Elikkäs duuniautosta halkesi se muovipalikka (sellainen muovinen puoliympyrä) sieltä kytkipolkimen päästä mihin tulee kyktkivaijerikin kiinni. (ilmeisesti liittyy myös automaattisäätöön) Se vanha palikka sieltä irtosi ihan pois ottamalla kun oli halki, mutta nyt pitäisi uusi saada tilalle. Mitenkäs mahtaa kyseinen toimenpide onnistua? Pitää varmaan tuo poljin jotenkin saada sieltä pois?
Itse enemmän noiden volkkareiden kanssa pelannut niin ei tuo fordin tekniikka ole laisinkaan hallussa.
Autohan on siis tuollainen rankkurimalli, eli Escort Express 1.8 diesel vuodelta -99
Escort Express kytkinpolkimen irroitus + uutta vikaa
Escort Express kytkinpolkimen irroitus + uutta vikaa
Viimeksi muokannut Eemeli82, 28 Marras 2007 11:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Escort Express kytkinpolkimen irroitus
Joudut avaamaan sieltä polkimien luota neljämutteria sekä sen millä kytkin poljin on kiinni jarrupolkimessa. sekä siirtämään hiemna sulakeboxia pois tieltä. homman tajuaa kyllä kun katsoo sinne polkimien suuntaan.Eemeli82 kirjoitti:Elikkäs duuniautosta halkesi se muovipalikka (sellainen muovinen puoliympyrä) sieltä kytkipolkimen päästä mihin tulee kyktkivaijerikin kiinni. (ilmeisesti liittyy myös automaattisäätöön) Se vanha palikka sieltä irtosi ihan pois ottamalla kun oli halki, mutta nyt pitäisi uusi saada tilalle. Mitenkäs mahtaa kyseinen toimenpide onnistua? Pitää varmaan tuo poljin jotenkin saada sieltä pois?
Itse enemmän noiden volkkareiden kanssa pelannut niin ei tuo fordin tekniikka ole laisinkaan hallussa.
Autohan on siis tuollainen rankkurimalli, eli Escort Express 1.8 diesel vuodelta -99
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Juu, tuo uusi palikka on hommattu. Vanha oli valkoinen ja uusi musta. Mutta vanha oli kyllä mukana kun työkaveri sen uuden haki ja ainakin pitäisi olla samankokoinen, kun käskin sen verrata niitä että varmasti on oikea osa.
Jonkin verran sinne kurkin ja irroitin etupenkinkin että paremmin mahtuu, mutta en vielä uskaltanut summittain alkaa purkamaan kun ei ollut hajuakaan miten tuo lähtee. Vähän arvelinkin, että sitä sulakerasiaa joutuu siitä siirtämään, että saa tilaa sinne. Täytyy varmaan sitä koittaa ottaa sieltä pois jos se vaihtaminen ei mitään rakettitiedettä ole.
Jonkin verran sinne kurkin ja irroitin etupenkinkin että paremmin mahtuu, mutta en vielä uskaltanut summittain alkaa purkamaan kun ei ollut hajuakaan miten tuo lähtee. Vähän arvelinkin, että sitä sulakerasiaa joutuu siitä siirtämään, että saa tilaa sinne. Täytyy varmaan sitä koittaa ottaa sieltä pois jos se vaihtaminen ei mitään rakettitiedettä ole.
Noniin, tuo kytkinvika on saatu korjattua, kiitos merkkihuollon.
Mutta nyt ilmaantui uusia ongelmia. Kyseinen rankkuri oli muutaman päivän seissyt firman pihassa minne olin sen huollosta ajanut ja aikomuksenani vaihtaa talvinakit siihen alle yritin sitä sitten siellä siirtää. Mutta totesin että akku oli totaalisen tyhjentynyt. Ei minkäänlaista virran häivähdystäkään ilmennyt kun avaimesta käänti. Piti ihan tarkistaa että akku on vielä paikallaan, mutta siellä se makasi konehuoneessa. No kaivoin kaapelit esiin ja annoin oman autoni akusta virtaa. Samantien kun sain kaapelit kiinni niin Escortissa sytty ajovalot, puhallin alkoi puhaltaa, radio meni päälle ja mittariston valot syttyi. No siinähän ei mitään ihmeellistä ole muuten, mutta mulla oli sen Escortin avaimet vielä taskussa... Startti kyllä pyöritti, kun avaimella kävi virtalukosta kääntämässä, mutta ei se käyntiin lähtenyt. Ja virtoja ei saanut pois päältä muuta kun irroittamalla kaapelit.
En nyt näistä Fordeista tiedä, mutta en tuollaiseen ole törmännyt missään autossa, että virrat menee päälle kun kaapelit laittaa kiinni. Lieneekö tuo nyt normaalia Fordissakaan? Mahtaako virtalukon pohjassa olla jotain vialla vai mikähän tuota vaivaa. Se punainen ledi siinä kojelaudassa vilkkui kun yritti startata (onkos tuo nyt ajoneston valo vai mikä) enkä muista että se olisi ennen vilkkunut kyseistä toimenpidettä suoritettaessa.
Mutta nyt ilmaantui uusia ongelmia. Kyseinen rankkuri oli muutaman päivän seissyt firman pihassa minne olin sen huollosta ajanut ja aikomuksenani vaihtaa talvinakit siihen alle yritin sitä sitten siellä siirtää. Mutta totesin että akku oli totaalisen tyhjentynyt. Ei minkäänlaista virran häivähdystäkään ilmennyt kun avaimesta käänti. Piti ihan tarkistaa että akku on vielä paikallaan, mutta siellä se makasi konehuoneessa. No kaivoin kaapelit esiin ja annoin oman autoni akusta virtaa. Samantien kun sain kaapelit kiinni niin Escortissa sytty ajovalot, puhallin alkoi puhaltaa, radio meni päälle ja mittariston valot syttyi. No siinähän ei mitään ihmeellistä ole muuten, mutta mulla oli sen Escortin avaimet vielä taskussa... Startti kyllä pyöritti, kun avaimella kävi virtalukosta kääntämässä, mutta ei se käyntiin lähtenyt. Ja virtoja ei saanut pois päältä muuta kun irroittamalla kaapelit.
En nyt näistä Fordeista tiedä, mutta en tuollaiseen ole törmännyt missään autossa, että virrat menee päälle kun kaapelit laittaa kiinni. Lieneekö tuo nyt normaalia Fordissakaan? Mahtaako virtalukon pohjassa olla jotain vialla vai mikähän tuota vaivaa. Se punainen ledi siinä kojelaudassa vilkkui kun yritti startata (onkos tuo nyt ajoneston valo vai mikä) enkä muista että se olisi ennen vilkkunut kyseistä toimenpidettä suoritettaessa.