2.0i OHC nokka-akselin speksit

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

2.0i OHC nokka-akselin speksit

Viesti Kirjoittaja markkul »

Eli osaisiko joku kertoa asteet ja noston '89 mallin 2.0 EFi ruisku OHC koneen nokka-akselille? Oma Haynesin kirja ei kerro.

Onko kukaan laittanut Kentin FR34 akselia tommoseen? VÄhän tekisi mieli :-)
jylpertiina
Viestit: 38
Liittynyt: 28 Kesä 2005 01:25

Re: 2.0i OHC nokka-akselin speksit

Viesti Kirjoittaja jylpertiina »

markkul kirjoitti:Eli osaisiko joku kertoa asteet ja noston '89 mallin 2.0 EFi ruisku OHC koneen nokka-akselille? Oma Haynesin kirja ei kerro.

Onko kukaan laittanut Kentin FR34 akselia tommoseen? VÄhän tekisi mieli :-)
vaatii melko paljo muutoksia vaki koneeseen että voi käyttää tota nokkaa
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ei taida toimia vakio ruiskulla, vaatii ohjelmoitavan.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Hmm. Mielestäni tuo oli semmonen vääntönokka ja Kentin sivulla vielä mainostetaan, että heitä vaan kiinni, toimii vakion kanssa. Eli tuon ei pitäisi olla sieltä kireimmästä päästä. Kestoa oli joku 265 astetta.

Vai katsoinko väärän koodin. No tuskin tommosta kuitenkaan tulee, kun ovat niin kalliita, eikä tuohon OHC projektiin ole rahaa laittaa.
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

FR 34 on 263 ast./ ~12,6 nostoa
BF134 on 266ast. / 11,68 nostoa
Molempien pitäisi toimia vakioruiskulla,ovat vääntäviä ja menevät myös turboissa jos innostuu jatkamaan(ainakin BF134 suosittu tbo).
gti golo palloilija
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Jeps. Tuossa oli venakoppa irti. Kohtuu kulunut oli toi vakio nokka, noin 0,2mm joka nokasta kulunut. Paljonko veikkaatte, että on ajettu? Pitäisi olla 140tkm, mutta tuntuu aika paljolta kun oli noin paljon (?) pois tavaraa.

Voiko liian iso venan välys kuluttaa nokka nopeammin? Oli meinaan aika isot välykset.

Osaatteko sanoa käykö Motonetin nokkasarja 89 malliseen EFi koneeseen? Eli onko EFi:n ja mahdollisesti kaasari mallin nokka sama? Motonetin luettelossa ei sanota muuta kuin vuodet.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Kyllä itsellä ainakin toimii tuo "motonetin" nokka ruiskun kanssa ihan ok

Kyllähän niissä jotain pienen pieniä eroja oli kaasarin ja ruiskun välillä mutta ymmärtääkseni ei mitään vaikutusta
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Jeps.

Yleensä nokissa on kaasari ja ruisku profiili erikseen. Eroa en tiedä. Järkeilin, että ruiskumallissa ventiilin liikkeet voitaisiin tehdä jyrkemmiksi, koska kaasarissa pitää saada tasaisempi virtaus, jotta bensa saadaan sievästi ulos. Mutta en tosiaan tiedä.

Yhden henkilön kanssa keskustelin, kun sille oli tullut Moposportista Kentin kaasariprofiili, vaikka piti olla ruisku ja se ei oikein toiminut, ainakin päästöjen kanssa oli katsastuksessa ongelmia. Toisaalta toi voi johtua muustakin.

Mieli tekisi laittaa Kentin vääntönokka, mutta kun on niin kallis!
Vastaa Viestiin