Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Autossani on "pieni" paine ongelma moottorin ollessa lämmin vilkuttaa öljynpaine merkkivaloa, käyttöautossa sanoivat että pumppu rikki tyhjäkäynnillä ei ole painetta "vaihdettava...", vaihdettu sama ongelma edelleen. Mitä voisi olla vielä paikkoja minne paine häviää? anturi ja pumppu öljyt ja suodatin on vaihdettu
Öljynpaine voitelee kampiakselin laakerit. Jos runko- tai kampilaakerit ovat kuluneet, pääsee öljy ohi laakereiden ja riittävää painetta ei synny tyhjäkäynnillä ja moottorista saattaa myös kuulua koputusta.
En ole ainakankaan kuullut mitään normaalista poikkeavaa sivuääntä moottorista vaikka en autoasentaja olekkaan. Voisiko välystä olla niin vähän että sitä ei kuule? kylmänä kun käynnistää niin öljyn paineen merkkivalo palaa n.4sekuntia normaalia?
Kyllä ääntä pitäisi kuulua, jos välys laakereissa alkaa olla liian suuri. Onko öljynpaine moottorista mitattu öljynpainemittarilla? Tämä mittari kertoo paineen todellisen arvon moottorissa.
Valmistaja antaa ohjearvot öljynpaineelle erikseen tyhjäkäynnillä ja käyttökierroksilla.
Käyttöauto jyväskylässä mittasi paineet ennen pumpun vaihtoa paineet olemattomat / ei mitään ongelma korostuu nimen omaan lämpöisenä. tilanne pumpun vaihdon jälkeen sama
Voitelujärjestelmään liittyy ylipaineventtiili. Joskus sen venttiilin väliin saattaa mennä roska, josta öljy pääsee karkaamaan takaisin öljypohjaan. Onko myös öljypohjassa oleva imuputki ja sen siivilä tarkastettu?
No niin nyt sitten on konettu ruvettu purkamaan paineen katoamisen syykin on löytynyt... väljät kampiakselin laakerit.... Per...e mistähän lienee johtunut... nyt sitten aukaistaan kaikki katsotaan että on kunnossa...