zetec, termostaatti kopan laipan välistä vuotaa.
zetec, termostaatti kopan laipan välistä vuotaa.
Vaihdoin tarvike termostaatin ja nyt termostaattikopan laipan välistä vuotaa nestettä, jonkun aikaa se piti, mutta ensimmäisten pakkasten jälkeen vuoto ilmeni. Ei kun irti ja kovettumatonta tiiviste ainetta väliin, piti ehkä yhden päivän .
Epäilen että tarvike termostaatin ympärillä oleva kumirengas on liian matala tai väärän muotoinen.
Aikaisempi termostaatti oli Motorgraft ja siinä kumi on halkileikkaukseltaan pyöreähkö kuten tarvikemallissakin.
Tuli vaan mieleen että tuo Motorgraft ei ehkä ole alkuperäinen kun näin jonkun Fordin (en tiedä mallia) termostaatin (FoMoCo)
jossa kumi olikin halkaisijaltaan neliskanttinen .Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia.
Millähän tuon saisi pitämään, vuoto on vähäistä, mutta harmittaa kuitenkin lisäillä nestettä sillöin tällöin.
Sinne jos tunkee jotain moottorisilikoonia niin luulisi että se ei kuivu ikinä.
http://i21.tinypic.com/2iuvo5f.jpg
Escort Zetec1.6 1.6V -98
Epäilen että tarvike termostaatin ympärillä oleva kumirengas on liian matala tai väärän muotoinen.
Aikaisempi termostaatti oli Motorgraft ja siinä kumi on halkileikkaukseltaan pyöreähkö kuten tarvikemallissakin.
Tuli vaan mieleen että tuo Motorgraft ei ehkä ole alkuperäinen kun näin jonkun Fordin (en tiedä mallia) termostaatin (FoMoCo)
jossa kumi olikin halkaisijaltaan neliskanttinen .Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia.
Millähän tuon saisi pitämään, vuoto on vähäistä, mutta harmittaa kuitenkin lisäillä nestettä sillöin tällöin.
Sinne jos tunkee jotain moottorisilikoonia niin luulisi että se ei kuivu ikinä.
http://i21.tinypic.com/2iuvo5f.jpg
Escort Zetec1.6 1.6V -98
Fusion 2008 1.6 duratec
Melkein veikkaisin, että termari kotelo on halki jostain kohtaa. Se on jotain hemmetin herkästi hajoavaa pakeliittia tms.
Mullahan meni siinä -95 ekkerissä kotelo halki kun koitin lämpötila anturia vaihtaa.
EDIT: Niin eihän tuo termarin ympärillä oleva tiiviste edes vaikuta asiaan. Se vaan tiivistää termarin noihin kotelon seinämiin.
Koita ainakin laittaa jotain silikonia tms. tohon väliin kun yhdistät nuo 2 kotelon osaa. Seltä se varmaan vuotaa.
Mullahan meni siinä -95 ekkerissä kotelo halki kun koitin lämpötila anturia vaihtaa.
EDIT: Niin eihän tuo termarin ympärillä oleva tiiviste edes vaikuta asiaan. Se vaan tiivistää termarin noihin kotelon seinämiin.
Koita ainakin laittaa jotain silikonia tms. tohon väliin kun yhdistät nuo 2 kotelon osaa. Seltä se varmaan vuotaa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Tuo kumi renkula on ainut tiiviste tuossa kotelossa, joten vuoto voi johtua juuri siitä. Uusi tiiviste paikoilleen ja kasaus ILMAN silikoneja.
Viime talvena kävi itsellä sama homma kun vaihdoin termarin. Piti jonkin aikaa, mutta alkoi vuotamaan parissa viikossa. Ostin merkkiliikkeestä uuden termarin ja tiiivisteen. Loppui vuoto.
Viime talvena kävi itsellä sama homma kun vaihdoin termarin. Piti jonkin aikaa, mutta alkoi vuotamaan parissa viikossa. Ostin merkkiliikkeestä uuden termarin ja tiiivisteen. Loppui vuoto.
joo, pitää käydä delta-autosta kysymässä. Jotain vähän epäilinkin kun sen kopan pultit meni melkein sormin kiertämällä kiinni asti.lajama kirjoitti:Tuo kumi renkula on ainut tiiviste tuossa kotelossa, joten vuoto voi johtua juuri siitä. Uusi tiiviste paikoilleen....
Varmaan on niin, että Ford:istin ei kannata ostaa tarvikeosia.
vit...ttaa vaan läträtä noiden nesteiden kanssa, long-life nesteet kun on
"hieman" myrkyllisiä, pakostikin roiskuu.
Fusion 2008 1.6 duratec
Äsken hain uuden alkup.termostaatin+ kumitiivisteen (motorgraft)
Antoivat 92°C kun 88°C ei ole kuulema enää saatavilla ja että 92°C on korvaava (uskoo ken haluaa)
, kun tarvike termostaattejakin löytyy oikealla asteluvulla.
Taidan laittaa tarviketermostaatin 88°C +(kumitiivisteen (motorgraft).
saahan nähdä pitääkö. Jos ei pidä, tungen silikonit sisälle.
kalkkipaskaa ei siellä ollut yhtään,eikä ole tämänkään jälkeen, laitan tislattua vettä.
Antoivat 92°C kun 88°C ei ole kuulema enää saatavilla ja että 92°C on korvaava (uskoo ken haluaa)
, kun tarvike termostaattejakin löytyy oikealla asteluvulla.
Taidan laittaa tarviketermostaatin 88°C +(kumitiivisteen (motorgraft).
saahan nähdä pitääkö. Jos ei pidä, tungen silikonit sisälle.
kalkkipaskaa ei siellä ollut yhtään,eikä ole tämänkään jälkeen, laitan tislattua vettä.
Fusion 2008 1.6 duratec
jees tuo on kyllä totta, mutta jos saan tämän termostaatin pitämään en aio irroittaa sitä muutenkuin äärimmäisessä hätätilanteessa ja tietääkseni vain näissä fordeissa on 92°C ympäri vuoden.Regu kirjoitti:Ja talvella tuo 92 asteinen on paljon parempi.
Escort 1.3, 1.3i 9/90-12/94 JBD, JBE, J6A
Fiesta 1.0 10/89- TLB, C4 - OHV
Fiesta 1.1, 1.1i 10/89-7/95 OHV
Fiesta 1.3, 1.3i 10/89- Endura-E
Ka 1.0i 7/97-9/99
Ka 1.3i 9/96- OHV, Endura-E
Fusion 2008 1.6 duratec
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 28 Huhti 2006 14:06
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
Ylempi antaa tietoa ECU:lle ja alempi antaa arvot mittariston lämpömittarille.doubletrouble kirjoitti:Tyhmä kyssäri kuvaan liittyen: onks toi kotelon päällä oleva liitäntä se
lämpötila-anturi? Mikäs liitäntä tossa kotelon alla on?
Kuga PHEV ST-line X -20
Ex: Mondeo HEV ST-line -20, Focus 1.5 182hv ST-line -20, Focus ST TDCI -15 ja -16, Mondeo ST220 -03, Focus RS-09, Fiesta ST-14, Focus ST-07, Focus ST170 x 2, Mondeo 2.0 mk3- 01, Focus 1.6 -05, Escort 1.8 -93, Escort 1.3 -82 ja -83
Ex: Mondeo HEV ST-line -20, Focus 1.5 182hv ST-line -20, Focus ST TDCI -15 ja -16, Mondeo ST220 -03, Focus RS-09, Fiesta ST-14, Focus ST-07, Focus ST170 x 2, Mondeo 2.0 mk3- 01, Focus 1.6 -05, Escort 1.8 -93, Escort 1.3 -82 ja -83
joo, ei vuoda enää ostin Motorgraftin tiivisteen, ei nuo tarviketermostaattien tiivisteet...Tinde kirjoitti:Olihan termostaatti oikeassa asennossa? Ainakin Fordilaisissa termostaateissa on "natsa" joka pitää olla kotelon vastaavassa kolossa, muuten kansi ei kiristy ja vuotaa.
92°c termostaatti on ihan Fordin virallinen korjaus paskaan lämppäriin, löytyy esim TIS:stä kohdasta "poor heater performance".
Minun mielestä lämppäri on on melko tehokas ( 88°C termostaatti) työntää tuplasti lämpimämpää kuin vanha -89 esco.
Fusion 2008 1.6 duratec
Re: zetec, termostaatti kopan laipan välistä vuotaa.
yleensä nuo fomoco (ford motor company) tuotteet on noihin jenkkimallin fordeihindorf kirjoitti:Tuli vaan mieleen että tuo Motorgraft ei ehkä ole alkuperäinen kun näin jonkun Fordin (en tiedä mallia) termostaatin (FoMoCo)
ja on se motorcraft alkuperäisosa
(Motorcraft is owned and maintained by Ford Motor Company.)
Focus 1.0 edition a6 2017
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 28 Huhti 2006 14:06
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
Sain omastani vaihdettua kaikista vastustuksista huolimatta lämpö-
mittarin anturin ja termarin. Yrittivät Motonetis väkisin myydä väärää
anturia. Sanoin, että antaa olla ja hain Fordilta oikean osan.
Onpahan muuten hauskassa paikassa toi anturi. Osan näkee hienosti,
mutta työkalun mahduttaminen onkin toinen juttu. No kiintolenkkiavaimella
tekee ihmeitä..
mittarin anturin ja termarin. Yrittivät Motonetis väkisin myydä väärää
anturia. Sanoin, että antaa olla ja hain Fordilta oikean osan.
Onpahan muuten hauskassa paikassa toi anturi. Osan näkee hienosti,
mutta työkalun mahduttaminen onkin toinen juttu. No kiintolenkkiavaimella
tekee ihmeitä..
Mullekkin annettiin vasta kolmannella kerralla oikea anturi motonetistädoubletrouble kirjoitti:Sain omastani vaihdettua kaikista vastustuksista huolimatta lämpö-
mittarin anturin ja termarin. Yrittivät Motonetis väkisin myydä väärää
anturia. Sanoin, että antaa olla ja hain Fordilta oikean osan.
Onpahan muuten hauskassa paikassa toi anturi. Osan näkee hienosti,
mutta työkalun mahduttaminen onkin toinen juttu. No kiintolenkkiavaimella
tekee ihmeitä..
Escort 1.8 sport -97
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45