Olen hommaamassa tuommoista escortia. voisiko joku ystävällisesti kertoa autosta hieman tarkemmin, kun ei ole mitään tietoa.
esim, moottorista,kulutuksesta, ja minkälaisia vikoja yleensä ilmenee ja onko varaosat kalliita.
kiitos jo etukäteen.
Escort 1.6 clx ´92
No yks ainakin,cvh koneen ihanuus nokka-akselin kuluminen ja hydr,nostimet..=nakutusta. sulakerasian pohjien kanssa ollut ongelmia,muistaakseni myös startti ongelmia joillain.
Noi oli niitä negatiivisia mitä löysin,Omaan olen silti tyytyväinen:D
1.6efi kone,omasta mielestä 1.6 ikäsekseen ylllättävän pirteä. lisää miinusta tuo ainakin itsellä ongelmaa kun penkin kiinnike kohdat ruostuvat :/,öljyä ei ainakaan syö ellei loppuun ajettu,vent,varrenkumit loppu,jolloin myös pölläyttelee sinistä käynnistäessä. itsellä kiekka mittari vetäää omaa rallia,aina välille menee edellä
Sähkö ongelmia tuntuu olevan eniten,kun juuri vkonlopun alussa hävis hätävilkutkin.Oma esco viel siihen 7pintaan ainetta,ja kaikkihan vie kun kenkää antaa...
Pieni vuodatus
Noi oli niitä negatiivisia mitä löysin,Omaan olen silti tyytyväinen:D
1.6efi kone,omasta mielestä 1.6 ikäsekseen ylllättävän pirteä. lisää miinusta tuo ainakin itsellä ongelmaa kun penkin kiinnike kohdat ruostuvat :/,öljyä ei ainakaan syö ellei loppuun ajettu,vent,varrenkumit loppu,jolloin myös pölläyttelee sinistä käynnistäessä. itsellä kiekka mittari vetäää omaa rallia,aina välille menee edellä

Pieni vuodatus
itsellä kokemusta noin 5 escortin verran, neljässä cvh, ja yks oli sit RS 2000.
Ruostetta on löytyny itseltä helmoista, jokaisesta lattiapellistä, runkopalkeista taka-akselin luona (sieltä löytyy lahoa varmaan jokaisesta escortista), tankinkorkin ympäriltä. Kannattaa myös tsekata, jos takapöntön päällä on alumiininen lämpöpelti, niin sen yläpuolella olevasta runkopalkista löytyy kans lahoa, ja paljon. Koneet kestää yleensä ajella vaikka ilman öljyjä ja nesteitä, itse olen ajellut palaneella kansipahvilla olevalla cvh:lla 20tkm, ja öljyt olivat ihan kermaa, niin hyvin kulki... pahvi paloi sen takia kun nesteet jääty talvella, sitä ei siis cvh:kaan kestä, toisessa escortissa ei toiminu flekti muutamaan viikkoon, ja auto keitti, ja heitti nesteensä vähän väliä pihalle, mut pahvi ei palanu..
Saa kysellä lisääkin...
Ruostetta on löytyny itseltä helmoista, jokaisesta lattiapellistä, runkopalkeista taka-akselin luona (sieltä löytyy lahoa varmaan jokaisesta escortista), tankinkorkin ympäriltä. Kannattaa myös tsekata, jos takapöntön päällä on alumiininen lämpöpelti, niin sen yläpuolella olevasta runkopalkista löytyy kans lahoa, ja paljon. Koneet kestää yleensä ajella vaikka ilman öljyjä ja nesteitä, itse olen ajellut palaneella kansipahvilla olevalla cvh:lla 20tkm, ja öljyt olivat ihan kermaa, niin hyvin kulki... pahvi paloi sen takia kun nesteet jääty talvella, sitä ei siis cvh:kaan kestä, toisessa escortissa ei toiminu flekti muutamaan viikkoon, ja auto keitti, ja heitti nesteensä vähän väliä pihalle, mut pahvi ei palanu..
Saa kysellä lisääkin...

-Audi A6 2.5 TDI -Ford Orion Tuning -Escort Laser -Ford County 4x4 Turbo
siinä cvh-moottori: http://www.ukexpert.co.uk/photopost/wat ... 723&size=1
zeteckki näyttä yleensä suunnilleen tältä: http://www.donorspares.co.uk/Zetec%20engine%20comp.jpg
Päälleppäin sen erottaa käsittääkseni peräkontin 16V-merkistä, ja ovaalimaskista...
zeteckki näyttä yleensä suunnilleen tältä: http://www.donorspares.co.uk/Zetec%20engine%20comp.jpg
Päälleppäin sen erottaa käsittääkseni peräkontin 16V-merkistä, ja ovaalimaskista...
-Audi A6 2.5 TDI -Ford Orion Tuning -Escort Laser -Ford County 4x4 Turbo