auttakaa naista!!!!!!!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
aleksandria
Viestit: 12
Liittynyt: 16 Elo 2006 20:23
Paikkakunta: Pohjois-karjala

auttakaa naista!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja aleksandria »

Ford Sierra 2.0i Doch-91, ei käynnisty kylmänä.On uusi akku,tulpat,siis itse asiassa ei pitäisi olla häikkää!polttoaine pumppukin lähtee ihan hyvin käyntiin.Kuulin jostain "lambda"?-anturista?Voisiko vika olla siinä?
Saan auton käyntiin yleensä varttitunnin ajan vaan starttailemalla(pakki,tai ykkönen päällä),leikkasin bensakorkistakin palan pois..
Muuten pirssi lähtee hyvin käyntiin kun on"lämmin"...Jelppivä!
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: auttakaa naista!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

aleksandria kirjoitti:Saan auton käyntiin yleensä varttitunnin ajan vaan starttailemalla(pakki,tai ykkönen päällä)
mä en kyllä nyt vissiin ymmärtäny tota kohtaa...

mullakin nimittäin auto käynnistyy vaan starttaamalla :?
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
Escotar
Viestit: 198
Liittynyt: 03 Helmi 2005 18:58
Paikkakunta: P-H/grassland
Viesti:

Re: auttakaa naista!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja Escotar »

aleksandria kirjoitti:leikkasin bensakorkistakin palan pois..
Ja mä en ymmärtäny tota.
'70 Escort 1300 deluxe
Escort 1.8 ghia stw '97
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Varmaankin sitä että saa sahailla vartin verran ennenkuin lähtee

En usko jotta lambda vaikuttaa käyntiinlähtöön, toimiiko muuten ajossa hyvin (ei nyi eikä pätki). Entä miten lähtee lämpösenä käymään

Äkkiseltään tulisi mieleen että ei saa esim virtaa sytytykselle starttauksen aikana eli esim virtalukon pohja

Yksi testauksen arvoinen voisi olla että ottaa yhden tulpan irti mutta jättää sen johdon varaan roikkumaan ja laittaa johonkin koneen päälle niin että se tulpan metalliosa ottaa johonkin metalliosaan kiinni. Sitten starttaamaan ja toinen katsoo tarkasti räpsiikö tulppa kipinää
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Re: auttakaa naista!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Escotar kirjoitti: Ja mä en ymmärtäny tota.
Eli siis ilmeisesti varmistetaan että tankki saa korvausilmaa. Tosin korvausilman loppumisesta tulee häiriötä lähinnä pidempään ajettaessa (about vaikka 10-100km) niin saattaa loppua bensansaanti mutta ei se käyntiinlähtöön vaikuta
caddy
Viestit: 120
Liittynyt: 22 Kesä 2006 12:21
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja caddy »

minä kyllä epäilisin virtalukon pohjaa... tai sitten on kosteutta virranjakassa...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Mitä tarkotit tolla, että pakki tai ykkönen päällä? Tarviiko se siis työntää käyntiin??? Ei pitäisi olla avaimesta startatessa mitään merkitystä onko pykälä päällä... kunhan on kytkin pohjassa :wink:

Eli alkaako startti sentään pyörittämään kun avaimesta kääntää???
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

TeRoK kirjoitti:Mitä tarkotit tolla, että pakki tai ykkönen päällä? Tarviiko se siis työntää käyntiin??? Ei pitäisi olla avaimesta startatessa mitään merkitystä onko pykälä päällä... kunhan on kytkin pohjassa :wink:

Eli alkaako startti sentään pyörittämään kun avaimesta kääntää???

Tuo on itse asiassa tullu kokeiltua jokusen kerran eri autoilla Taunusta myöten..
Kauheeta repimistä,mutta kun ei oo lähtenyt avaimesta eikä työntämällä,niin vaihde silmässä starttaamaan niin yleensä on lähtenyt tuolla keinoin viimeistään.Ja kytkin ylhäällä mieluummin alamäkeen tai edes tasasella.
Ja patterissa pitää tietysti olla virtaa..
Jos ei sittenkään lähde niin sitten se on rikki :lol:
ei sieltä mitään junia t...
Jooke
Viestit: 41
Liittynyt: 09 Kesä 2006 01:28

Viesti Kirjoittaja Jooke »

Kannattaa myös ootella hetki virrat päällä ennen kuin alkaa starttailemaan, että bensapumppu kerkiää nostaa paineet.

No joo ei se vika varmasti tuossa ole, mutta eipä tuosta haittaakaan ole.

Jos olisi kärjellinen sytytys sanoisin et olisi sytytys ketuillaan.. (mutta eipä näin uusissa ruiskukoneissa varmaan ole vai onko?)
caddy
Viestit: 120
Liittynyt: 22 Kesä 2006 12:21
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja caddy »

Jooke kirjoitti:Kannattaa myös ootella hetki virrat päällä ennen kuin alkaa starttailemaan, että bensapumppu kerkiää nostaa paineet.
itelläni ainaskin tuossa is siebrossa penupumppu pyörähtää vain startatessa. ja sitten kun auto pyörii se lähtee takas päälle ja sitten se myös pysyy päällä
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Meikkis taas luulee, että se bensapumppu ainaki hetken siellä jauhaa.. Kaikissa korjausoppaissa ainakin käsketään (jos siis on jotain bensankulkuun liittyvää remppaa tehty) kääntämään virrat päälle n. 5 kertaa ja tarkastamaan ettei ole vuotoja. Eikä siinä olisi mitään mieltä jos ei pumppu tekis mitään.
Mutta tuskin tuo noihin käynnistys vaikeuksiin auttaa. Minkälaiset ryyppysysteemit noissa on? Ettei olis siinä vikaa.. :roll:
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

ja katalysaattoripeliä ei kannata varttia sahata käyntiin
Focus 1.0 edition a6 2017
Jooke
Viestit: 41
Liittynyt: 09 Kesä 2006 01:28

Viesti Kirjoittaja Jooke »

Juu kyllä tuo pensapumppu ainakin orkussa pyörii hetken kun virrat kääntää päälle. Eli lähtee päälle jo ennen kuin avaimen vääntää starttausasentoon...
aleksandria
Viestit: 12
Liittynyt: 16 Elo 2006 20:23
Paikkakunta: Pohjois-karjala

aleksandrian sierra ei käynnisty vieläkään kylmänä...

Viesti Kirjoittaja aleksandria »

Ei kai ruiskuvehjettä saa työntää tai mäkilähtöä tehdä?Näin on mua ainaskin opastettu!Pumppu hyrisee kyllä,sen muutaman sekunnin ajan,niinkuin pitääkin.olen myös yrittänyt käynnistää pumppua härnäten,eli muutaman kerran pumppu päälle,ja sitten starttaus.
Tänään sitten kun neiti ei suostunut lähtemään normaalisti,ykkönen päällä starttailin,onhan se repimistä,mutta lähti vihdoinkin.. :roll:
Lämpimänä ei oo mitään häikkää,käynnistyy kuin unelma,mutta kylmänä..hohhoijaa...keksikää jotain :cry:
aleksandria
Viestit: 12
Liittynyt: 16 Elo 2006 20:23
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Viesti Kirjoittaja aleksandria »

Ja oliskihan sitten kuitenkin joku bensapuolen häikkä?vaikka pumppu toimiikin??!!
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ei kai noissa efi ruiskuissa mitään väliä ole jos tuuppii käyntiin. mekaaninen voikin uittaa tms.

Menee toi vika vähän arpomiseksi, mutta olisko siellä sitte tosiaan joku bensansyöttöön/seoksiin liittyvä vika. Kun vaihde päällä starttailet niin ecu tunnistaa kuorman ja antaaa vähän enemmän soppaa koneelle???
Töpselin päähän toikin kannattais lyödä ja lukea vikakoodit.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Mikko R.
Viestit: 38
Liittynyt: 27 Heinä 2005 18:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mikko R. »

Mitenkäs tuo tyhjäkäyntiventtiili? Onkos DOHC-koneisessa sellainen? Vaikuttaa lähinnä kylmäkäynnistyksessä ja sen reistailu tuntuu olevan jokaisen sellaisen Fordin ominaisuus johon se on laitettu. Putsaaminen ei ainakaan haittaisi menoa.
Sierra 2.0i OHC Laser -89
Sierra 1.6 Laser -89
http://mikkorace.1g.fi/
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minä tarkistaisin lämpöanturit ensin ja sitten asentoanturit. Jos lähtee tönäsemällä hyvin käyntiin niin vika kait sulakeboxisa tai jossain johtoliitoksessa. 8)
Ruiskuauton saa tönästä tai hinata käyntiin, mutta sitä ei saa hinailla pitkiä matkoja käyntiin, siis jos lähtee hyvin käyntiin, käynnistystavalla ei merkitystä. :twisted:
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Kokeileppa käyntiin kaasu pohjassa, jos vaikka kastelisi tulppia ilman kaasua startatessa. Tosin tuokin on lähinnä kuuman koneen ongelma

Tai sitten antaa ihan pikkasen kaasua kun sahaa käyntiin
petrim
Viestit: 108
Liittynyt: 18 Elo 2006 12:52

Viesti Kirjoittaja petrim »

-----
Viimeksi muokannut petrim, 06 Helmi 2007 15:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kyse on siis hinauksesta, ei hinailusta, siis jos pyöräyttää käyntiin tönäsemällä tai hinaamalla, niin sama jos tartti pyöräyttäs. Pitkä tarttaus voi olla vaarallisempi kuin "pyöräytys" tönäisemällä! 8)
Kokemusta on tönäisystä ja hinauksesta, katti jäi henkiin. Joskus pitkä tarttaus aiheuttaa pensan hajun ja silloin katti voi hukkua, mutta tönäisy ei sitä hukuta! :D Jos taas pensa ei haise pitkän tarttailun jälkeen, niin vika pensapuolella, jos haisee niin sytkäpuolella, pitäisi haista ainakin pakoputken päästä tai konepelti auki nuuskien. Toisaalta jos ruuvaa heti pitkien tarttausten jälkeen tulpan irti, niin näkee onko vika sytty- vai pensapuolella! 8)
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

eiks se ois helpompaa ruuvata yks tulppa irti ja katsoa lentääkö soppaa starttailun aikana


oma -85 efi meni ainakin ihan sekasin jos sen käynnisti kaasu pohjassa
Focus 1.0 edition a6 2017
aleksandria
Viestit: 12
Liittynyt: 16 Elo 2006 20:23
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Viesti Kirjoittaja aleksandria »

Juu,jotain unohtu kertoo,siis autohan seiso yhen vuoden.(ajettu214tkm)Eilen otin ja ostin suuttimien puhdistusaineen,läträsin,ja kokeilin venttiilinnousua 8)
Tänä aamuna lähdin käynnistelemään...Ekalla käyntiin!!
Tosin,tämähän voi olla hetkellistä riemua :roll:
Vastaa Viestiin