Siis onko aikuisten oikeasti näin?
Kysyin asiaa yhdestä ford-huollosta ja sain lyhyen ja ytimekkään vastauksen: "EI"
Siis onko aikuisten oikeasti näin?
Kyllä sytyttää sateella valot kunhan pitää pyyhkijät automaattiasennossa. Olen huomannut että kun pyyhkii noin 10 kertaa niin valot syttyy. Jopa täysin kirkkaalla auringonpaisteella jos vaan pyyhkijät pyyhkii. Ja toimii siis myös pyyhkijöiden manuaalipyyhinnälläkin. Sitten kun taas on aikansa pyyhkimättä, ehkä 30 sekuntia tms, niin valot sammuu.Rusakko_ kirjoitti: 16 Elo 2019 14:50 Omassa perus-ledit ja niistä pari havaintoa. Kesäsateella ei helposti sytytä ajovaloja ja siinä samalla takavaloja. Syytä olisi. Tunneliin ajettaessa sytyttää ajovalot käytännössä heti kun auto tunnelin suulla. Tämä hyvä! Perusledien kantama alkaa muutaman metrin päästä auton keulaa, mutta sumarit valaisee senkin alueen. Toimi hyvin hitaissa metsäautotieosuuksilla, kun joutuu kuoppia ja kiviä väistelee. Oikeasta pimeäajosta ei vielä kokemusta, mutta liian aikaisin lyhyelle vaihtaminen ei ole yllätys. Niin tuntuu tekevän suurin osa autoilijoista ihan manuaalisestikin.
timox.oksanen kirjoitti: 17 Elo 2019 10:04 Kyllä sytyttää sateella valot kunhan pitää pyyhkijät automaattiasennossa. Olen huomannut että kun pyyhkii noin 10 kertaa niin valot syttyy. Jopa täysin kirkkaalla auringonpaisteella jos vaan pyyhkijät pyyhkii. Ja toimii siis myös pyyhkijöiden manuaalipyyhinnälläkin. Sitten kun taas on aikansa pyyhkimättä, ehkä 30 sekuntia tms, niin valot sammuu.
Mitä ulkomaan kielellä goiglaa, niin onnistuu. Tosin jättää varoitusvalon ja vaatii manuaalista räpellyatä akun liittimien kanssa. Ohjeet vaan näyttää olevan Ford F150:lle.PiuhaPoikki kirjoitti: 17 Elo 2019 09:25 Siis onko aikuisten oikeasti näin?
Kysyin asiaa yhdestä ford-huollosta ja sain lyhyen ja ytimekkään vastauksen: "EI"
Fordin omat on todella hyvät mk4:ssä. Kunnon reunukset ja takapenkillä jopa keskipaikalla lattia suojattu toisin kuin ennen.@rsk@ kirjoitti: 18 Elo 2019 10:23 Oletteko mistä tilanneet Mk4 Focukseen sopivia kumimattoja? Semmosia jossa on vähän reunaa mielellään.
tuohon Mk3:een tilasin, en muista enää mistä, niin ne oli kyllä oikein passelit ja napakat. Vasemman jalan tuen kohtakin oli hyvin suojattu. Ne haisi vaan niin karmeelle.. Onneksi oli pari kk aikaa syksyn keleihin.
Kun olivat sen reilut kaksi kuukautta ulkotiloissa, niin pahin haju haihtui. Jos olis suoraan autoon laittanut, niin olis taju lähtenyt parin minuutin sisällä.
Mk4 focuksen omat on nykyään kaukalomatot ja hyvät eikä ollu kalliit..suosittelen.@rsk@ kirjoitti: 18 Elo 2019 10:23 Oletteko mistä tilanneet Mk4 Focukseen sopivia kumimattoja? Semmosia jossa on vähän reunaa mielellään.
tuohon Mk3:een tilasin, en muista enää mistä, niin ne oli kyllä oikein passelit ja napakat. Vasemman jalan tuen kohtakin oli hyvin suojattu. Ne haisi vaan niin karmeelle.. Onneksi oli pari kk aikaa syksyn keleihin.
Kun olivat sen reilut kaksi kuukautta ulkotiloissa, niin pahin haju haihtui. Jos olis suoraan autoon laittanut, niin olis taju lähtenyt parin minuutin sisällä.
Täysin samaa mieltä. Olin todella hämmästynyt noista kumimatoista, etenkin takapenkin fiksusta ratkaisusta jollaista en ole koskaan nähnyt ennen.toasti kirjoitti: 18 Elo 2019 10:31 Fordin omat on todella hyvät mk4:ssä. Kunnon reunukset ja takapenkillä jopa keskipaikalla lattia suojattu toisin kuin ennen.
Thulen Edge Wingbarit ajattelin hankkia, oli sellaiset edellisessä autossa ja tykkäsin ulkonäöstä ja käytettävyydestä.Moore kirjoitti: 18 Elo 2019 19:28 Mitäs taakkatelineitä olette Wagonissa käyttäneet? Fordin omia, Thulen vai joku muu? Fordin oma näyttää korkealta, kun ei ole taas Thulen ewot tosi matalan näköiset ja varmasti hiljaiset.
Jotain osviittaa saa näistä jutuista aina, mutta ehdottoman tärkeää itse kokeilla. Pituusero esim. vaikuttaa paljon. Itse olen 195cm ja 104kg ja aika tasapaksu hoikka puikula, silti esim. ST jakkarat ahdistavat. Toivotaan että pitkän matkan ominaisuudet riittää ja rampeissa yms ei ala vituttaan ST-linen penkeillä..6007 kirjoitti: 18 Elo 2019 16:59 en tiedä Vignalen penkeistä mitään, mutta
-15 Titaniumin penkeissä on ehkä enemmän
sivuttaistukea verrattuna ns. ergopenkkeihin.
mutta penkin pituussäätö ja erityisesti penkin etureunan
korkeussäätö on minusta todella hyvät ja ristiselän
tuen säädöt ovat paljon laajemmat.
mielestäni hyvä ostos.
mutta kannattaa varmaan kokeilla ihan itse
Ei mitää ongelmaa 1.0 hiukkasloukussa ,päivitettiin huuhtikuussa sen jälkee ei mitään ilmoituksia.Toimiirevote kirjoitti: 18 Elo 2019 10:49 Kahlasin lopulta koko ketjun läpi ja "ilokseni" huomasin, että hiukkasloukko-ongelmat koskevat tai koskivat 1-litraista Ecoboostia ei 1.5.
Hyvä juttu. Rakenteellisia muutoksia ei siis tarvinnut tehdä.kurjo kirjoitti: 18 Elo 2019 20:24 Ei mitää ongelmaa 1.0 hiukkasloukussa ,päivitettiin huuhtikuussa sen jälkee ei mitään ilmoituksia.Toimii
En varsinaisesti epäile, etteikö toimisi. Mutta ennen lopullista nuolaisua kannattaa odottaa talvea ja pakkasjaksoa. Jos senkin jälkeen vielä toimiin niinkurjo kirjoitti: 18 Elo 2019 20:24 Ei mitää ongelmaa 1.0 hiukkasloukussa ,päivitettiin huuhtikuussa sen jälkee ei mitään ilmoituksia.Toimii
Just näin.Itsekkin pessimistinä epäilen että jahka pakkaset alkavat,niin herjat palaavat.Toivon olevani väärässä.PiuhaPoikki kirjoitti: 18 Elo 2019 20:39 En varsinaisesti epäile, etteikö toimisi. Mutta ennen lopullista nuolaisua kannattaa odottaa talvea ja pakkasjaksoa. Jos senkin jälkeen vielä toimiin niin![]()
Moore kirjoitti: 18 Elo 2019 19:28 Mitäs taakkatelineitä olette Wagonissa käyttäneet? Fordin omia, Thulen vai joku muu? Fordin oma näyttää korkealta, kun ei ole taas Thulen ewot tosi matalan näköiset ja varmasti hiljaiset.
Mulla on Thule Wingbar Edget. Edget lähinnä sliipatun muotoilun vuoksi. Asensin ne melkein uutena ja siellä ovat edelleen ja ovat varmaan koko auton pitoajan. Kattotelineet vain Thulen pyörätelinettä varten, joten siihen Edgen suht kapea hyötyleveys riittää. Jos leveys on tärkeä, niin kannattanee katsoa niitä malleja missä putket ovat suoria ja tulevat kattokiinnikkeiden "yli". Fordin "omat" oli korkeutensa vuoksi tökeröt. Jos nyt kattotelineet voi kovin siistejä ollakaan. No, Activessa toimii...revote kirjoitti: 18 Elo 2019 19:47
Thulen Edge Wingbarit ajattelin hankkia, oli sellaiset edellisessä autossa ja tykkäsin ulkonäöstä ja käytettävyydestä.
Itselläni myös Active ja siihen mustat edget kyllä sopii. Mitäs noista pitää pulittaa, aika suolainen taitaa olla hinta?Rusakko_ kirjoitti: 18 Elo 2019 20:51 Mulla on Thule Wingbar Edget. Edget lähinnä sliipatun muotoilun vuoksi. Asensin ne melkein uutena ja siellä ovat edelleen ja ovat varmaan koko auton pitoajan. Kattotelineet vain Thulen pyörätelinettä varten, joten siihen Edgen suht kapea hyötyleveys riittää. Jos leveys on tärkeä, niin kannattanee katsoa niitä malleja missä putket ovat suoria ja tulevat kattokiinnikkeiden "yli". Fordin "omat" oli korkeutensa vuoksi tökeröt. Jos nyt kattotelineet voi kovin siistejä ollakaan. No, Activessa toimii...
![]()
![]()
![]()
Mulla on hopea mustat. Taisivat olla vähän halvemmat kuin koko mustat. Virtasenkauppa.fi:stä Thule 9525-telineet 225,00 e ja mallikohtainen asennussarja Rapid Kit 4103 55,00 e eli 288,00 euroa koko paketti. Hintaa pidän edullisena saksalaisiin hintoihin nähden ja muutenkin ihan kohtuullista lystiä. Kannattaa mitata huolella noiden Wingbarien hyötyleveys. Yllättävän kapeat.Moore kirjoitti: 18 Elo 2019 21:04 Itselläni myös Active ja siihen mustat edget kyllä sopii. Mitäs noista pitää pulittaa, aika suolainen taitaa olla hinta?
Niin ja fillaritelinettä varten itsekin nuo tarvitsen, plus kohtuu pienelle boxille talvena
Kiitos kuvista, onpas oudon näköiset nuo jalat. Saakohan näihin toisenlaisia kiinnityssarjoja, haluaisin että putket olisivat lähempänä kattoa? Tähän tyyliin, vaikkakin bemussa on erilaiset kattokaiteet niin olisi hienoa saada putket lähemmäs kattoa https://www.instagram.com/p/BzYKyaJFkVx ... klweob3o16Rusakko_ kirjoitti: 18 Elo 2019 20:51 Mulla on Thule Wingbar Edget. Edget lähinnä sliipatun muotoilun vuoksi. Asensin ne melkein uutena ja siellä ovat edelleen ja ovat varmaan koko auton pitoajan. Kattotelineet vain Thulen pyörätelinettä varten, joten siihen Edgen suht kapea hyötyleveys riittää. Jos leveys on tärkeä, niin kannattanee katsoa niitä malleja missä putket ovat suoria ja tulevat kattokiinnikkeiden "yli". Fordin "omat" oli korkeutensa vuoksi tökeröt. Jos nyt kattotelineet voi kovin siistejä ollakaan. No, Activessa toimii...
![]()
![]()
![]()