaan, itse kun vasta selvää ottelen tästä. ja alkää sanoko että lue aikasempia. koska siellä sanotte vaan että ei niin pientä konetta kannata turbottaa, mutta minä nyt vaan haluan. kiitos vastauksista!
Vosimalli olisi hyvä tietää. Jos auto on suht.uus niin eipä taida onnistua.
Ennen vuotta 1.1987 käyttöönotetut menee helposti pitää huomioida päästöt muutoskats.yms. Ennen 1992 jos ei vähäpäästöinen usein riitää päästöjenosalta katti. mahd. tehomittaus. 1992 jäkeen on lähes mahdotonta.
Tämä nyt oli taas vähän ympäripyöreesi kirjoteltu, mutta idea selvinnee tuostakin
Ennen vuotta 1.1987 käyttöönotetut menee helposti pitää huomioida päästöt muutoskats.yms. Ennen 1992 jos ei vähäpäästöinen usein riitää päästöjenosalta katti. mahd. tehomittaus. 1992 jäkeen on lähes mahdotonta.
Tämä nyt oli taas vähän ympäripyöreesi kirjoteltu, mutta idea selvinnee tuostakin

-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
- Paikkakunta: Hattula
elikkäs ekkeri on vuosimallia 87. nokun on tiedossa jo mahdollinen turbo mikä ei tulisi niin kalliiksi kuin se alkupäräinen rs turbo kone. mutta siis lähinnä mietityttää että tarviiko jarruja suurennella? kun tuossahan on edessä jäähdytetyt levy jarrut ja takana ihan rummut. ja anteeksi tietämättömyyteni`mutta mikä on katti? mutta tarvitsen siis osia: itse sen turbo jutun(en tiedö oikeaa nimeä) sitten välijäähdyttimen? hukkaportti? ( ei mitään tietoa mikä se on) ja mitä muuta? kiitos vastauksista.
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
- Paikkakunta: Hattula
no ei se kyllä sitä tarkoita niin. mutta mitä olen joskus katsellut niin aika suolaisia hintoja pitää niistä koneista. mutta siis kun auto rekisteröite 25.6 87 ja eikö se raja ole siinä 1.7 87? elikkä kattia ei tarvitse asentaa turbotusta varten? niin ja niistä jarruista, käykö escorttiin sierran jarrut? niillä luulisi ainakin pärjäävän? vai pärjääkö?
noilla tiedoilla suosittelen unohtamaan koko rakennelman (mikäli itse meinaat askarrella) ja ostamaan valmiin setinPutkiKarhu kirjoitti: anteeksi tietämättömyyteni`mutta mikä on katti? mutta tarvitsen siis osia: itse sen turbo jutun(en tiedö oikeaa nimeä) sitten välijäähdyttimen? hukkaportti? ( ei mitään tietoa mikä se on) ja mitä muuta? kiitos vastauksista.
Focus 1.0 edition a6 2017
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
- Paikkakunta: Hattula
jaa jaa, toi ois kannattanu varmaan sanoa jo ekassa lauseessa...PutkiKarhu kirjoitti:niimpä niin. osasitko itse syntyessäsi puhua? et tainnut, kyllä sinä niitä opettelit kauan ja otit mallia muilta. tässä lähinnä yritän saada sitä tietoa kasaan. kaikki ei katsos vielä 17 vuotiaana osaa turbottaa moottoria ilman apua.
Focus 1.0 edition a6 2017
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
- Paikkakunta: Hattula
Vaikka nyt mainitsit alussa, että älkää käskekö lukemaan aikaisempia topiceja, niin melkein silti kannattaisi siitä lähteä liikkeelle. On melko mahdotonta tässä heittää mitään tiivistelmää kaikesta mitä pitäisi tietää.
Ja muutenkin melkein kannattaisi ensin vapari pohjalta lähteä opettelemaan ja sitten siirtyä ahtamiseen kun on jo tietoa riittävästi ajan myötä kertynyt.
Mutta en silti sun projektia halua mitenkään estellä. Toivottavasti saat jostain kaiken tarpeellisen tiedon haalittua.
Ja muutenkin melkein kannattaisi ensin vapari pohjalta lähteä opettelemaan ja sitten siirtyä ahtamiseen kun on jo tietoa riittävästi ajan myötä kertynyt.
Mutta en silti sun projektia halua mitenkään estellä. Toivottavasti saat jostain kaiken tarpeellisen tiedon haalittua.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
- Paikkakunta: Hattula
en minä vielä nyt ole sitä tekemässä, lähinnä vaan haalin tietoa osista sun muista että voisi niitä alkaa pikku hiljaa hankkimaan niin ei tarvitse kerralla sitten kaikkea ostaa niin ei tunnu niin paljoo rahallisesti. yritin kyllä aikaisempiakin lueskella mutta en niistä kauheammin omasta mielestäni löytänyt tietoa osista ja silleen.
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
- Paikkakunta: Hattula
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
- Paikkakunta: Hattula
vakio rs turbossa on noin 130hv ja on niitä nähty yli 200 heppasinakin, eli kaikkea siltä väliltä, ihan miten lompakko kestää..PutkiKarhu kirjoitti: paljonko tuolla turbolla saisi lisää tehoja kun nyt tehot ovat 75 hp.
tuossa vähän iltalukemista
http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... rsts1.html
http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... rsts2.html
Viimeksi muokannut jaska74, 11 Marras 2007 15:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus 1.0 edition a6 2017
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
- Paikkakunta: Hattula
Ei kyllä löydy mk4:sta abs:ää. Valinnaisena vaihtoehtona on saanut aikoinaan ALB järjestelmää, jonka piti parantaa auton hallittavuutta jarrutuksessa, mutta ei ollut kovin onnistunut ratkaisu.jaska74 kirjoitti: mk3 "tavalliset"
mk4 abs
Kuga PHEV ST-line X -20
Ex: Mondeo HEV ST-line -20, Focus 1.5 182hv ST-line -20, Focus ST TDCI -15 ja -16, Mondeo ST220 -03, Focus RS-09, Fiesta ST-14, Focus ST-07, Focus ST170 x 2, Mondeo 2.0 mk3- 01, Focus 1.6 -05, Escort 1.8 -93, Escort 1.3 -82 ja -83
Ex: Mondeo HEV ST-line -20, Focus 1.5 182hv ST-line -20, Focus ST TDCI -15 ja -16, Mondeo ST220 -03, Focus RS-09, Fiesta ST-14, Focus ST-07, Focus ST170 x 2, Mondeo 2.0 mk3- 01, Focus 1.6 -05, Escort 1.8 -93, Escort 1.3 -82 ja -83
eipä ole hirveästi nelkkui näkyny missä absit olis. Lisävarusteena joskus saanut, eli tavis jarruja nelkussakin on.jaska74 kirjoitti: mk3 "tavalliset"
mk4 abs
Kyseessä vieläpä vetoakselista hihnalla voiman ottava systeemi.
Nelkun 260mm levyt eteen/ taakse myös rst:n rummut, etuvakaaja/takavakaaja. Siinä näin aluksi. koneen osalta vakio puristukset 8.5, turbona on Garretin T03, vaihteistona viskolukollinen 5-vaihteinen manuaali.
http://www.siipicossu.com/manuaaleja/manuaalit.htm <--tuolla on manuskaa nelkku rst:stä.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Eikös tuossa 1.4 cvh:ssa olut aika hyvä puristus suhde turbokäyttöön vai olenko kuullut vääriä huhuja?
Paljonko tuolla sinun koneella on ajettu? Koneelle olisi hyvä tehdä peruskunnostus jos sitä viritetään. Näin ollen saisit ainakin varmempia kilometrejä ja ja näkisit oikeasti mitä se rakkine on syönyt sisälleen.
Minulle tuli nyt mieleen ainakin nämä asiat mitä pitäisi tehdä. Täydentäkää listaa ja ottakaa kantaa:
-Imusarja.
+johtosarja+anturit,
-ohjausyksikkö(ehkäpä megasquirt?)
-välijäädytin,
-turbo,
-turbon pakosarja,(ja näin ollen pakoputki ainakin alkuosa..)
-ahtoputki,
-säköinen bensapumppu,
-bensatankki.
-trickeri pyörä(asentotunnistinta varten)
Jos lohkoa ei oteta rs turbosta, joudutaan tekemään läpiviennit turbon öljylle ja myös kampiakselin asentotunnistimelle.
Jos taas imusarjana halutaan käyttää Efin sarjaa niin kanteen täytyy koneistaa suuttimia varten kolot. Mutta tarvitseeko jos käytetään alkuperäistä rs turbosta? Kertokaa viisaammat.
Ne mainitsemasi jarrut pitää tietysti päivittää ja alusta. Kasvavien tehojen johdosta vaihdelaatikko ja kytkin vopi mennä uusiksi myös. Lisätkää ja korjatkaa.
Paljonko tuolla sinun koneella on ajettu? Koneelle olisi hyvä tehdä peruskunnostus jos sitä viritetään. Näin ollen saisit ainakin varmempia kilometrejä ja ja näkisit oikeasti mitä se rakkine on syönyt sisälleen.
Minulle tuli nyt mieleen ainakin nämä asiat mitä pitäisi tehdä. Täydentäkää listaa ja ottakaa kantaa:
-Imusarja.
+johtosarja+anturit,
-ohjausyksikkö(ehkäpä megasquirt?)
-välijäädytin,
-turbo,
-turbon pakosarja,(ja näin ollen pakoputki ainakin alkuosa..)
-ahtoputki,
-säköinen bensapumppu,
-bensatankki.
-trickeri pyörä(asentotunnistinta varten)
Jos lohkoa ei oteta rs turbosta, joudutaan tekemään läpiviennit turbon öljylle ja myös kampiakselin asentotunnistimelle.
Jos taas imusarjana halutaan käyttää Efin sarjaa niin kanteen täytyy koneistaa suuttimia varten kolot. Mutta tarvitseeko jos käytetään alkuperäistä rs turbosta? Kertokaa viisaammat.
Ne mainitsemasi jarrut pitää tietysti päivittää ja alusta. Kasvavien tehojen johdosta vaihdelaatikko ja kytkin vopi mennä uusiksi myös. Lisätkää ja korjatkaa.
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 10 Marras 2007 23:06
- Paikkakunta: Hattula
tuolla väittävät että abs olisi varusteena rs:ssäTuksu kirjoitti: Ei kyllä löydy mk4:sta abs:ää. Valinnaisena vaihtoehtona on saanut aikoinaan ALB järjestelmää, jonka piti parantaa auton hallittavuutta jarrutuksessa, mutta ei ollut kovin onnistunut ratkaisu.
http://www.rsownersclub.co.uk/car_info/esc4rsts2.htm
ja kaverin -90 mallissa oli myös
Focus 1.0 edition a6 2017
-kunnon kansipahvimkIII kirjoitti:Minulle tuli nyt mieleen ainakin nämä asiat mitä pitäisi tehdä. Täydentäkää listaa ja ottakaa kantaa:
-Imusarja.
+johtosarja+anturit,
-ohjausyksikkö(ehkäpä megasquirt?)
-välijäädytin,
-turbo,
-turbon pakosarja,(ja näin ollen pakoputki ainakin alkuosa..)
-ahtoputki,
-säköinen bensapumppu,
-bensatankki.
-trickeri pyörä(asentotunnistinta varten)
-öljynjäähdytin
Focus 1.0 edition a6 2017
Kuten tuolla mainitaan: ABS (mechanical), nii tarkoittaa juurikin tuota ALB systeemiä, josta myös Megado tuossa mainitsi.jaska74 kirjoitti: tuolla väittävät että abs olisi varusteena rs:ssä
http://www.rsownersclub.co.uk/car_info/esc4rsts2.htm
ja kaverin -90 mallissa oli myös
Kuga PHEV ST-line X -20
Ex: Mondeo HEV ST-line -20, Focus 1.5 182hv ST-line -20, Focus ST TDCI -15 ja -16, Mondeo ST220 -03, Focus RS-09, Fiesta ST-14, Focus ST-07, Focus ST170 x 2, Mondeo 2.0 mk3- 01, Focus 1.6 -05, Escort 1.8 -93, Escort 1.3 -82 ja -83
Ex: Mondeo HEV ST-line -20, Focus 1.5 182hv ST-line -20, Focus ST TDCI -15 ja -16, Mondeo ST220 -03, Focus RS-09, Fiesta ST-14, Focus ST-07, Focus ST170 x 2, Mondeo 2.0 mk3- 01, Focus 1.6 -05, Escort 1.8 -93, Escort 1.3 -82 ja -83