Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Rusakko_ kirjoitti: ↑16 Elo 2019 14:50
Omassa perus-ledit ja niistä pari havaintoa. Kesäsateella ei helposti sytytä ajovaloja ja siinä samalla takavaloja. Syytä olisi. Tunneliin ajettaessa sytyttää ajovalot käytännössä heti kun auto tunnelin suulla. Tämä hyvä! Perusledien kantama alkaa muutaman metrin päästä auton keulaa, mutta sumarit valaisee senkin alueen. Toimi hyvin hitaissa metsäautotieosuuksilla, kun joutuu kuoppia ja kiviä väistelee. Oikeasta pimeäajosta ei vielä kokemusta, mutta liian aikaisin lyhyelle vaihtaminen ei ole yllätys. Niin tuntuu tekevän suurin osa autoilijoista ihan manuaalisestikin.
Kyllä sytyttää sateella valot kunhan pitää pyyhkijät automaattiasennossa. Olen huomannut että kun pyyhkii noin 10 kertaa niin valot syttyy. Jopa täysin kirkkaalla auringonpaisteella jos vaan pyyhkijät pyyhkii. Ja toimii siis myös pyyhkijöiden manuaalipyyhinnälläkin. Sitten kun taas on aikansa pyyhkimättä, ehkä 30 sekuntia tms, niin valot sammuu.
Tuossa yhtemä päivänä auto ilmoitti että Sync on päivitetty automaattisesti versioon 3.3. Onko mitään tietoa tuliko tuon mukana jotain konkreettisia muutoksia tai uutta?
timox.oksanen kirjoitti: ↑17 Elo 2019 10:04
Kyllä sytyttää sateella valot kunhan pitää pyyhkijät automaattiasennossa. Olen huomannut että kun pyyhkii noin 10 kertaa niin valot syttyy. Jopa täysin kirkkaalla auringonpaisteella jos vaan pyyhkijät pyyhkii. Ja toimii siis myös pyyhkijöiden manuaalipyyhinnälläkin. Sitten kun taas on aikansa pyyhkimättä, ehkä 30 sekuntia tms, niin valot sammuu.
Voipa muuten ollakin noin. Ihmettelinkin parina aamuna aamuvalosalla että miksi just tänään valot päällä, mutta olin just pyyhkässy aamukosteat tuulilasista. Kaikkea sitä oppii just ku luulee jotain tietävänsä...
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑17 Elo 2019 09:25
Siis onko aikuisten oikeasti näin?
Kysyin asiaa yhdestä ford-huollosta ja sain lyhyen ja ytimekkään vastauksen: "EI"
Mitä ulkomaan kielellä goiglaa, niin onnistuu. Tosin jättää varoitusvalon ja vaatii manuaalista räpellyatä akun liittimien kanssa. Ohjeet vaan näyttää olevan Ford F150:lle.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv
Olisko muuten niin, että jos smart chargen koodaa pois päältä, auton viralliset hiilidioksidipäästöt kasvavat vaikka yhdellä grammalla ja sitten se ei enää täytä tyyppihyväksyntää tms. Ja Suomessa ollaan tietysti pilkun tarkkoja noiden sääntöjen kanssa, jotta maailma pelastuu.
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Oletteko mistä tilanneet Mk4 Focukseen sopivia kumimattoja? Semmosia jossa on vähän reunaa mielellään. tuohon Mk3:een tilasin, en muista enää mistä, niin ne oli kyllä oikein passelit ja napakat. Vasemman jalan tuen kohtakin oli hyvin suojattu. Ne haisi vaan niin karmeelle.. Onneksi oli pari kk aikaa syksyn keleihin. Kun olivat sen reilut kaksi kuukautta ulkotiloissa, niin pahin haju haihtui. Jos olis suoraan autoon laittanut, niin olis taju lähtenyt parin minuutin sisällä.
@rsk@ kirjoitti: ↑18 Elo 2019 10:23
Oletteko mistä tilanneet Mk4 Focukseen sopivia kumimattoja? Semmosia jossa on vähän reunaa mielellään. tuohon Mk3:een tilasin, en muista enää mistä, niin ne oli kyllä oikein passelit ja napakat. Vasemman jalan tuen kohtakin oli hyvin suojattu. Ne haisi vaan niin karmeelle.. Onneksi oli pari kk aikaa syksyn keleihin. Kun olivat sen reilut kaksi kuukautta ulkotiloissa, niin pahin haju haihtui. Jos olis suoraan autoon laittanut, niin olis taju lähtenyt parin minuutin sisällä.
Fordin omat on todella hyvät mk4:ssä. Kunnon reunukset ja takapenkillä jopa keskipaikalla lattia suojattu toisin kuin ennen.
Kahlasin lopulta koko ketjun läpi ja "ilokseni" huomasin, että hiukkasloukko-ongelmat koskevat tai koskivat 1-litraista Ecoboostia ei 1.5. Tuleva talvi näyttää miten loukot pelaavat kelien viiletessä.
Kaiketi pahimmat softaviat on myös nekin jo korjattu?
Oli mukava myös huomata että tyytyväisiäkin omistajia oli joukossa ja myös sellaisia, joilla oli tai on ongelmia mutta pitävät autosta silti.
Tosi vähän tarinaa Vignalesta ja ainoastaan yksi kommentti lasikatosta? Muistaakseni siinä mainittiin jostain ylimääräisestä äänestä ja rakojen putsailuista, voitteko vahvistaa te joilla lasikatto on? Ja jos viitsitte laittaa kuvia lasikatosta farkussa niin olisi hienoa, paikallisessa autoliikkeessä sellaista ei ollut niin piti tilata sokkona.
Saako HUD:n pysymään koko ajan ylhäällä, vaikka virrat on pois? Turhaanhan se siinä koko ajan lepattaa.
18-suuntaan säätyviä penkkejä kehutaan paljon, en ole istunut sellaisissa joten kysynkin, että miten ne penkit eroavat Vignalen penkeistä?
Vielä pitäisi jaksaa odottaa pari kuukautta oman yksilön toimitusta!
@rsk@ kirjoitti: ↑18 Elo 2019 10:23
Oletteko mistä tilanneet Mk4 Focukseen sopivia kumimattoja? Semmosia jossa on vähän reunaa mielellään. tuohon Mk3:een tilasin, en muista enää mistä, niin ne oli kyllä oikein passelit ja napakat. Vasemman jalan tuen kohtakin oli hyvin suojattu. Ne haisi vaan niin karmeelle.. Onneksi oli pari kk aikaa syksyn keleihin. Kun olivat sen reilut kaksi kuukautta ulkotiloissa, niin pahin haju haihtui. Jos olis suoraan autoon laittanut, niin olis taju lähtenyt parin minuutin sisällä.
Mk4 focuksen omat on nykyään kaukalomatot ja hyvät eikä ollu kalliit..suosittelen.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Noista penkeistä.
Itselleni tulossa ST-Line ja nyt on vähän pelko persauksissa, että miten pitemmät matkat sujuu.
Sen verran Titaniumia kattelin ja pääsin myös koeistumaan näitä 18-suuntaan säädettäviä, joista lähtee heti 4-suuntaa pois kun ratin liikkeitä ei lasketa, että se reisituki on jonkin verran parempi kuin noissa ST-Line lätysköissä ja perus Titanium penkeissä. Vähän tuntuu sille, että Mk3 Titanium jakkaroihin verrattuna on menty kokonaisuutena takapakkia.
Uusi ST Focus oli myös vähän pettymys penkkien ahtauden takia, eli ei parannusta prev st sen suhteen.
en tiedä Vignalen penkeistä mitään, mutta
-15 Titaniumin penkeissä on ehkä enemmän
sivuttaistukea verrattuna ns. ergopenkkeihin.
mutta penkin pituussäätö ja erityisesti penkin etureunan
korkeussäätö on minusta todella hyvät ja ristiselän
tuen säädöt ovat paljon laajemmat.
mielestäni hyvä ostos.
mutta kannattaa varmaan kokeilla ihan itse
Kyllä Titaniumin moneen suuntaan säätyvät penkit ovat vähintäänkin hintansa arvoiset. Yksi syy miksi ST-line jäi ostamatta. Siinä ei ollut perusmallissa apukuskin puolella penkissä kuin selkänojan kallistus ja eteen/taaksepäin liikutus...Ja rahallakaan ei saanut kunnon lisäsäätöjä mihinkään penkkiin.
toasti kirjoitti: ↑18 Elo 2019 10:31
Fordin omat on todella hyvät mk4:ssä. Kunnon reunukset ja takapenkillä jopa keskipaikalla lattia suojattu toisin kuin ennen.
Täysin samaa mieltä. Olin todella hämmästynyt noista kumimatoista, etenkin takapenkin fiksusta ratkaisusta jollaista en ole koskaan nähnyt ennen.
Mitäs taakkatelineitä olette Wagonissa käyttäneet? Fordin omia, Thulen vai joku muu? Fordin oma näyttää korkealta, kun ei ole taas Thulen ewot tosi matalan näköiset ja varmasti hiljaiset.
Moore kirjoitti: ↑18 Elo 2019 19:28
Mitäs taakkatelineitä olette Wagonissa käyttäneet? Fordin omia, Thulen vai joku muu? Fordin oma näyttää korkealta, kun ei ole taas Thulen ewot tosi matalan näköiset ja varmasti hiljaiset.
Thulen Edge Wingbarit ajattelin hankkia, oli sellaiset edellisessä autossa ja tykkäsin ulkonäöstä ja käytettävyydestä.
6007 kirjoitti: ↑18 Elo 2019 16:59
en tiedä Vignalen penkeistä mitään, mutta
-15 Titaniumin penkeissä on ehkä enemmän
sivuttaistukea verrattuna ns. ergopenkkeihin.
mutta penkin pituussäätö ja erityisesti penkin etureunan
korkeussäätö on minusta todella hyvät ja ristiselän
tuen säädöt ovat paljon laajemmat.
mielestäni hyvä ostos.
mutta kannattaa varmaan kokeilla ihan itse
Jotain osviittaa saa näistä jutuista aina, mutta ehdottoman tärkeää itse kokeilla. Pituusero esim. vaikuttaa paljon. Itse olen 195cm ja 104kg ja aika tasapaksu hoikka puikula, silti esim. ST jakkarat ahdistavat. Toivotaan että pitkän matkan ominaisuudet riittää ja rampeissa yms ei ala vituttaan ST-linen penkeillä..
Kaukalokumimatot Focuksen logoilla tuli ihan auton mukana. Tämä toki talviaikaan.
Kesäksi heitettiin mukana tulleet kangasmatot etulattialle, paljon kivamman näköset.
revote kirjoitti: ↑18 Elo 2019 10:49
Kahlasin lopulta koko ketjun läpi ja "ilokseni" huomasin, että hiukkasloukko-ongelmat koskevat tai koskivat 1-litraista Ecoboostia ei 1.5.
Ei mitää ongelmaa 1.0 hiukkasloukussa ,päivitettiin huuhtikuussa sen jälkee ei mitään ilmoituksia.Toimii
kurjo kirjoitti: ↑18 Elo 2019 20:24
Ei mitää ongelmaa 1.0 hiukkasloukussa ,päivitettiin huuhtikuussa sen jälkee ei mitään ilmoituksia.Toimii
En varsinaisesti epäile, etteikö toimisi. Mutta ennen lopullista nuolaisua kannattaa odottaa talvea ja pakkasjaksoa. Jos senkin jälkeen vielä toimiin niin
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑18 Elo 2019 20:39
En varsinaisesti epäile, etteikö toimisi. Mutta ennen lopullista nuolaisua kannattaa odottaa talvea ja pakkasjaksoa. Jos senkin jälkeen vielä toimiin niin
Just näin.Itsekkin pessimistinä epäilen että jahka pakkaset alkavat,niin herjat palaavat.Toivon olevani väärässä.
Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Moore kirjoitti: ↑18 Elo 2019 19:28
Mitäs taakkatelineitä olette Wagonissa käyttäneet? Fordin omia, Thulen vai joku muu? Fordin oma näyttää korkealta, kun ei ole taas Thulen ewot tosi matalan näköiset ja varmasti hiljaiset.
Thulen Edge Wingbarit ajattelin hankkia, oli sellaiset edellisessä autossa ja tykkäsin ulkonäöstä ja käytettävyydestä.
Mulla on Thule Wingbar Edget. Edget lähinnä sliipatun muotoilun vuoksi. Asensin ne melkein uutena ja siellä ovat edelleen ja ovat varmaan koko auton pitoajan. Kattotelineet vain Thulen pyörätelinettä varten, joten siihen Edgen suht kapea hyötyleveys riittää. Jos leveys on tärkeä, niin kannattanee katsoa niitä malleja missä putket ovat suoria ja tulevat kattokiinnikkeiden "yli". Fordin "omat" oli korkeutensa vuoksi tökeröt. Jos nyt kattotelineet voi kovin siistejä ollakaan. No, Activessa toimii...
Rusakko_ kirjoitti: ↑18 Elo 2019 20:51
Mulla on Thule Wingbar Edget. Edget lähinnä sliipatun muotoilun vuoksi. Asensin ne melkein uutena ja siellä ovat edelleen ja ovat varmaan koko auton pitoajan. Kattotelineet vain Thulen pyörätelinettä varten, joten siihen Edgen suht kapea hyötyleveys riittää. Jos leveys on tärkeä, niin kannattanee katsoa niitä malleja missä putket ovat suoria ja tulevat kattokiinnikkeiden "yli". Fordin "omat" oli korkeutensa vuoksi tökeröt. Jos nyt kattotelineet voi kovin siistejä ollakaan. No, Activessa toimii...
Itselläni myös Active ja siihen mustat edget kyllä sopii. Mitäs noista pitää pulittaa, aika suolainen taitaa olla hinta?
Niin ja fillaritelinettä varten itsekin nuo tarvitsen, plus kohtuu pienelle boxille talvena
Moore kirjoitti: ↑18 Elo 2019 21:04
Itselläni myös Active ja siihen mustat edget kyllä sopii. Mitäs noista pitää pulittaa, aika suolainen taitaa olla hinta?
Niin ja fillaritelinettä varten itsekin nuo tarvitsen, plus kohtuu pienelle boxille talvena
Mulla on hopea mustat. Taisivat olla vähän halvemmat kuin koko mustat. Virtasenkauppa.fi:stä Thule 9525-telineet 225,00 e ja mallikohtainen asennussarja Rapid Kit 4103 55,00 e eli 288,00 euroa koko paketti. Hintaa pidän edullisena saksalaisiin hintoihin nähden ja muutenkin ihan kohtuullista lystiä. Kannattaa mitata huolella noiden Wingbarien hyötyleveys. Yllättävän kapeat.
Ne suorilla putkilla ja erillisjaloilla olevat Wingbarit ovat muutaman kympin halvempia. Teräksisiä kanttiputkia en edes huolisi ja käytännössä muita merkkejä ei tullut edes harkittua.
Rusakko_ kirjoitti: ↑18 Elo 2019 20:51
Mulla on Thule Wingbar Edget. Edget lähinnä sliipatun muotoilun vuoksi. Asensin ne melkein uutena ja siellä ovat edelleen ja ovat varmaan koko auton pitoajan. Kattotelineet vain Thulen pyörätelinettä varten, joten siihen Edgen suht kapea hyötyleveys riittää. Jos leveys on tärkeä, niin kannattanee katsoa niitä malleja missä putket ovat suoria ja tulevat kattokiinnikkeiden "yli". Fordin "omat" oli korkeutensa vuoksi tökeröt. Jos nyt kattotelineet voi kovin siistejä ollakaan. No, Activessa toimii...
Kiitos kuvista, onpas oudon näköiset nuo jalat. Saakohan näihin toisenlaisia kiinnityssarjoja, haluaisin että putket olisivat lähempänä kattoa? Tähän tyyliin, vaikkakin bemussa on erilaiset kattokaiteet niin olisi hienoa saada putket lähemmäs kattoa https://www.instagram.com/p/BzYKyaJFkVx ... klweob3o16