Autotalliosio

Oman auton esittelyä. Ei projektiosiio, vaan kokemuksia uusista hankinnoista tai vanhemmastakin omasta Fordista. Otsikkoon auton malli/vuosimalli ja muita vastaavia yksilöiviä tietoja, joilla tunnistaa millasesta tapauksesta on kyse.
Avatar
terae
Ylläpitäjä
Viestit: 244
Liittynyt: 21 Huhti 2013 20:08
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Autotalliosio

Viesti Kirjoittaja terae »

Yleisön pyynnöstä: autotalli.

Tänne sopii kirjoitella ihan tavanomaisistakin uusista hankinnoista, tai sitten siitä vanhasta rakkaasta Fordistaan. Ei projektiosio, vaan ihan yleisesti kokemuksia ja kerrontaa omista Fordeista.

Muistathan laittaa jo alussa otsikkoon tarpeeksi tietoja siitä, millaisesta ajoneuvosta on kyse. Malli, vuosimalli, muita yksilöiviä tietoja oman maun mukaan.
Focus ST "Mandariini"
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
duckworth
Viestit: 2741
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Autotalliosio

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Yleisöltä vielä pyyntö... Voisiko tänne tehdä osion muunmerkkisistä autoista, joita foorumilaisilla saattaa olla käyttiksenä tms? :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

Opel Omega B2 2.2 16v "käyttöauto"
Focus Mk1 1.6 STW -04 "maalausteline"
Sierra OHC Mk1 -86 "Group A"- projekti
Ja jokunen Sierra sekä muita kiuluja... ;)

BOREHAMMER
Avatar
terae
Ylläpitäjä
Viestit: 244
Liittynyt: 21 Huhti 2013 20:08
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Autotalliosio

Viesti Kirjoittaja terae »

duckworth kirjoitti: 19 Heinä 2020 10:47 Yleisöltä vielä pyyntö... Voisiko tänne tehdä osion muunmerkkisistä autoista, joita foorumilaisilla saattaa olla käyttiksenä tms? :)
Toistaiseksi ei nähdä aiheelliseksi merkkifoorumilla elleivät Opelit muutu Fordeiksi vanhuuttaan nykyaikana. :twisted:
Focus ST "Mandariini"
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
Pyrailija
Viestit: 27
Liittynyt: 11 Kesä 2020 20:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autotalliosio

Viesti Kirjoittaja Pyrailija »

terae kirjoitti: 19 Heinä 2020 12:22
duckworth kirjoitti: 19 Heinä 2020 10:47 Yleisöltä vielä pyyntö... Voisiko tänne tehdä osion muunmerkkisistä autoista, joita foorumilaisilla saattaa olla käyttiksenä tms? :)
Toistaiseksi ei nähdä aiheelliseksi merkkifoorumilla elleivät Opelit muutu Fordeiksi vanhuuttaan nykyaikana. :twisted:
Niin, kahdesta pahasta aina pirun vaikea valita :lol:
duckworth
Viestit: 2741
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Autotalliosio

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Pyrailija kirjoitti: 22 Marras 2020 12:11
terae kirjoitti: 19 Heinä 2020 12:22 Toistaiseksi ei nähdä aiheelliseksi merkkifoorumilla elleivät Opelit muutu Fordeiksi vanhuuttaan nykyaikana. :twisted:
Niin, kahdesta pahasta aina pirun vaikea valita :lol:
Täytyy oikaista, nyt kun pöly on jo vähän laskeutunut, että en tarkoittanut ehdotuksellani muita merkkejä, sitä että haluaisin väen väkisin esitellä Omegan täällä, vaan sitä mitä muillakin foorumeilla näkee, että käyttöauto-osiossa monesti esitellään muunkin merkkisiä ja keskustellaan niistä. Totta kai projekteissa ja tekniikan puolella aiheena ovat Fordit.
Opel on pop, mutta Ford on progee

Opel Omega B2 2.2 16v "käyttöauto"
Focus Mk1 1.6 STW -04 "maalausteline"
Sierra OHC Mk1 -86 "Group A"- projekti
Ja jokunen Sierra sekä muita kiuluja... ;)

BOREHAMMER
PranavGandhi
Viestit: 10
Liittynyt: 26 Elo 2020 08:39

Re: Autotalliosio

Viesti Kirjoittaja PranavGandhi »

Käytetyt autot ovat hienoja, olen samaa mieltä. Heitä rakastetaan ja heillä on jo omat tarinansa kerrottavanaan. Vaikka joitain saatetaan myydä joissakin ongelmissa, on joitain, joita voi todella ostaa erittäin hyvissä olosuhteissa. Näin voit myös auttaa heidän entisiä omistajiaan.
Fordson987
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Touko 2021 08:56

Re: Autotalliosio

Viesti Kirjoittaja Fordson987 »

Hienoa, että perinne jatkuu
UusiOmistaja
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Heinä 2021 19:01

Re: Autotalliosio

Viesti Kirjoittaja UusiOmistaja »

Tuli hommmattua parin muun merkin jälkeen Ford Fusion 1.4 vm.2009 ja ajettu 224000 sekä kaikki huollot tehty ( autossa oli kaikki kuitit joka hommasta mitä tehty) ja on hyvä ajettava ja kaikin puolin hyvän tuntuinen.
Kiljunkeittäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 09 Heinä 2021 18:45

Re: Autotalliosio

Viesti Kirjoittaja Kiljunkeittäjä »

Tuli hankittua Ford Kuga Hybrid Cvt Awd Vignale, Agate Black, edellinen auto oli Ford Focus 2018, mulla nyt eka automaatti, ja täytyy sanoa että tykkään kyllä tosi paljon..muutama viikko nyt autolla tuossa ajellut, enkä kyllä moitittavaa oo löytänyt. Hiljainen ja näppärä liikuteltava, suht isosta koostaan huolimatta.. En luopuisi kyllä automaatista enää, nopeasti siihen tottui.
Ford Kuga Vignale 2,5 Hybrid 190hv Cvt Awd Neliveto '21
tursas
Viestit: 3723
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autotalliosio

Viesti Kirjoittaja tursas »

Kyllä se on niin lapsellista ettei osaa normaalia vaihteistoa käyttää..rollaattori odottaa..et kai sä nyt kuvittele, että joku Arnold Schwarzenegger ajelisi jollain akkojen automaattivaihteistolla , häh..
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Kiljunkeittäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 09 Heinä 2021 18:45

Re: Autotalliosio

Viesti Kirjoittaja Kiljunkeittäjä »

Niin no.. Mulla kortti ollu vuodesta 1981,ja aina ajanu manuaalilla.. Ja nyt ostin ekan automaatin.. Että osaan kyllä manuaalillakin ajaa omasta mielestäni, enkä sitä rollaattoriakaan oo vielä ajatellut hankkia🙈
Ford Kuga Vignale 2,5 Hybrid 190hv Cvt Awd Neliveto '21
mynok
Viestit: 241
Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autotalliosio

Viesti Kirjoittaja mynok »

5 Fordia ollut, joista vain 1 manuaalivaihteinen mutta mä olenkin tämmönen emoämmä :D
Ford Focus C-Max 1.8 -06 (11- )
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)
Renee
Viestit: 3997
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Autotalliosio

Viesti Kirjoittaja Renee »

Kyllähän se niin on jos autossa hyvä manuaalilaatikko ja hyvä alavääntö ja tehoja riittävästi. Sillä on kiva ajaa vaikka mutkaista mökkitietä . Se ajonautinto jota moni täälläkin hehkuttaa. Ps. Kaikki autot ollut manuaalia enkä ajele ruuhkissa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
hapelo
Viestit: 838
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Autotalliosio

Viesti Kirjoittaja hapelo »

Renee kirjoitti: 15 Elo 2021 10:37 Kyllähän se niin on jos autossa hyvä manuaalilaatikko ja hyvä alavääntö ja tehoja riittävästi. Sillä on kiva ajaa vaikka mutkaista mökkitietä . Se ajonautinto jota moni täälläkin hehkuttaa. Ps. Kaikki autot ollut manuaalia enkä ajele ruuhkissa.

Näinpä👍En kyllä voisi kuvitellakkaan ST-Fiestaani automaattia...

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
duckworth
Viestit: 2741
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Autotalliosio

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Samoilla linjolla aiempien kirjoittajien kanssa, en voisi kuvitella Omegaa muuta kuin manuaalina... :D Focuksesta nyt menisi etuvetoisena ne loputkin ajamisen rippeet jos olisi automaatti :x

Vähän kuitenkin haluan avata omaa näkemystäni automaatti vs. manuaali keskustelusta; oon päässy ajamaan itse asiassa useillakin automaateilla, momenttimuunteisethan ovat tehty selkeesti helppo/mukavuus- raameihin, sen sijaan PSA:n robottivaihteisto on jo askel parempaan, koska vaihteet saa vaihdettua ratin takana olevista läpysköistä, ongelmana vaan että flat shiftaaminen on todella kömpelöä sillä vaihtotapahtuma on niin järjettömän hidas. VAG-konsernin DSG onkin eri maata kun käyttää lootaa manuaalisessa asennossa vaihde vaihtuu silmän räpäyksessä ja flat shift onnistuu ongelmitta ja samoin alas vaihto menee kiukuttelematta. Hondan CVT sijoittuu ehkä johonkin välimaastoon kun puhutaan ylös- tai alasvaihdosta, toki läpyskät ratin takana toimivat, mutta vähän keinotekoinen tunne, onhan kyseessä loppujen lopuksi variaattori-ratkaisu.

Sitten se mielipide osuus; manuaali ei oikeastaan ole sen haastavampi kiihdytyksessä kuin automaatti jos siinäkin käyttää läpysköjä vaihtamiseen, mutta se alasvaihto onkin homman juju, eli siinä missä DSG-jatkettu volkkari antaa välikaasun, täytyy se H-kaavio-manuulissa antaa itse heel&toe-tyylillä, joka vaatii harjoittelua ja oikean nilkan notkeutta. Joten kokonaisuudessaan vanhan ajan manuaali tarjoaa enemmän ajamisen tunnetta.

On toki kokonaisuuksia jossa yksinkertaisesti tapahtuu niin pirusti kaikkea ettei käsi ehdi siellä vaihdekepillä käydä, esim. tehokas 500hv keskimoottorinen urheiluauto, jolloin vaihteet on ymmärrettävästi vaihdettava ratin takaa, ja jopa luistonesto voi olla perusteltua, näinhän se on vaikkapa GT3-kilpa-autoissa. Mutta se tapahtuuko Fiestan, Focuksen tai Kugan ratin takana niin paljon ettei sitä tikkua ehdi hämmentää ja kolmea poljinta käyttää on sitten kysymys jota jokainen voi miettiä?
Opel on pop, mutta Ford on progee

Opel Omega B2 2.2 16v "käyttöauto"
Focus Mk1 1.6 STW -04 "maalausteline"
Sierra OHC Mk1 -86 "Group A"- projekti
Ja jokunen Sierra sekä muita kiuluja... ;)

BOREHAMMER
hapelo
Viestit: 838
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Autotalliosio

Viesti Kirjoittaja hapelo »

duckworth kirjoitti: 18 Elo 2021 10:09 Samoilla linjolla aiempien kirjoittajien kanssa, en voisi kuvitella Omegaa muuta kuin manuaalina... :D Focuksesta nyt menisi etuvetoisena ne loputkin ajamisen rippeet jos olisi automaatti :x

Vähän kuitenkin haluan avata omaa näkemystäni automaatti vs. manuaali keskustelusta; oon päässy ajamaan itse asiassa useillakin automaateilla, momenttimuunteisethan ovat tehty selkeesti helppo/mukavuus- raameihin, sen sijaan PSA:n robottivaihteisto on jo askel parempaan, koska vaihteet saa vaihdettua ratin takana olevista läpysköistä, ongelmana vaan että flat shiftaaminen on todella kömpelöä sillä vaihtotapahtuma on niin järjettömän hidas. VAG-konsernin DSG onkin eri maata kun käyttää lootaa manuaalisessa asennossa vaihde vaihtuu silmän räpäyksessä ja flat shift onnistuu ongelmitta ja samoin alas vaihto menee kiukuttelematta. Hondan CVT sijoittuu ehkä johonkin välimaastoon kun puhutaan ylös- tai alasvaihdosta, toki läpyskät ratin takana toimivat, mutta vähän keinotekoinen tunne, onhan kyseessä loppujen lopuksi variaattori-ratkaisu.

Sitten se mielipide osuus; manuaali ei oikeastaan ole sen haastavampi kiihdytyksessä kuin automaatti jos siinäkin käyttää läpysköjä vaihtamiseen, mutta se alasvaihto onkin homman juju, eli siinä missä DSG-jatkettu volkkari antaa välikaasun, täytyy se H-kaavio-manuulissa antaa itse heel&toe-tyylillä, joka vaatii harjoittelua ja oikean nilkan notkeutta. Joten kokonaisuudessaan vanhan ajan manuaali tarjoaa enemmän ajamisen tunnetta.

On toki kokonaisuuksia jossa yksinkertaisesti tapahtuu niin pirusti kaikkea ettei käsi ehdi siellä vaihdekepillä käydä, esim. tehokas 500hv keskimoottorinen urheiluauto, jolloin vaihteet on ymmärrettävästi vaihdettava ratin takaa, ja jopa luistonesto voi olla perusteltua, näinhän se on vaikkapa GT3-kilpa-autoissa. Mutta se tapahtuuko Fiestan, Focuksen tai Kugan ratin takana niin paljon ettei sitä tikkua ehdi hämmentää ja kolmea poljinta käyttää on sitten kysymys jota jokainen voi miettiä?
Hyvä pointti Duck...autoilua jo vuodesta -78...nopeita itse alusta asti ruuvattuja jenkkejä esim.(ei sähköjä&maaleja) automaatilla ja manuaalilla....oli -67 Camarossa ensin 4v"crashbox",396cid portattu,kilkkeillä...brutaali,nopea arvaamaton...vaihtui TH-400 askiin uudella 2500rmp stall turbiinilla....kaupunkiajo helvettiä

Harri

P.S näistä riittäisi juttua
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Vastaa Viestiin