Mondeo 2.0 Zetec -97 nykii moottorijarrutuksessa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
MoottoroituSateensuoja
Viestit: 36
Liittynyt: 20 Syys 2007 21:15

Mondeo 2.0 Zetec -97 nykii moottorijarrutuksessa

Viesti Kirjoittaja MoottoroituSateensuoja »

Eli kyseessä on juurikin otsakeeseen kirjattu tilanne. Kun esim. alamäessa jarruttaa moottorilla niin tuntuu lievää nykimistä. Onko kellään tietoa moisesta. Mistä johtuu, mitä tehdä?

Toinen ihmetys on kun kiihdyttää 3 vaihteella ja kiekat siinä 3000-3300 niin motti rupea hetkellisesti röpöttämään ja kestää tovin ennen kuin kierrokset alkaa taasen kohota???

kiitoksia vain jo vastauksista...
tommo
Viestit: 69
Liittynyt: 25 Loka 2006 21:17

Viesti Kirjoittaja tommo »

Saattaa olla kaasuläpän asentoanturi viallinen. Elikkä antaa väärää vastusarvoa joissakin tietyissä asennoissa seoksen säätöön.
Jazu
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Elo 2006 19:53
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Jazu »

Omassa 1.8 zetetissä oli aivan samanlainen vika, satkusta kolmonen sisään ja moottorijarrutus niin ilkeä nytkytys nopeuden vähetessä.Vika omassani ilmeni vielä siten että kun ruuhkassa yritti edetä 10-20km/h nopeudella ykkösellä ja kakkosella niin oli kengurubensaa tankissa.
No käytin Hakutoimintoa ja sieltä selvisi että vika saattaisi olla ilmamäärämittarissa ja sen voisi elvyttää ottamalla pois ja suihkuttamalla elektroniikan puhdistussraytä riittävästi lankoihin.No tein niinkuin neuvottiin ja toimenpiteen jälkeen vaikutus oli "hei,tää toimii taas"':D
MoottoroituSateensuoja
Viestit: 36
Liittynyt: 20 Syys 2007 21:15

Viesti Kirjoittaja MoottoroituSateensuoja »

MAF:n olen jo putsaillut, ei mitään huomattaavaa vaikutusta. Mitenkäs pystyykö tuota kaasuläpänasento hässäkkää mitata mitenkään kotikonstein. Voiko rikki oleva lambda vaikuttaa aiheen mainitsevalla tavalla?
kekkonen68
Viestit: 4
Liittynyt: 28 Loka 2005 16:44
Paikkakunta: Kajaani

mondeo nykii

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 »

Kannattaa katsoa myös egr venttiili ja lambda.
Ford Mondeo -97 GT
MoottoroituSateensuoja
Viestit: 36
Liittynyt: 20 Syys 2007 21:15

Viesti Kirjoittaja MoottoroituSateensuoja »

juu tuota egr:ää olen miettinyt jotta tarttis varmaan kokeilla tulpata se, samoin kuin lampdan vaihtoa.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

MoottoroituSateensuoja kirjoitti:MAF:n olen jo putsaillut, ei mitään huomattaavaa vaikutusta. Mitenkäs pystyykö tuota kaasuläpänasento hässäkkää mitata mitenkään kotikonstein. Voiko rikki oleva lambda vaikuttaa aiheen mainitsevalla tavalla?
Voi siitä vastukset mitata eri asennoissa? 8)
Usein myös tyhjäkäyntivena ja hapettuneet anturien ja muidenkin vermeiden johtoliitokset aiheuttaa outoja oireita! :roll:
Vastaa Viestiin