2.0i OHC oktaanisuositus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

2.0i OHC oktaanisuositus

Viesti Kirjoittaja markkul »

Mitähän bensaa tommoseen 2.0 OHC koneeseen pitäisi tankata? Eli vaatiiko 98:ia vai toimineekohan 95:lla? Auto on KAT malli ja täyttöaukonreunassa on tarra "vain lyijytöntä", joten tuli semmonen fiilis että 95:sta. Sillä tultiin saksasta parituhatta kilsaa. Tossa äsken sain taas auton korjaulujen jälkeen tulille ja kiihdytettäessä kuului semmonen kilinä, joka voisi olla nakutusta. Tosin saattaa olla joku pakoputkistoon liittyvä äänikin. Venat (vaikka säädin ne yhtä paria lukuunottamatta) pitävät kyllä niin kauheata meteliä, että paha sanoa. Auton alta kyllä tuntui kuuluvan.

Lampulla kun mittaa, paljonko pitäisi ennakkoa olla tyhjäkäynnillä? Pitääkö joku alipaineletku irroittaa?
ylianttila
Viestit: 10
Liittynyt: 27 Heinä 2006 08:38
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja ylianttila »

Oma riesa ei pelitä kyl 95sella joku ihme häikkä siinä nostaa tyhjäkäynnin 2000rpm lämpimänä jos tankannu 95 en oo kyl edes jaksanu alkaa pohtimaan mistä voi johtuu vaan lataan 98. mutta jos moottori kilistää niin syytä olis tankata 98, en oo vielä paremmin perehtyny ohc:seen moottoriin luulis sen nyt käyvän 95sellakin. Paremmin asista tietävät voivat kertoo tarkemmin
Escort mk2 vm77 1600 viriviri kent(talvimoottori) tulossa ~2l turbo OHC :D
Käyttis vm 86 2l sierra
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ei mitkään moottorit (siis ainakaan tässä kategoriassa) vaadi 98okt. löpöä. 95:llä menee kyllä. Jos kilkattaa niin otkaanisäädöllä ennakkoja muuttamaan.
Punainen johto maihin=2ast.
Sininen johto maihin=4ast.
molemmat maihin = 6ast.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Missä nuo johdot ovat?
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

No minulla ne ainakin oli siinä jarrupääsylinterin lähistöllä. sellanen kolmireikäinen musta liitin.

Se yks johto taisi sitten olla tyhjäkäynnin säätö (+/-75r/min)

Niin ja se lyijytön vaatimus tulee siitä kun siinä on katalysaattori, mutta ei sillä sinänsä enää ole väliä, koska lyijyllistä polttoainetta ei enää myydäkään.
Vastaa Viestiin