tehoarvio

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
esco_73
Viestit: 58
Liittynyt: 27 Elo 2006 20:39

tehoarvio

Viesti Kirjoittaja esco_73 »

Ja paljonkohan suurinpiirtein tulee vääntöö ja voimaa, kun myllyn kokoonpano on 92mm männät, 2.0L kansi jota on avarrettu, bf 134 nokka, 40 tuplat, garretin T3/4 50/50mm siivillä ja pakopesä .63ar ,sytytykseksi tulee crane xr700 ja välijäähytin on tietenkin. Ja kuinkahan noi mahlen takomännät ja is:n kanget kestää ahtoja ja heppoja.niin ja kuinkahan alhaalta tommonen ahdin alkaa vetämään tollasessa koneessa ja minkähän kokosesta putkesta kannattais tehä pakosarja.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: tehoarvio

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

esco_73 kirjoitti:Ja paljonkohan suurinpiirtein tulee vääntöö ja voimaa
ahtopaine?
Focus 1.0 edition a6 2017
tony the tiger
Viestit: 22
Liittynyt: 22 Kesä 2006 03:28
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja tony the tiger »

Vaikeepa tuota on lähtee arvailemaan. Siihen kun vaikuttaa niin moni asia.
Jos jotain luetellaan niin, puristussuhde, ahtopaine, kannenvirtaukset, pakosarja, nokan ajoitus, ic:n koko ja laatu sekä putkisto, siinä nyt jotain.
Kaikista eniten vaikuttaa kuitenkin säätäjä, miten hyvin osaa säätää, miten ymmärtää eri asioitten merkityksen ja miten rajoille uskaltaa säätää.
Ahtimen heräämiseenkin vaikuttaa moni asia, mutta tuo pitäisi vielä saada heräämään suht alhaalta.
jouni
Viestit: 54
Liittynyt: 08 Helmi 2005 08:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: tehoarvio

Viesti Kirjoittaja jouni »

esco_73 kirjoitti: Ja kuinkahan noi mahlen takomännät ja is:n kanget kestää ahtoja ja heppoja.
Laita hakusanoiksi esim. "kuplan mahle" ja päättele keskustelujen perusteella ko. mäntien kestosta. Asiaa on puitu moneen kertaan eri Ford-merkki/mallikerhojen foorumeissa ja mielipiteitä löytyy laidasta laitaan.
Capri -76
Mustang ht 289+C4 -67
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Re: tehoarvio

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

jouni kirjoitti: Laita hakusanoiksi esim. "kuplan mahle" ja päättele keskustelujen perusteella ko. mäntien kestosta. Asiaa on puitu moneen kertaan eri Ford-merkki/mallikerhojen foorumeissa ja mielipiteitä löytyy laidasta laitaan.
kyllä ne sen parisataa heppaa kestää helposti. kun vaan seokset on kunnossa,eikä ala paineilla hulluttelemaan. kaiken saa rikottua, kesto riippuu usein pitkälti käyttäjästä.. muutaman turbomyllyn olen mahleilla tehnyt eikä ole mäntä hajonnut yhdestäkään. ja kenkää on annettu ja kilometrejä tullut. reilut 220heppaa penkitettyjä koneita olleet.
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

1,2 painetta niin 250-300 (vakio kannella +200 jo)pitäisi jo tulla jos kaasarit säädöissä.
Veivit kestää mahdollisesti viellä 1,5 bar mutta ei sitten kierroksia samassa suhteessa.
Se 42mm(ulko) on perusvarma ratkaisu.
gti golo palloilija
Samu
Viestit: 75
Liittynyt: 17 Loka 2005 15:22
Paikkakunta: kotka

Re: tehoarvio

Viesti Kirjoittaja Samu »

jouni kirjoitti: Laita hakusanoiksi esim. "kuplan mahle" ja päättele keskustelujen perusteella ko. mäntien kestosta. Asiaa on puitu moneen kertaan eri Ford-merkki/mallikerhojen foorumeissa ja mielipiteitä löytyy laidasta laitaan.

tiedän parikin 2.0 ohc konetta jotka on kasattu noilla "tako" mahleilla toisesta oli penkitetty 267hp 1.5bar takapyörilt ja toisesta 246hp takapyöriltä 1bar paineilla että kyllä nekin jotaa taitaa kestää..mutta jokainen päättäköön itse mitä sinne koneeseensa laittaa:)
Sierra 2.0 -85 turbo
Bmw e21 320i
Scorpio 2.0i
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

kestää ne kun muistaa laittaa cossusta sen ö-ruisku putken sinne mäntien alle
Focus 1.0 edition a6 2017
Vastaa Viestiin