ikuinen kansi riesa
ikuinen kansi riesa
joo.. elikkä tää ikuinen DOCHilaisen ongelma.. kansi on palannut jälleen keskuuteemme..
mä olen tässä pähkäilly kaikenmoista... että onko riesasta kansi halki tjn..
ensinnäkin.. nesteitä katoaa ja kun auto on joutokäynnillä niin lämppärin kennosta kuuluu lorahdus kun antaa jengoja hetkellisesti..
mutta...
ensinnäkin: paisariin ei muodostu kovin äkkiä kylmästä eikä lämpimästä lähdettäessa painetta.. kestää enemmän kuin muutama minuutti.. ei kuplia havaittavissa paisarissa kylmällä koneella ei lämpimällä eikä kierroksilla tai joutokäynnillä.. ei normaalia poikkeavaa höyryistä kaasua..ei nesteet ole sekaisin.. ainut vaa mikä kummastuttaa on tuo nesteen katoaminen ja kennosta lorinan kuuluminen.. ja että kun auto on välillä joutokäynnillä ni lämpimän ilman tulo lakkaa kun ilmeisesti ilmaa on kennossa... kun antaa kierroksia tulee normisti lämmintä ilmaa.. ei moottorin lämmöt ole normaalia kummemmat.. termari aukee niin laskee toki alas.. mutta ei normaalia kummempaa siis.. mä olen sitten lukenu ne kaikki aikasemmat keskustelut.. mutta jotenki en vaa tahdo uskoa että kansi ois halki, syy voi toki olla ettei tahdo tietää että rahaa menee taaaaaas :DD ja siis ruisku vehje vm.90 :twisted: :twisted:
mä olen tässä pähkäilly kaikenmoista... että onko riesasta kansi halki tjn..
ensinnäkin.. nesteitä katoaa ja kun auto on joutokäynnillä niin lämppärin kennosta kuuluu lorahdus kun antaa jengoja hetkellisesti..
mutta...
ensinnäkin: paisariin ei muodostu kovin äkkiä kylmästä eikä lämpimästä lähdettäessa painetta.. kestää enemmän kuin muutama minuutti.. ei kuplia havaittavissa paisarissa kylmällä koneella ei lämpimällä eikä kierroksilla tai joutokäynnillä.. ei normaalia poikkeavaa höyryistä kaasua..ei nesteet ole sekaisin.. ainut vaa mikä kummastuttaa on tuo nesteen katoaminen ja kennosta lorinan kuuluminen.. ja että kun auto on välillä joutokäynnillä ni lämpimän ilman tulo lakkaa kun ilmeisesti ilmaa on kennossa... kun antaa kierroksia tulee normisti lämmintä ilmaa.. ei moottorin lämmöt ole normaalia kummemmat.. termari aukee niin laskee toki alas.. mutta ei normaalia kummempaa siis.. mä olen sitten lukenu ne kaikki aikasemmat keskustelut.. mutta jotenki en vaa tahdo uskoa että kansi ois halki, syy voi toki olla ettei tahdo tietää että rahaa menee taaaaaas :DD ja siis ruisku vehje vm.90 :twisted: :twisted:
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
ei tunnu vuotavan.. mutta äsken kun kävin vielä työmaalla tutkailemassa niin pitemmän ajon.. n.puoli tuntisen kun kone on kunnolla lämmin niin paisari on sauman kohdasta märkä ja korkista tai itse paisarista kuuluu pihinää...
voisko se olla vaihtoehto siihen.. että ajossa kadottaa höyrystämällä taikka sitte saumakohdasta lykkäämällä pikkuhiljaa nestettä...?
voisko se olla vaihtoehto siihen.. että ajossa kadottaa höyrystämällä taikka sitte saumakohdasta lykkäämällä pikkuhiljaa nestettä...?
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
mut mites sitten tuo paisarin saumakohta... kun se on siitä kosteana...
viittaako edellämainitut jutut kansivikaan.. luulis silti noiden joidenki olevan siinä vaiheessa jos kansivika olis... mutta ei mitään toiminnallisesti epäilyttävää muutaku tuo nesteen katoaminen.. loriseminen nyt onki normaalia.. pitää vaa koittaa ilmata se kunnolla.. ja pitää vielä tarkistaa tuo lämppärin kenno josko se tihkuis.. ei ainakaa jalkatila ole hanttarilla kostea..
viittaako edellämainitut jutut kansivikaan.. luulis silti noiden joidenki olevan siinä vaiheessa jos kansivika olis... mutta ei mitään toiminnallisesti epäilyttävää muutaku tuo nesteen katoaminen.. loriseminen nyt onki normaalia.. pitää vaa koittaa ilmata se kunnolla.. ja pitää vielä tarkistaa tuo lämppärin kenno josko se tihkuis.. ei ainakaa jalkatila ole hanttarilla kostea..
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
mutta voisko olla että kansi olis halki.. vaikka mitään muuta vikaa ei ole havaittavissa ku se että nestettä häviää.. tai ainakin tekee niin että kun kone on kylmä niin neste taso paisarissa on voinu tippua jopa siihen alaletkun ja paisarin liitoskohtaan asti. mutta sittenkin kone käy ja lämpee niin nousee siitä ainakin minimin kohdalle... kun tosiaan vikaa ei ole kuin se että nesteitä katoaa pikkasen ja lorinaa kuuluu joskus lämppärin kennosta.. mutta se nyt taitaakin olla enemmän ominaisuus :lol:
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
toi tulppa homma olikin hyvä.. kiitos vinkistä... ei tullu heti itellä mieleen ku ajattelen tällä hetkellä nii ristiriitasesti tostaki vekottimesta ni tarvii näköjää jelppiä muuten olen kyllä ollu tyytyväinen tuohon.. öljyä ei syö (ihme kyllä) vaikka mittarissa on 283 tkm.. käy ja kukkuu normaalisti.. ainut että kylmänä naputtaa sekan pari. mahtava auto ajaa vaikka toisin olisin luullu mutta ne on niitä ennakkoluuloja ne jos siellä nyt jotain näkyy niin pitääpä teille ilmoittaa siitä, menen tässä jossain välissä tänään vilkaisemaan töihin ku sinne saa auton lämpimään halliin luojan kiitos ja jos jotain on niin koitetaan ensiapuna tuota syylärin paikkausainetta.. välillä syyläristä tulee höyryä.. pitänee tarkistella kostuuko mistään päin kun auto käy. kiitos vinkeistä
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
noniin.. tulpat katsottu... ei sitten mitään poikkeavaa.. kaikki tulpat kauniin vaalean kahvin ruskeat... ainut minkä huomasin.. vesipumpun yläpuolelta lähtevä letku, ilmeisesti lämppärin kennolle menevä letku? niin siinä on pinnassa kudoksiin asti ulottuva halkeama.. mutta auto käynnissä ja sitä puristeltaessa ei ainakaan kostunut millään tapaa, mutta pitää se vaihtaa toki kun sen huomas ettei jysähdä kokonaan halki kesken matkan... mitäs kautta sierrassa näkee helpoiten lämppärin kennolle vai joutuuko siitä purkamaan jotain pois tieltä kun en noita riesoja parin kuukauden omistusaikana ole oppinut vielä kunnolla tuntemaan en nyt kyllä siis usko että olis kansi pahvi taikka kansi halki kun tulpat kaikki tasaisen nätin värisiäkin...
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
mulla olis semmonen ongelma 1.8 zetekis et se hukkaa nesteet jonnekkin ja käy komella.putkesta tulee aikaslailla höyryä mut lakkaa kun kone on lämmin.Tulpat olen katsonut ja yksi niistä oli hivenen märkä mutta ei kirkas kuin pakasta vedetty..Olisko tässä nyt
sitten kansi halki vai pääseekö pahvin vaihdolla?
sitten kansi halki vai pääseekö pahvin vaihdolla?
meneekö öljyt ja vedet sekasin? miten lämmöt pysyy kurissa? kylmä kone nyt ainaki mulla on jokasessa autossa päästelly enemmän höyrysiä kaasuja ku lämpimänä.. riippuu toki ulkolämpötilastaki.. vaikee sanoo noista kansista.. toivon vaa kaikille että säilyy pelkällä pahvin vaihdolla ettei olis kansi halki.. itekki toivon että löydän sen nesteen hukkaamis syyn jostain muualta ku kannesta tai edes kansipahvista
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
koitappa kattoo seuraavaks että kupliiko paisarissa.. ja kuinka nopeesti se yleensäkkin kerää paineen kun käytät sitä vaikka kylmästä koneesta. jos kerää paljon parissa kolmessa minuutissa niin voi olla varma että jompi kumpi menee pikasesti vaihtoon. kansi ja kansipahvi jompi kumpi menossa, vaikee sanoo nuista kumpi. sen näkee sitten kun ottaa kannen pois ja kyseiset kannet kannattaa koeponnostaa ja tutkailla muutenki aikasta tarkasti kauttaaltaan joka paikasta.
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 17 Maalis 2006 14:35
Itsellä hukku nestettä aikoinaan noin 1L/100km. Suurin vuotokohta oli lohkolämmitin. Sitten muita pieniä oli pumppu, termari kotelo, kannen välistä ja yhdessä vesiletkussa oli pieni reikä mistä roisku nestettä kun kaasua paino. Kaikki johtu oikeestaan siitä kun kansipahvi vuoti hitusen. Höyryä ei tullut putkesta sen enempää kuin vaihdon jälkeen mutta paisariin tuli painetta suht nopeasti ja kaikki letkut oli kivikovia.
mulla nyt ei satu edes kostumaan eikä millään muotoa vuotamaan tuo letku ulospäin... koitettu on vaikka millasella kaasulla ja koneen lämpötiloilla. mutta pitää kattoa mistä se viel vois mahd vuotaa.. yks paikka minkä huomasin olevan pikkasen kostea... on vesipumpun kotelo, se mikä on osa lohkoa.. päältä lähtee lämppärin kennolle letku (juurikin se letku mikä vuotaa) niin se lohkosta lähtevä metallinen putken pätkä mihin tulee se letku kiinni vuotaa juuresta.. miten tänki korjaa.. onko se pieni putken pätkä miten mahollisesti kiinni siinä lohkossa?
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
painetta se kerää aikaslailla kyllä.Mutta eikös jos kansi on halki niin auto on huono lähtemään käyntiin?makemu kirjoitti:koitappa kattoo seuraavaks että kupliiko paisarissa.. ja kuinka nopeesti se yleensäkkin kerää paineen kun käytät sitä vaikka kylmästä koneesta. jos kerää paljon parissa kolmessa minuutissa niin voi olla varma että jompi kumpi menee pikasesti vaihtoon. kansi ja kansipahvi jompi kumpi menossa, vaikee sanoo nuista kumpi. sen näkee sitten kun ottaa kannen pois ja kyseiset kannet kannattaa koeponnostaa ja tutkailla muutenki aikasta tarkasti kauttaaltaan joka paikasta.
[/quote]
painetta se kerää aikaslailla kyllä.Mutta eikös jos kansi on halki niin auto on huono lähtemään käyntiin?[/quote]
ei nuo yleensä ole kovin huonosti lähteneet käymään vaikka on kansi halki ollutkin, mutta en rupea enempää yleistämään. riippuen kuinka paljon valskaa.
painetta se kerää aikaslailla kyllä.Mutta eikös jos kansi on halki niin auto on huono lähtemään käyntiin?[/quote]
ei nuo yleensä ole kovin huonosti lähteneet käymään vaikka on kansi halki ollutkin, mutta en rupea enempää yleistämään. riippuen kuinka paljon valskaa.
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
kuinkas korkialle nuissa dokkilaisissa nousee tuo lämpömittari ennenku flekti menee päälle? noin suurinpiirtein..? itellä meinaan mittari nousi O:n alapuolelle eikä flektit lähteny pyörii.. tosin siinä se sitte pysyki kunnes termari aukes ilmeisti. ajossa mittari pyörii kans ton O:n kohdassa ja putoaa jopa M:n kohtaan. olin tosiaan ilmaamassa.. trukilla nostin keulaa pikkasen.. paisariin nestettä.. laitoin vähän yli maximin.. annoin käydä ja sit yht äkkiä nesteen pinta alko nousee nii paljo että se lykkäs nesteitä paisarista pois (korkki poissa) korkki kiinni ollessa se ei nosta läheskään niin korkealle... onko normaalia? ei ainakaa kuplia tule vaikka kuinka kaasuttelis. mutta sama ongelma vieläkin.. kun kierrokset on alle 2000 niin ei tule kauheen lämmintä ilmaa tupaan... ja vielä sellanen että onko noissa sierroissa kuinka kauheesti väliä että onko se sitä punasta vai vihreää pakkasnestettä? 8) tyhmiä kysymyksiä mutta enpä ole sierrojen kanssa ennen tapellu.. pitänee kuulostella joko vielä lorisee lämppärin kennossa. ei ainakaa vielä alkanu lorisee kun tyhjäkäynniltä lyö kaasua..
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
mulla normaalioloissa lämmöt pyörii siinä R ja M välillä, joskus ruuhkassa saattaa nousta O hon asti, enkä ikinä oo kuullu flekin pyörivän.. (täytys kattoo jokupäivä että toimiiko ne edes..)makemu kirjoitti:kuinkas korkialle nuissa dokkilaisissa nousee tuo lämpömittari ennenku flekti menee päälle? noin suurinpiirtein..? itellä meinaan mittari nousi O:n alapuolelle eikä flektit lähteny pyörii.. tosin siinä se sitte pysyki kunnes termari aukes ilmeisti. ajossa mittari pyörii kans ton O:n kohdassa ja putoaa jopa M:n kohtaan. olin tosiaan ilmaamassa.. .
Focus 1.0 edition a6 2017
Noo suht harvoin se kansi kuitenkaan halki on. Vika useimmin muualla. Jäähdytysjärjestelmän painekoe paljastaa vuodot/vuotokohdat ja ylipäätänsäkin järjestelmän tiiiviyden. Ei maksa korjaamolla (tai ainakaan mulla) montaa kymppiä. Ohivuotomittauksella pääsee jo sitten paremmin tutkimaan kansivaurioita, koska useimmiten vuoto on sylinterin ja vesitilan välillä. Öljytilaan vuotava neste näkyy kyllä ruskena/harmaana "limana" öljyntäyttökorkissa ennen pitkää...