Auttakaa naisautoilijaa (Escort MK3)

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
dpstar

Auttakaa naisautoilijaa (Escort MK3)

Viesti Kirjoittaja dpstar »

Ajelin tyytyväisenä vm 85 escortillani kauppaan, sammutin auton, tulin takaisin, yritin käynnistää ja mitään ei tapahdu. Käänneltyäni avainta edestakaisin about 20 kertaa se lähtee yhtäkkiä aivan normaalisti käyntiin...tätä ennen ei siis sanonut mitään koittaessani käynnistää.

Veikkauksia mikä mahtaisi olla menossa/mennyt paskaksi ? Itse en todellakaan tiedä autoista mitään,tässä vaan nyt mietiskelen että kannattaako vielä korjaamolle asti viedä tuota halpaa vanhaa autoa...
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

saattaa olla virtalukko heikossa hapessa :wink: korjaamolle vienti on vähä siitä kiinni minkälaisessa kunnossa auto on.ikäähän tuolla kyllä jo on ja mene e korjaamolla tehden äkkiä sen piilin ostohinta korjaamolaskuun,no ehkei ihan kuitenkaan,mut suhteessa paljo kuitenki :roll:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

virtalukko tai startin solenoidi..tai vaan huonot likaiset liitokset..
solenoidia itse epäilisin eniten..
ei sieltä mitään junia t...
dpstar

Viesti Kirjoittaja dpstar »

niin tosiaan jos tiedosta on apua niin käynnistäessä (kun mitään ei tapahtunut) tuli kuitenkin mankkaan ja sisävalolle virrat
dpstar

Viesti Kirjoittaja dpstar »

vaivaan vielä :) osaakos joku ohjeistaa missä ekkerissä solenoidi sijaitsee ja minkänäköinen palikka se on :oops:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

startti vaihtoon tai huoltoon.. :!:
tai voi se vieläkin olla se virtalukon pohjakin..
ei paha vika kumminkaan.
ei sieltä mitään junia t...
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Jos konehuoneesta kuului aina NAKS ku yritti tartata niin tartin solenoidi lakkoilee. Hyvin yleinen vaiva. Jos se joku kerta ei millään tarttoo ja naksuu vaan niin vasaralla tälliä solenoidiin, mieluiten vielä niin että joku just sillä hetkellä starttaa avaimesta.

Jos sieltä ei kuulunu mitään, niin sitten virtalukon pohja.

Tai sitte joku niistä 20 johdosta ja 40 liitännästä siinä avaimen ja tartin välillä :-)
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
lady
Viestit: 9
Liittynyt: 20 Maalis 2005 00:43

Viesti Kirjoittaja lady »

Hieman erilainen vastaus mutta.... :roll:
Mun systeri yritti ennen usein autoonsa käymään ja ihmetteli miksei käynnisty.. joku kerta kun olin kyydis, homma toistu. Ja systeri ihmetteli, siihen mä sit vaan totesin että sul on toi rattilukko päällä...
Nykyään saa autonsa käynnistettyä heti.. :lol: :P
dpstar

Viesti Kirjoittaja dpstar »

Noo...mulla ei rattilukkoa ole edesolemassa tossa autossa et...

Mitään naksahduksia ei käynnistettäessä kuulu
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

Krisse kirjoitti:Jos konehuoneesta kuului aina NAKS ku yritti tartata niin tartin solenoidi lakkoilee. Hyvin yleinen vaiva. Jos se joku kerta ei millään tarttoo ja naksuu vaan niin vasaralla tälliä solenoidiin, mieluiten vielä niin että joku just sillä hetkellä starttaa avaimesta.

Jos sieltä ei kuulunu mitään, niin sitten virtalukon pohja.

Tai sitte joku niistä 20 johdosta ja 40 liitännästä siinä avaimen ja tartin välillä :-)
mielestäni jos Naksahtelee niin sillon startin hiilissä vikaa vikaa.. no voin olla taas ihan väärässäkin mutta :?
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

sillä siitä saakin kai viimeiset irti kun vähän kolauttaa..
viimeiset hiilenjämät ottaa vähän kontaktia,laturille toimii
tekohengityksenä sama,mutta se on vaan hätävara..
kuoret halkeaa aika helposti.eli startti vaihtoon tai huoltoon on kyllä se oikea tapa..siinä se vika aika varmasti on..
ei sieltä mitään junia t...
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Mielestäni startin kolauttelulla ja hiilillä ei ole
mitään tekemistä toistensa kanssa.
Siis jumittavan solenoidin vuoksihan sitä
kopautetaan ja solenoidissa ei kyllä
hiiliä pitäisi olla.
"Naksumista"saattaa taas esiintyä juuri
tämän jumivan solenoidin tai liian vähän
virran vuoksi(akku,maadoitukset,kosketukset)...
Mutta itse asiaan,virtalukonpohja/kosketushäikkää
epäilisin,kun kerta lukon roplaus auttaa...
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

jos startti naksahtaa :arrow: solenoidi toimii :arrow: solenoidista kuuluu naksahdus kun sen "kärjet" menee kiinni.
jos startti ei naksahda :arrow: solenoidi ei toimi.
jos startti naksahtaa ja pyörii mutta moottori ei pyöri :arrow: solenoidi ehjä mutta startin bendix rikki.

mulla on samaa vikaa että ei aina lähde ekalla käyntiin.. johtuu varmaankin startin herättejohdon huonosta kontaktista.
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

naksahdus ei kuulu,hyvä äänieristys..
ihme jos ei siitä ole kumminkin kysymys..
solenoidista.joskus auttaa sekin että antaa
olla starttiasennossa muutaman sekunnin..
joskus taas se haarukka lyö vaan yli,ruuvipenkissä pienemmälle ja takasin..mutta sen kyllä kuulee varmasti jos se haarukka on levinnyt..
ei sieltä mitään junia t...
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

ZyaS kirjoitti:jos startti naksahtaa :arrow: solenoidi toimii :arrow: solenoidista kuuluu naksahdus kun sen "kärjet" menee kiinni.
jos startti ei naksahda :arrow: solenoidi ei toimi.
jos startti naksahtaa ja pyörii mutta moottori ei pyöri :arrow: solenoidi ehjä mutta startin bendix rikki.

mulla on samaa vikaa että ei aina lähde ekalla käyntiin.. johtuu varmaankin startin herättejohdon huonosta kontaktista.
Juu,kyllähän se juuri näin on,en vaan sitä sanoiksi osannut
pukea.
Ja joskus jopa solenoidi pelaa niin "hyvin"
että startti jää päälle ja taas pitää koputella. :wink:
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

Herkko kirjoitti: Juu,kyllähän se juuri näin on,en vaan sitä sanoiksi osannut
pukea.
Ja joskus jopa solenoidi pelaa niin "hyvin"
että startti jää päälle ja taas pitää koputella. :wink:
perkules.. ei oo meikän koulun käyntikään ihan hukkaan menny 8)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

Jos on joku nyrkki paja siis yksityinen niin kandee käydä "avuttomana" nais ihmisenä kysymäs mikä on. Siellä saattaa saa da diaknoosin vaikkas ilmatteella. :D
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
deviz

Viesti Kirjoittaja deviz »

kokeileppas heiluttaa startista niitä johtoja.. meikällä oli samaa vikaa -84 mk3:ses.. lähti aina sen jälkee ilman ongelmia käyntii ku vähä heilutteli johtoja.. en kyl koskaan jaksanu rueta kiristää liitosta :D
kynsi
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Huhti 2005 18:18
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja kynsi »

Se pieni johto startille...
Sine
Viestit: 81
Liittynyt: 01 Huhti 2005 23:58
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine »

Siellä kojetaulun alla ratista vasemmalle kulkee johdot virtalukolle ja myös samaisten johtojen vaalea liitin. Minulla oli taannoin vm. -82 1.3 CVH:sta em. liitin hapettunut pahasti. Teki juuri samaa. Arvelen näin reilu 15+ vuotta tapahtuneesta varmaankin rapsineeni hapettumat pois ja tarkastaneeni liitännän kontaktin. Kojetaulun alaosan joutuu purkamaan vasemmalta irti, samaten muovit ratin ympäriltä. Jos ristipäämeisseli pysyy näpissä, niin ei ole iso rasti. Akun musta miinusjohto irti varmuuden vuoksi ettei tule näpeille sähköä vahingossa. Noinkin vanha auto, niin siellä on takuuvarmasti ylimääräisiä mahdollisesti vuotavia kytkentöjä.

Toisessa uudemmassa Mk3:ssa taas oli akulta startille menevä plusjohto sulanut. Uusi tilalle taas rokkasi. Tarvitsee sitten olla aika paljon paksumpaa kuin esim. joku "paukkulanka" kaiutinjohto.

Taannoin omistamastani Orionista osa startin hiilistä oli loppunut. Moottori vaan ei lähtenyt käyntiin pari kertaa ensimmäisellä avaimen pyöräytyksellä. Sitten tuli luonnollisesti sellainen "mitä hemmettiä tunne" hetkeksi. Sitten kun sisällä hieman heilui ja avainta remppasi useamman kerran => auto siinä samalla myös ilmeisesti hieman liikahti, niin startti pyöräytti koneen käyntiin. Itse luulin, että härvelin akku vetelee viimeisiään, mutta nyt asia paljastui vasta auton myynnin jälkeen (auto meni kaverille). RS Turbo teki kanssa ihan samaa, pitänee startti aukoa samalla kun kone tulee laitettua nokalle.
Trooper

Viesti Kirjoittaja Trooper »

deviz kirjoitti:kokeileppas heiluttaa startista niitä johtoja.. meikällä oli samaa vikaa -84 mk3:ses.. lähti aina sen jälkee ilman ongelmia käyntii ku vähä heilutteli johtoja.. en kyl koskaan jaksanu rueta kiristää liitosta :D
Samaa vikaa -91 escossakin sitten :)
Vastaa Viestiin