Don MC kirjoitti: 12 Syys 2024 00:21
Tämmönen outo vika tullut kesän aikana: Sync4:n ääni rätisee. Esimerkiksi Navin nopeuskameroista varoittava "ding-ding" kuullostaa nykyään enemmänkin "poks-räts". Ja tänäänkin tuli ajon aikana puhelu, johon vastasin auton handsfreella (tavallinen BT-handsfree). Puhujan ääni vain rätisi eikä siitä saanut mitään selvää.
Kokeiltiin tuota myöhemmin niin että soittelin autosta vaimolle ja vaimo soitteli myös takaisinpäin. Silloin ääni oli täysin normaali.
Joskus tosiaan saattaa olla täysin normaali, mutta joskus tekee sitä koko ajomatkan, kunnes käyttää virrat pois ja käynnistää uudelleen.
Radion ääni on kuitenkin aina ollut täysin normaali. Siinä ei mitään rätinöitä. Ja auton omat ilmoitusäänet ovat normaaleja (esim turvavyömuistutus ym.). Toistaiseksi olen tätä siis havainnut vain navigaattorissa ja handsfree-puheluissa.
Mulla kerran "poksahti" kaiuttimista aika kovaa (B&o) ja sen jälkeen koko systeemi oli kokonaan mykkä (etuparkkitutkakin oli mykkä kun meinasin pysäköidä tolppaan

), annoin auton olla yön yli ja seuraavana päivänä kaikki toimi normaalisti eikä ole enää käynyt samaa.
Etuvalojen toiminnasta kirjottelinkin tuonne toiseen ketjuun, muuten auto pelannut moitteettomasti ja tykännyt kyllä pirusti. 5500km mittarissa nyt vappuaatosta. Kulutus tasan 6.0/100km, katsotaan mihin nousee talven aikana. Samalla ajotyylillä mhevitön 125hv Puma (manuaali) meni aika samoihin. Jos pidemmällä aikavälillä jäädään samoihin tai pienemmälle kulutukselle kuin Puma niin saa olla ihan tyytyväinen, niin paljon pirteämmin toi
Focus liikkuu kuitenkin (vaikka on 100kg painavampi).
Iku64 kirjoitti: 31 Elo 2024 09:04
Tässä pohtinut 1.0 155 mHev EB:n kaasun herkkyyttä alkupainalluksessa. Kun esim lähtee peruuttamaan (käsijarru on poissa päältä) niin jos huolimattomasti (ts. muissa autoissa nomraalisti) painaa kaasua niin auto melkein hyppää..eli tuntuu et heti olis kaikki tehot päällä. Pitää aina liikkeelle lähdössä herkästi painaa kaasupedaalia ettei tälleen pääse käymään.
Onko muilla tätä ominaisuutta?
Auto menossa huoltoon ensi viikolla niin onko tähän tullut ecuun joku päivitys mikä tuon hyökkäyksen poistaisi?
Itse en oo huomannut omassa mitään outoa, saman oloisesti lähtee pakille kuin muutkin automaatit millä ajanut!