Probe 2.5 v6 ei käynnisty

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Depoteus

Probe 2.5 v6 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Depoteus »

Tuli ostetua ko. peli. Mutta auto ei lähde käyntiin. Fuel cut valo palaa, kuitattu takapaksista ja bensa haisee joten bensaa saa. Kipinää ei tule. Eli onko jonkinmoinen yhteys ko. valolla siihen että ei kipinä kulje?

Entä mikä rele on tämä kuvassa oleva? On suoraan sulakerasian alapuolella. Naksuttelee koko ajan. Liittyykä knties tuohon fuel cuttiin?
Kuva

Lisäksi omituinen mötikkä. Mikähän tämä on? Johdot menee kuskin jalkopäähän tulipellin läpi, jonnekin koelaudan sisään.
Kuva

Tekniikka jonkun verran on tuttu, koska olen omistanut samalla moottorilla olevan 626 mazdan. Mutta näitä ei ollut ko. autossa.
Avatar
Veka
Viestit: 55
Liittynyt: 26 Touko 2007 23:38
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Veka »

Minkäs ikäinen? Ensimmäisessä versiossa (1993-4 jossa kiertää sisustuksessa punainen koristelista ovien ja kojelaudan yli) on ollut viallisia ajonestolaitteita. Näissä esiintyi ylijännitteitä jotka pilasivat juotoksia. Kyseinen laite löytyy suurinpiirtein radion alta "kardaanitunnelin" päältä.
Ford Fiesta ST 150 -> 170
Depoteus

Viesti Kirjoittaja Depoteus »

Vuosimallia 1993. Pitääpä katsoa tuo ajonestolaite. Onko mahdollista eliminoida ko. esto kotikonstein?
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Mittaile myös piruuttas tuon naksuvan relen kannasta virtoja... Eli pätkiikö ohjausvirtaa vai naksuuko rele rikkinäisyyttään... Voi kyllä hyvinkin olla että olis tuo rele yhteydessä siihen ajonestoon :? ...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Avatar
mgml
Viestit: 39
Liittynyt: 16 Elo 2007 19:24

Viesti Kirjoittaja mgml »

Depoteus kirjoitti:Vuosimallia 1993. Pitääpä katsoa tuo ajonestolaite. Onko mahdollista eliminoida ko. esto kotikonstein?
Muistaakseni Vekan kanssa oli kerran asiasta "puhetta" ja eikös jotkut ole saaneet ajoneston huollettua Fordin merkkihuollossa? Omassa autossa tuo ajonesto kyllä välillä aiheuttaa pulssin nousua, mutta onneksi olen saanut neuvot "nollaamiseen", jota en tietenkään viitsi yleisesti mainostaa.. 8) Ettei vain auto katoaisi vielä pihasta... :o
Ford Probe 2.2 GT turbo
Avatar
Veka
Viestit: 55
Liittynyt: 26 Touko 2007 23:38
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Veka »

Juu tällä foorumillakin on jossain juttua että mm. Vemix on onnistunut noita huoltamaan.

Etsin tuon linkin josta mulle oli jäänyt mieleen nuo ongelmat mutta nyt tarkemmin luettua en ole enään varma etteikö tuo olisi VAIN UK malleja koskeva ongelma. Ei tullut silloin luettua kovin kiinnostuksella kun tuo ei jokatapauksessa koske itseä - sorry. Sivulla on kuitenkin hyvät ohjeet ja jos kolvi pysyy kädessa niin kannattaa ehkä vilkaista boxin sisään.

http://clik.to/fordprobe

Otin aiemmin Hezua varten pari kuvaa omasta sulakeboksista ja asennustapa/paikka näyttää muuttuneen 93 vs 97. Mitään muistikuvaa mulla ei ole onku mulla noita sun kuvissa esiintyviä "palikoita" mutta luulisin että löytyy ne sieltä jostain. Koitan ehtiä katsella huomenissa.

http://www.saunalahti.fi/vvhhs/TSB/Sulakerasia.jpg
http://www.saunalahti.fi/vvhhs/TSB/Kansi.jpg

ED it: Jotenkin huvittavaa muuten että mm. torvi on releen takana. :D Enemmän elektroniikkaa ymmärtävä kaverini oli sitä mieltä että se johtuu joko virtamääristä joita ei haluta johtaa ohjausboksien läpi tai ratissa äänitoven painikkeiden välissä olevasta turvatyynystä???
Ford Fiesta ST 150 -> 170
Vastaa Viestiin