is: humppaava tyhjäkäynti
is: humppaava tyhjäkäynti
mikähän vois olla kun ostin perjantaina tollasen vm.85 5d 2.0 is ghia automaatti sierran ja tyhjäkäynti humppailee 1000-2200. kun ottaa tyhjäkäynti moottorin johdon irti kokonaan niin oire ei ole niin kova.ilmavuoto se ei ole.auto on tekniikan luovuttajan asemassa ja ajattelin että olis hyvä jos sen sais nyt pelaamaan tossa korissa,olis sitten mukavampi siirtää ehjä tekniikka sedaniin.paitsi laatikko..
irc voicecoil
hmm.. tarkastappa kaikki ruiskun maadoitukset (etenkin boksin ja imusarjan maadoitukset runkoon) Itselläkin tuo tosin humppaa välillä 800-1600 rpm mutta 95% ajasta toimii aivan normaalisti. Kaikilla tutuillakin nuo EFI:t humppailee enempi tai vähempi..
Muita vikalähteitä saattaa olla ilmamäärämittari, bensanpaineensäädin, tps, imusarjan lämpötila-anturi jne.. ei voi oikeen tarkkaan paikallistaa tuommosta vikaa, joka voi johtua niin monesta asiasta. 


Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
juu eipä se silloin siinä lämpötila-anturissa se vika varmaankaan ole.mutta se löytyy keskeltä imusarjan laippaa.jos ilmamäärämittarin läpän jousi on liian löysä se vois tehdä tuota,ku se läppä "heilahtaa" auki niin antaa boxille "väärän tiedon ja sen mukaan liikaa häppää ja käynti nyykähtää alas hetkeksi(mutua).
mites muuten onko sulla tyhjäkäyntiä säädetty myös siitä kaasuläpän vivusta ku kerran kävi myös jos otit tyhjäkäyntimoottorin johdon irti
se vois kans sekottaa tyhjäkäyntiä ku on molemmat toiminnassa.
ite tein sillon ku mulla oli toi is:n imusarja,sillai et otin vallan pois ton tyhjäkäyntimoottorin käytöstä ja säädin tuosta vivusta sinne sopivan tyhjäkäynnin>kävi siististi
mites muuten onko sulla tyhjäkäyntiä säädetty myös siitä kaasuläpän vivusta ku kerran kävi myös jos otit tyhjäkäyntimoottorin johdon irti

ite tein sillon ku mulla oli toi is:n imusarja,sillai et otin vallan pois ton tyhjäkäyntimoottorin käytöstä ja säädin tuosta vivusta sinne sopivan tyhjäkäynnin>kävi siististi

Joo noissa tyhjäkäyntimoottoreissa on noissa Efin laitteissa ollu aika paljon ongelmia. Ite nappasin koko tyhjäkäyntimoottorin pois ja nakkasin nurkkaan häpee. Tuntu et kun sil moottoril oli hyväpäivä nii kävi ihan ok mut tavalliseti tyhjäkäynti heitteli miten sattuu jopa joskus jäi n. 1500rpm kohdalle huutaa. Alumiini lätkä tilalle ja siitä kaasuläpästä säätää tyhjäkäynnin.turbiiniriesa kirjoitti:juu eipä se silloin siinä lämpötila-anturissa se vika varmaankaan ole.mutta se löytyy keskeltä imusarjan laippaa.jos ilmamäärämittarin läpän jousi on liian löysä se vois tehdä tuota,ku se läppä "heilahtaa" auki niin antaa boxille "väärän tiedon ja sen mukaan liikaa häppää ja käynti nyykähtää alas hetkeksi(mutua).
mites muuten onko sulla tyhjäkäyntiä säädetty myös siitä kaasuläpän vivusta ku kerran kävi myös jos otit tyhjäkäyntimoottorin johdon irtise vois kans sekottaa tyhjäkäyntiä ku on molemmat toiminnassa.
ite tein sillon ku mulla oli toi is:n imusarja,sillai et otin vallan pois ton tyhjäkäyntimoottorin käytöstä ja säädin tuosta vivusta sinne sopivan tyhjäkäynnin>kävi siististi
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
joo pitää koettaa tuota poistamista. mutta nyt olis toisenlainen ongelma, otin tekniikan luovuttajasta ruiskun sähköt pois.ongelma,toimiiko boksin oherätteenä releille menevä musta johto,naarasliitin? ja missä järjestyksessä ilmamäärämittarissa on ne neljä johtoa,lähti tulipellin läpi vedettäessä liitin irti.. heh heh.
irc voicecoil
kannattaa koittaa jos mahdollista toisella ruiskun boksilla sitä.
omani teki kaikkea mahdoillista ja mahdotonta koko viime kesän ja tänään kun käyttelin ni pimeni kokonaan ja vika löyty ecu:sta.
se oli varmaan ollu koko ajan jonkin sortin hätä käytöllä milloin se tyhjäkäynti oli joskus 2000 ja joskus se veti 600-2000 välillä.
uudella boksilla ei tarttenu mitään säätöjä ku löi käymään vaan ni tyhjäkäynti löyty heti
omani teki kaikkea mahdoillista ja mahdotonta koko viime kesän ja tänään kun käyttelin ni pimeni kokonaan ja vika löyty ecu:sta.
se oli varmaan ollu koko ajan jonkin sortin hätä käytöllä milloin se tyhjäkäynti oli joskus 2000 ja joskus se veti 600-2000 välillä.
uudella boksilla ei tarttenu mitään säätöjä ku löi käymään vaan ni tyhjäkäynti löyty heti
no nyt tuo sierra johon laitoin kesällä tuon ruiskutekniikan,on rikki.miten usealla on hajonnut ruiskun boksi,sytkänohjausyksikkö? mielestäni ei anna kipinää tasasesti,bensaa antaa kyllä.. rupes tuossa viimeviikolla tekemään sellasta että kylmänä toimi noin 68% ja kävi tyhjäkäyntiä noin 2500 kierrosta,ihan tasaisesti.lämmetessään kuitenkin tyhjäkäynti rupes humppaamaan ja kastelee tulppia,toimii miten sattuu.. kunnes eilen,hajos vissiin kokonaan.ei lähde enää edes pyörimään.
irc voicecoil