Mondeo -95 1,8-16V jakohihna
Mondeo -95 1,8-16V jakohihna
Tuli ostettuu tuollanen. Paljos jakohihnan vaihtoväli? Nyt ajettu 248 tkm. Vaikee vaihtaa ite???? Automaattikiristin?
Vaihtoväli 5v/120tkm ja vaihto on "taunuksiintottoneelle" vaikea.Muutama pykälä pieleen ja kone on rikki.En suosittele itse kokeilemaan ilman kaverin apua joka tietää missä mennään.
Toki jos aikaa ja innostusta löytyy niin eiköhän se viikonlopun aikana pikkuhiljaa korjauskäsikirjan ohjetta noudattamalla etene....
Ahdasta on.
Niin, ammattimies vaihtaa sen noin kahdessa tunnissa. Ja on merkit kohdallaan.
Toki jos aikaa ja innostusta löytyy niin eiköhän se viikonlopun aikana pikkuhiljaa korjauskäsikirjan ohjetta noudattamalla etene....
Ahdasta on.
Niin, ammattimies vaihtaa sen noin kahdessa tunnissa. Ja on merkit kohdallaan.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 20 Syys 2007 21:15
kylä mulle ainekin on menny motonetin osia.tosin ei mitään pili pali vaan fordin lokoilla varustettuna.ite tein niin että merkkasin ja kiilasin joka rullan minkä vaan löysin ni pysy hyvin jako kohillaan:P .eikä siinä edes menny kovin kauvaa tosin oli mulla kaveri siinä mukana tekemässä...eikä osiin menny ku joku 150e jos en väärin muista...Ekamondeo kirjoitti:Joo kiitti tiedosta, pikavaihto vois olla eessä. Uskaltaako Motonetin osilla? Pitäskö mennä viisaasti ovaalitiskille? Viisain taitaa olla vaihtaa vesipumppu ja moniurahihna samalla. Onko kokemuksia merkkikorjaamohinnoista? Taidan lähettää kyselyn paikalliselle.
Semmosena pikku kuriositeettina voin paljastaa että maailmassa kolme tehdasta valmistaa raakaremmiä joista eri merkit sitten ostavat itselleen sellaista kuin haluavat.
Motonet varaosaliikkeenä ei tee tässäkään poikkeusta tekemällä mitään itse, ja jos vaikka valitsee listalta sen Gates/SKF sarjan voi saada tavaran vaikka Fordin alkuperäispakkauksessa, kyllä silloin kelpaa
Jakopään remontissa vaan helposti vitosen jätkä saada aikaiseksi kympin vahingon, mutta yrittänyttä ei panna. Jostain se on aloitettava, ottaa avuksi vaikka korjaamokäsikirjan tai kaverin joka on homman tehnyt joskus. Yksi tärkeä apuväline mitä ilman minä en tekisi remonttia on nokkien lukitustyökalu, ne ketkä väittävät tekevänsä remontin luotettavasti ilman tätä työkalua valehtelevat
Motonet varaosaliikkeenä ei tee tässäkään poikkeusta tekemällä mitään itse, ja jos vaikka valitsee listalta sen Gates/SKF sarjan voi saada tavaran vaikka Fordin alkuperäispakkauksessa, kyllä silloin kelpaa

Jakopään remontissa vaan helposti vitosen jätkä saada aikaiseksi kympin vahingon, mutta yrittänyttä ei panna. Jostain se on aloitettava, ottaa avuksi vaikka korjaamokäsikirjan tai kaverin joka on homman tehnyt joskus. Yksi tärkeä apuväline mitä ilman minä en tekisi remonttia on nokkien lukitustyökalu, ne ketkä väittävät tekevänsä remontin luotettavasti ilman tätä työkalua valehtelevat

- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
escortissa kesti motonetistä hommattu vesipumppu 8,5kk ja 25tkm, josta viimeset 5tkm laakeri piti semmosta ääntä että hirvitti. tarkalleen ottaen tais ääntää jo vähän alusta saakka. lopusta rupes jo lirutteleen juorureijästäkin vedet pihalle. että päättele siitä uskaltaako...Ekamondeo kirjoitti:Joo kiitti tiedosta, pikavaihto vois olla eessä. Uskaltaako Motonetin osilla? Pitäskö mennä viisaasti ovaalitiskille? Viisain taitaa olla vaihtaa vesipumppu ja moniurahihna samalla. Onko kokemuksia merkkikorjaamohinnoista? Taidan lähettää kyselyn paikalliselle.


parhaillaan oottelen että millonkohan tulee motonetistä korvaukset ylimääräisistä vaihtokustannuksista tilille. lupasivat ja vannoivat korvaavansa vaihtotöistä syntyneet ylimääräiset kusatannukset, mutta saas ny kattoo...
En allekirjoita. Toki se ei välttämättä kertalaakista mene oikein ilman että nokat on lukittu, mutta lopputuloshan on tarkastettavissa ihan silmämääräsesti. Jos jako on hampaankin verran pielessä niin nuo lukitusurat on kyllä sen verran vinossa että sokeakin näkee kepillä että meni pieleen. Kun sen sitten korjaa kuntoon niin on se musta ihan yhtä luotettavasti kohdallaan kuin ilman rautaakin.hartza kirjoitti:Yksi tärkeä apuväline mitä ilman minä en tekisi remonttia on nokkien lukitustyökalu, ne ketkä väittävät tekevänsä remontin luotettavasti ilman tätä työkalua valehtelevat
Jos nokkapyörät irrotetaan nokista (tarpeellista ainoastaan nokkien stefojen vaihtoa varten) niin sitten vaikeusaste kyllä kohoaa aika roimasti ilman lukitusta. Vaikka kai nyt joka pajalta löytyy joku kalu minkä sinne väliin voi laittaa, 6mm latakan pätkä on tietysti paras mutta 'mikä vaan' mikä siihen väliin sopii ajaa saman asian.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Miksi ihmeessä aiheuttaa itselleen ylimääräistä hommaa ja kikkailua näinkin yksinkertaisella työkalulla, esim. 5mm kierretanko ajaa saman asian. Heti kun helppaat hihnan kiristyksen niin nokat pyörähtävät ilman lukitusta, ja niitä saa olla vääntämässä takaisin pihtien kanssa.Krisse kirjoitti: En allekirjoita. Toki se ei välttämättä kertalaakista mene oikein ilman että nokat on lukittu, mutta lopputuloshan on tarkastettavissa ihan silmämääräsesti. Jos jako on hampaankin verran pielessä niin nuo lukitusurat on kyllä sen verran vinossa että sokeakin näkee kepillä että meni pieleen. Kun sen sitten korjaa kuntoon niin on se musta ihan yhtä luotettavasti kohdallaan kuin ilman rautaakin.
Jos nokkapyörät irrotetaan nokista (tarpeellista ainoastaan nokkien stefojen vaihtoa varten) niin sitten vaikeusaste kyllä kohoaa aika roimasti ilman lukitusta. Vaikka kai nyt joka pajalta löytyy joku kalu minkä sinne väliin voi laittaa, 6mm latakan pätkä on tietysti paras mutta 'mikä vaan' mikä siihen väliin sopii ajaa saman asian.
Parhaat vesipumput Suomessa myy muuten Seinäjoen remmi ja pumppu, ne kestää vaikka kiristäisi laturin remmin ylä-C:hen

- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
No siihen en osaa vastata, kerroin vaan mielipiteeni siihen asiaan jota quottasin.hartza kirjoitti:Miksi ihmeessä aiheuttaa itselleen ylimääräistä hommaa ja kikkailua näinkin yksinkertaisella työkalulla
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Muistaakseni 6mm latta ei edes mene sinne uraan vaan tarttee olla juurikin tuo 5mmKrisse kirjoitti: En allekirjoita. Toki se ei välttämättä kertalaakista mene oikein ilman että nokat on lukittu, mutta lopputuloshan on tarkastettavissa ihan silmämääräsesti. Jos jako on hampaankin verran pielessä niin nuo lukitusurat on kyllä sen verran vinossa että sokeakin näkee kepillä että meni pieleen. Kun sen sitten korjaa kuntoon niin on se musta ihan yhtä luotettavasti kohdallaan kuin ilman rautaakin.
Jos nokkapyörät irrotetaan nokista (tarpeellista ainoastaan nokkien stefojen vaihtoa varten) niin sitten vaikeusaste kyllä kohoaa aika roimasti ilman lukitusta. Vaikka kai nyt joka pajalta löytyy joku kalu minkä sinne väliin voi laittaa, 6mm latakan pätkä on tietysti paras mutta 'mikä vaan' mikä siihen väliin sopii ajaa saman asian.
Escort 1.8 sport -97
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45