Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Elikkä seuraavankaltainen onkkelma diisseli farmarissamme. Kun lähtee kiihdyttämään 1. vaihteella ja painaa kytkimen alas, niin kierrokset vaan kasvavat. Tapahtuu harvoin, muttaa saattaa tapahtua parikin kertaa päivässä. Yleensä kaupunkiajossa, kun on joutunut ryömimään enemmän. Kone kylmänä tai kuumana.
Kaasuvaijeri ja mekanismit on rasvattu ja tutkittu etteivät ne ainakaan vaikuta jumittuvan.
olisiko sähköhydraulinen ennakonsäätöventtiili?siinä pumpun kyljessä oleva mötikkä mistä lähtee muistaakseni 2johtoa.aiheuttaa kaikennäköisiä vikoja...
Mun mondeossa on kans sama vika. Aiheuttaa ajoittain noloja tilanteita, lähinä taajama- ajossa. Esim. olen vaikka kääntymässä risteyksestä ja jalankulkija kävelee suojatielle eteen, päättää moottori ylättäen ryykäistä kierrokset 3000r/min.
Onko joku saanut korjattua kyseisenlaisen vian?
Samiharju, missä sijaitsee mainitsemasi ahtopaineentunnistelijan kalvo, onko vaihdettavissa ja onko arvokaskin osa?
Ahtopaineen tunnistelijan kalvo on dieselpumpun kyljessä oleva mötikkä.
Painekelloon tulee mustaletku kiinni klemmarilla, painekellon tehtävä on annostella pumpun avulla lisää dieseliä koneeseen ahtopaineen noustessa.
Irrottakaa letku kellosta ja katsokaa ettei valu dieseliä ulos, jos tulee dieseliä niin kellossa oleva kalvo on puhki.
Mielestäni ahtopaineen laskiessa esim tyhjäkäynnillä olisi mahdollista että polttoainetta menisi putkeapitkin turbolle ja imuilmaan, jolloin kierrokset nousisivat hulvattomasti.
samiharju: Paha sanoa tuosta savuttamisesta, kun tilanne tulee niin yllättäen. Kuitenkin kyseisen ongelman jälkeen kun parkkeeraa auton, niin nousee huomattava diesel katku. (= liikaa soppaa)
Monkelo: Joo pitää lähteä tutkailemaan heti kun ennättää.
Paljonkohan tuollainen Painekello kustantaa? Onko mahdollista purkaa ja vaihtaa pelkkä kalvo? Virallinen nimi tuolle mötikälle? Ahtopainekello?
Pistinpä tilaukseen tuon ahtopaineen säädin kalvon, tai paremminkin koko kellon, koska pelkkää kalvoa ei saanut tuohon pumppumalliin. 230e oli hintaa osalla tilattuna Oulun Diesel- Turuselta . Saapas nähdä, paraneeko oire kalvon vaihdolla. Omien havaintojeni mukaan ko. kalvo oli selvästi p**kana.
Kerron lisää, kunhan saan vaihdettua kalvon ja ajettua riittävästi tietääkseni oliko kalliista osanvaihdosta hyötyä.
Nonni! Nyt on ajeltu pari tuhatta kilometriä kalvon vaihdon jälkeen. Tällä kokemuksella voin jo todeta, että omatoiminen kierrosten nostelu, sekä käryäminen loppui, kulutus pieneni ja tehokin pieneni. Teho ei tod. näk hävinnyt mihinkään, vaan pitäisi säädellä sitä kalvoon vaikuttavaa ruuvia vähän. Mutta hyvältä vaikuttaa!
Kiitos viisaille hyvistä neuvoista. Täytyy purkaa mielenkiinnosta tuo rikkinäinen kalvopaketti, kunhan löydän sopivan avaimen siihen. Jokuhan oli vaihtanut alkup. kalvon tilalle jonku muun kalvon, joka oli tullut aikapaljon halvemmaksi...