Ok. Yleisempi ongelma vaikuttaa olevan

Kyllä sitä vipua tosiaan saa nykiä useamman kerran nykyään. Tuntuu olevan pahenemaan päin.
Ok. Yleisempi ongelma vaikuttaa olevan
2.0 dieselissä on kans öljyssä uiva hihna ja on yhtä tarkka oikeasta öljystä kun 1.0 vanhempi ecoboost..PiuhaPoikki kirjoitti: ↑12 Joulu 2020 22:09 Noista öljyistä:
Sattumoisin kiinnitin huomion motonetin verkkokaupassa siihen, että bensakoneille on luonnollisesti oma öljynsä ja samoin dieseleille. Mutta 1,5 ja 2,0 dieseleillekin on vielä eri spesifikaatiot. Tarkkana pitää tosiaan olla.
Kuinka helppoa takavuisina olikaan kun kaikkiin fordeihin kävi sama edullinen "Ford formula-F" 5L kannu![]()
Näkyy "5.1kpl" olevan öljynvaihdon kohdalla laitetun öljyä, eli olisko tuo muutos tullut 2019 kesälomien jälkeen Foordilla, kun niillä main "tehtaan vuosimalli" muuttuu.
Automaattiset kaukovalot pelanneet ihan hyvin. Itse huomasin sellaisen hämäännystä aiheuttavan seikan, että jos on pitkät päällä ja vaihtaa ratin takaa vivusta lyhyille, niin automaattinen kaukovalotoiminto menee pois päältä. Keskinäytössä oleva merkkivalo "umpio A-kirjain sisällä" sammuu. EIkä taida automaattinen kaukovalotoiminto tulla itsekseen sen jälkeen päälle, paitsi jos tökkää vivusta pitkät päälle?
Toi valojen toiminta on kieltämättä hiukan epälooginen.fordever kirjoitti: ↑13 Joulu 2020 18:46Automaattiset kaukovalot pelanneet ihan hyvin. Itse huomasin sellaisen hämäännystä aiheuttavan seikan, että jos on pitkät päällä ja vaihtaa ratin takaa vivusta lyhyille, niin automaattinen kaukovalotoiminto menee pois päältä. Keskinäytössä oleva merkkivalo "umpio A-kirjain sisällä" sammuu. EIkä taida automaattinen kaukovalotoiminto tulla itsekseen sen jälkeen päälle, paitsi jos tökkää vivusta pitkät päälle?
Hämärässä toimii ja pimeässä ei. Viiksestä saa päälle ja pois ja valokatkaisian kautta mutta kun vika on päällä niin ei auta vaikka mitä tekis.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑13 Joulu 2020 19:48Toi valojen toiminta on kieltämättä hiukan epälooginen.fordever kirjoitti: ↑13 Joulu 2020 18:46
Automaattiset kaukovalot pelanneet ihan hyvin. Itse huomasin sellaisen hämäännystä aiheuttavan seikan, että jos on pitkät päällä ja vaihtaa ratin takaa vivusta lyhyille, niin automaattinen kaukovalotoiminto menee pois päältä. Keskinäytössä oleva merkkivalo "umpio A-kirjain sisällä" sammuu. EIkä taida automaattinen kaukovalotoiminto tulla itsekseen sen jälkeen päälle, paitsi jos tökkää vivusta pitkät päälle?
Niin kauan kun automatiikka pelaa hyvin niin koko homman voi unohtaa. Mutta heti kun koskee viikseen niin joutuu uhraamaan ajatuksia valojen toiminnalle ja seurailemaan hetken, että vaihtaako se automaattisesti vai ei.
Viime talvena toimi todella hyvin. Tänä talvena ei ole tullut ajettua vielä pitkiä matkoja pimeässä joten en osaa sanoa miten pelaa ja onko joku päivitys pilannut tämänkin.focst kirjoitti: ↑13 Joulu 2020 19:50Hämärässä toimii ja pimeässä ei. Viiksestä saa päälle ja pois ja valokatkaisian kautta mutta kun vika on päällä niin ei auta vaikka mitä tekis.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑13 Joulu 2020 19:48
Toi valojen toiminta on kieltämättä hiukan epälooginen.
Niin kauan kun automatiikka pelaa hyvin niin koko homman voi unohtaa. Mutta heti kun koskee viikseen niin joutuu uhraamaan ajatuksia valojen toiminnalle ja seurailemaan hetken, että vaihtaako se automaattisesti vai ei.![]()
Varsin tsekkasin ford etiksestä tuon TM testiauton (CNI-809, 17.6.2019 1.5 ecoboost) tiedot (lisäpiirteet) ja kyllä siellä lukee että "Apulämmittimellä".Vootrson kirjoitti: ↑10 Joulu 2020 10:23Voisikohan olla, että autossa on se tehdasasenteinen Webasto, joka on oletusarvoisesti käytössä ja ovat vain tulkinneet, että nopean lämmityksen on johdittava vastuksista... Tällainen kuva jäi myös talviautovertailusta, missä kiiteltiin nopeaa lämmitystä mutta hämmästeltiin ensimmäisten kilometrien korkeaa kulutusta. Sitä lisälämmittimen päälläoloa kun ei komentosillalta huomaa.fordever kirjoitti: ↑10 Joulu 2020 10:07
Jutussa mainittiin, että öljynvaihtoväli oli mennyt vähän pitkäksi. Tuolla voi sitten asiakas ja valmistaja/maahantuoja kuitata sylinterin naarmun.
Turbo ilmeisesti OK, mutta eivät varmaan mikroskoopilla tutkineet?
Itseäni hämmästytti LED-valojen kaukovalokantaman lyheneminen yli 20 metrillä. Lähivalojen kantamassa ei ollut oikein havaittavaa eroa. Onko kyseessä ledien hiipuminen vai muovin himmeneminen?
Taas mainittiin että EcoBoostin kanssa olisi PTC-vastukset lämmityskanavissa antamassa heti lähdössä lämmintä ilmaa matkustamoon. Kysyin omastani huollossa ja katsoivat papereista että minulla ei PTC:itä ole. Ei ole tarkistettu autosta itsestään, vielä. Mutta olisiko tässä nyt paljastunut yksi säästökohde lisää? Oma auto valmistunut 2020 puolella.
Että tuli sitten moottorin sisäpuolinen hihna. Paljonkohan on sen vaihtoväli? Millainen työ sen vaihtaminen mahtaa olla?
Vahvasti vaikuttaa siltä, että Ford on säästänyt lämmityksestä mallivuonna 2020 ainakin 1.5 EcoBoostisissa. Omassa 2020 puolella valmistuneessa ei taida olla PTC-vastuksia eikä webastoa (ei löydy valikoista mitään asiaan viittaavaa enkä sellaista ole tilannutkaan).Hode kirjoitti: ↑13 Joulu 2020 21:00Varsin tsekkasin ford etiksestä tuon TM testiauton (CNI-809, 17.6.2019 1.5 ecoboost) tiedot (lisäpiirteet) ja kyllä siellä lukee että "Apulämmittimellä".Vootrson kirjoitti: ↑10 Joulu 2020 10:23
Voisikohan olla, että autossa on se tehdasasenteinen Webasto, joka on oletusarvoisesti käytössä ja ovat vain tulkinneet, että nopean lämmityksen on johdittava vastuksista... Tällainen kuva jäi myös talviautovertailusta, missä kiiteltiin nopeaa lämmitystä mutta hämmästeltiin ensimmäisten kilometrien korkeaa kulutusta. Sitä lisälämmittimen päälläoloa kun ei komentosillalta huomaa.
Lisäksi kiinnitti huomiota maininta "Vakiomallinen laturi".
Meidän fordin (9.3.2020 1.5 ecoboost) osalta etis kertoo että "ilman lisälämmitintä" ja "laturi eco-innovaatio".
Eli vahvasti vaikuttaisi siltä että TM testiautossa on polttoainekäyttöinen lisälämmitin.
Liekkö tuo vakiolaturi latailee eli malliin kuin eco-innovaatio, tosin ei meillä ole ollut virtaongelmia, start/stop toiminut koko ajan, mutta ei ole sitä webastoa meidän foordissa
No juu varmaan viimeistään moottoria purkaessa olisivat webaston sieltä bonganneet jos siellä sellainen olisi ollut.fordever kirjoitti: ↑14 Joulu 2020 08:25Vahvasti vaikuttaa siltä, että Ford on säästänyt lämmityksestä mallivuonna 2020 ainakin 1.5 EcoBoostisissa. Omassa 2020 puolella valmistuneessa ei taida olla PTC-vastuksia eikä webastoa (ei löydy valikoista mitään asiaan viittaavaa enkä sellaista ole tilannutkaan).Hode kirjoitti: ↑13 Joulu 2020 21:00
Varsin tsekkasin ford etiksestä tuon TM testiauton (CNI-809, 17.6.2019 1.5 ecoboost) tiedot (lisäpiirteet) ja kyllä siellä lukee että "Apulämmittimellä".
Lisäksi kiinnitti huomiota maininta "Vakiomallinen laturi".
Meidän fordin (9.3.2020 1.5 ecoboost) osalta etis kertoo että "ilman lisälämmitintä" ja "laturi eco-innovaatio".
Eli vahvasti vaikuttaisi siltä että TM testiautossa on polttoainekäyttöinen lisälämmitin.
Liekkö tuo vakiolaturi latailee eli malliin kuin eco-innovaatio, tosin ei meillä ole ollut virtaongelmia, start/stop toiminut koko ajan, mutta ei ole sitä webastoa meidän foordissa
En kyllä usko että webasto olisi jäänyt TM:n kavereilta huomaamatta. Saattaahan tuo ETIS:n Apulämmitin tarkoittaa PTC:tä.
Pääsisköhän niin helpolla että vaan öljypohja pois ja sais vaihdettua? Joka tapauksessa lisää ongelmia..
Onko ongelmia jos hihnaa ei lioteta väärän tyyppisessä öljyssä?
Litraisissa Ecoboosteissa ainakin on tarkkaa että öljy on aina oikean tyyppistä. Jakohihna murenee muuten ennen aikojaan.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑14 Joulu 2020 12:38Onko ongelmia jos hihnaa ei lioteta väärän tyyppisessä öljyssä?
Onhan noita öljykylpyhihnoja ollut jo 1.8tdci koneissakin ilman sen suurempaa ongelmaröppyä.
Mutta tosiaan öljyn kanssa kannattaa olla tarkkana jos itse joskus vaihtaa ja varsinkin jos vaihdattaa random-huoltoliikkeessä.
Mutta jos ei käytetä väärää öljyä, oli kysymys...Jeipii kirjoitti: ↑14 Joulu 2020 14:02Litraisissa Ecoboosteissa ainakin on tarkkaa että öljy on aina oikean tyyppistä. Jakohihna murenee muuten ennen aikojaan.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑14 Joulu 2020 12:38
Onko ongelmia jos hihnaa ei lioteta väärän tyyppisessä öljyssä?.....
Kas niinpä olikin. En tajunnut