Vootrson kirjoitti: 10 Joulu 2020 10:23
fordever kirjoitti: 10 Joulu 2020 10:07
Jutussa mainittiin, että öljynvaihtoväli oli mennyt vähän pitkäksi. Tuolla voi sitten asiakas ja valmistaja/maahantuoja kuitata sylinterin naarmun.
Turbo ilmeisesti OK, mutta eivät varmaan mikroskoopilla tutkineet?
Itseäni hämmästytti LED-valojen kaukovalokantaman lyheneminen yli 20 metrillä. Lähivalojen kantamassa ei ollut oikein havaittavaa eroa. Onko kyseessä ledien hiipuminen vai muovin himmeneminen?
Taas mainittiin että EcoBoostin kanssa olisi PTC-vastukset lämmityskanavissa antamassa heti lähdössä lämmintä ilmaa matkustamoon. Kysyin omastani huollossa ja katsoivat papereista että minulla ei PTC:itä ole. Ei ole tarkistettu autosta itsestään, vielä. Mutta olisiko tässä nyt paljastunut yksi säästökohde lisää? Oma auto valmistunut 2020 puolella.
Voisikohan olla, että autossa on se tehdasasenteinen Webasto, joka on oletusarvoisesti käytössä ja ovat vain tulkinneet, että nopean lämmityksen on johdittava vastuksista... Tällainen kuva jäi myös talviautovertailusta, missä kiiteltiin nopeaa lämmitystä mutta hämmästeltiin ensimmäisten kilometrien korkeaa kulutusta. Sitä lisälämmittimen päälläoloa kun ei komentosillalta huomaa.
Varsin tsekkasin ford etiksestä tuon TM testiauton (CNI-809, 17.6.2019 1.5
ecoboost) tiedot (lisäpiirteet) ja kyllä siellä lukee että "Apulämmittimellä".
Lisäksi kiinnitti huomiota maininta "Vakiomallinen laturi".
Meidän fordin (9.3.2020 1.5
ecoboost) osalta etis kertoo että "ilman lisälämmitintä" ja "laturi eco-innovaatio".
Eli vahvasti vaikuttaisi siltä että TM testiautossa on polttoainekäyttöinen lisälämmitin.
Liekkö tuo vakiolaturi latailee eli malliin kuin eco-innovaatio, tosin ei meillä ole ollut virtaongelmia, start/stop toiminut koko ajan, mutta ei ole sitä webastoa meidän foordissa