Vääntö on kyllä melko kohdillaan. Huipputeho kuitenkin melko matalalla ja siksi ei varmaan tuota suurempi ole.hartza kirjoitti:Noniin, nyt on Fiesta käynyt penkissä. 122hv@5400rpm laskennallista konetehoa ja vääntöä 178Nm@4000rpm. Mikä mukavinta, käyrät nousevat tasaisesti ja vääntöä on tarjolla välillä 2100-4500rpm yli 165Nm Seokset lähellä optimaalista koko aluella joten ilman raudan vaihtoa ei muutoksia saa aikaan.
Viritykset: Moottori vm.93 1.8 16V Zetec, 2.0 Mondeon kaasuläppä, ilmamäärämittari ja nokat, Simotan kuiva kartiofiltteri, katiton putki, loppuosa putkesta 2.5", vakio ECU.
Escort 1.8 zetec (105hp --> 130hp)
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Vähän vanhaa ketjua kaivan...
Kun ton 105->130hp löytäminen nyt ilmeisesti on pirun kallista, mitä nyt tästä ymmärsin.
Mitkä on näiden koneiden erot? Saako tästä escortin 105hp versiosta edes tota 10 lisähevosta mitenkään kohtuurahalla..? Mistä tota kannattais lähteä kutitteleen lisätehon toivossa?lapazu kirjoitti: Mondeossa alusta asti 115hp.
Kun ton 105->130hp löytäminen nyt ilmeisesti on pirun kallista, mitä nyt tästä ymmärsin.
Escort mk4 ZETEC TURBO - kertokaa jos jollain on nelosescortissa enemmän ni viritän lisää!
Ilmaseksiko ne hevosvoimat pitäisi saada?njietro kirjoitti:Kun ton 105->130hp löytäminen nyt ilmeisesti on pirun kallista, mitä nyt tästä ymmärsin.
Tässäkin threadissa on todettu jo useasti että olennaisimmat vaihdettavat palikat on nokat ja kaasuläppäkotelo jotka maksaa käytettynä 100-150 euroa. Jos tollanen sijotus todellisiin lisähevosvoimiin on 'pirun kallista' nii kannattanee vaihtaa harrastusta. Ei noilla muutoksilla vielä täydellistä 130 heppakloonia tehä mutta eron varmasti huomaa, toisin kuin sijoittamalla saman rahan vapariputsariin ja takapönttöön.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Joo ei, ymmärsin vaan ton hintaluokan moninkertaiseks tohon nähden, niin monen osan vaihtamisesta puhuttu täällä.Krisse kirjoitti: Ilmaseksiko ne hevosvoimat pitäisi saada?
Tässäkin threadissa on todettu jo useasti että olennaisimmat vaihdettavat palikat on nokat ja kaasuläppäkotelo jotka maksaa käytettynä 100-150 euroa. Jos tollanen sijotus todellisiin lisähevosvoimiin on 'pirun kallista' nii kannattanee vaihtaa harrastusta. Ei noilla muutoksilla vielä täydellistä 130 heppakloonia tehä mutta eron varmasti huomaa, toisin kuin sijoittamalla saman rahan vapariputsariin ja takapönttöön.
Mistä autosta/koneesta ne nokat ja kaasuläppäkotelo pitäis löytyä? Ehdotuksia mistä lähtis ettiin kyseisiä?
Varmaan vois heittää ihan suorilta 180tkm ajettuun koneeseen noi osat, ettei tarvi alkaa koneeseen mitään kulutusosia vaihtaan kun kuitenki ihan "tehdasviritys" eli samoilla osilla se on rakennettu 25hp isommillekin tehoille..? Eli venat, venajouset, männät jne..
Kestävyyttä noi tuskin kauheesti koneesta vie mutta kasvaako kulutus monta litraa ja katoaako alaväännöistä iso osa nokkien seurauksena?

Muodostaako vakio ilmanputsari ja pakosarja/-putkisto isoja epäkohtia tollasten "viritysten" kanssa?
e: ja kun oli puhetta olennaisimmista palikoista niin pelkään vaan että jättämällä jonkun osan vaihtamatta menettää kaiken hyödyn/rikkoo koneen. Lukiolaisen huimilla tienesteillä ei olisi varaa mihinkään kauheisiin sekoiluihin.
Eli pelkästään nokan vaihto tohon lisäks niin voimaa tulee? On nää (ruisku)autot vähän utopiaa viellä.Kessi kirjoitti:Oliko pakko mainita.. Ei olis muuten välttämättä hokannu![]()
![]()
Ei tule!!Täytyy sitä mehuakin sinne koneeseen lisää saada.. Ei se pelkkä lisääntynyt ilma vielä ihmeitä tee...
Kiitos mahdollisista vastauksista etukäteen.

Escort mk4 ZETEC TURBO - kertokaa jos jollain on nelosescortissa enemmän ni viritän lisää!
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
itse tein seuraavat muutokset omaani 1.8 mondeoon (115hv) 55mm kaasuläppä ja 65mm:nenkin löytyy mutta huono kaupunki ajossa. 3"imuputkisto+vapari, 2.0 mondeon -98 nokat nosto 1.5mm enemmän kun vakioissa, 2.0:n ecu jossa rpm chip, 4-2-1 peltisarja+ 2"putkisto (ilman kattia) ja kaikki muutkin saastelaitteet pois... ja osien hintaan nähden hyvin kulkee joka päiväisessä ajossa, tehokin on täysin riittävä.
Ford Mondeo 1.8rs -94 103kw/170nm (myyty)
ford escort 1.6 T -88 (projekti)
Ford sierra 2.0i dohc -90 (käyttis)
ford escort 1.6 T -88 (projekti)
Ford sierra 2.0i dohc -90 (käyttis)
Ihan mielenkiinnosta, että mistä tuo 65mm kaasuläppä on? Ja onko pulttijako sama kuin fordin perus 52mm kaasuläpässä?jake80 kirjoitti:itse tein seuraavat muutokset omaani 1.8 mondeoon (115hv) 55mm kaasuläppä ja 65mm:nenkin löytyy mutta huono kaupunki ajossa. 3"imuputkisto+vapari, 2.0 mondeon -98 nokat nosto 1.5mm enemmän kun vakioissa, 2.0:n ecu jossa rpm chip, 4-2-1 peltisarja+ 2"putkisto (ilman kattia) ja kaikki muutkin saastelaitteet pois... ja osien hintaan nähden hyvin kulkee joka päiväisessä ajossa, tehokin on täysin riittävä.
koskar kirjoitti: Ihan mielenkiinnosta, että mistä tuo 65mm kaasuläppä on? Ja onko pulttijako sama kuin fordin perus 52mm kaasuläpässä?
oma 65mm kaasuläppä on omavalmiste (modattu 325 bmw läpästä).
ja rs2000 läppä ei käy zetec moottoriinkaan suoraan, koska siitäkin puuttuu ilmareikä tyhjäkäyntiventtiilille.
Ford Mondeo 1.8rs -94 103kw/170nm (myyty)
ford escort 1.6 T -88 (projekti)
Ford sierra 2.0i dohc -90 (käyttis)
ford escort 1.6 T -88 (projekti)
Ford sierra 2.0i dohc -90 (käyttis)
päivitystä edelliseen. kävin 16.11. dynossa HARISELLA ja mielenkiintoita oli seuraavat lukemat. viriohjelma-teho 99kw(135hp)/5890 RPM ja vääntö 170nm/5225 RPM vakio-ohjelma-teho 98kw(133hp)/6042 RPM ja vääntö 166nm/5453 RPM. (MITTAUS TEHTIIN 55mm kaasuläpällä).
lastu lähti heti takaisin muukkoselle (uudelleen ohjelmointiin).
moottori on ainakin hyvässä kunnossa mutta vapariin tehon saanti ei ole helppoa, joten tällä hetkellä meinaa käydä ajatus mielessä myydä uskollinen mondeoni ja siirtyä takaisin ahtimen tuomaan iloon. cossu sierraa en enää hommaa, mut fordi sen olla pitää. Ehdotuksia kaipaisin suuntaan jos toiseenkin. KIITOS.
lastu lähti heti takaisin muukkoselle (uudelleen ohjelmointiin).
moottori on ainakin hyvässä kunnossa mutta vapariin tehon saanti ei ole helppoa, joten tällä hetkellä meinaa käydä ajatus mielessä myydä uskollinen mondeoni ja siirtyä takaisin ahtimen tuomaan iloon. cossu sierraa en enää hommaa, mut fordi sen olla pitää. Ehdotuksia kaipaisin suuntaan jos toiseenkin. KIITOS.
Ford Mondeo 1.8rs -94 103kw/170nm (myyty)
ford escort 1.6 T -88 (projekti)
Ford sierra 2.0i dohc -90 (käyttis)
ford escort 1.6 T -88 (projekti)
Ford sierra 2.0i dohc -90 (käyttis)
Re: Escort 1.8 zetec (105hp --> 130hp)
Moro ! kyselisin et mikä ecu ois hyvä laittaa onks 2.0 litrasen ecust mitää hyötyy 1.8 ?
Re: Escort 1.8 zetec (105hp --> 130hp)
ei käy 2l ecu 1.8 koneeseen..eikä siitä pelkästään hyötyä..pitäs vaihtaa nokat ja ehkä isompi kaasuläppä.. http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1043650 ^^