2.0i OHC nokka-akselin speksit
2.0i OHC nokka-akselin speksit
Eli osaisiko joku kertoa asteet ja noston '89 mallin 2.0 EFi ruisku OHC koneen nokka-akselille? Oma Haynesin kirja ei kerro.
Onko kukaan laittanut Kentin FR34 akselia tommoseen? VÄhän tekisi mieli
Onko kukaan laittanut Kentin FR34 akselia tommoseen? VÄhän tekisi mieli
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 28 Kesä 2005 01:25
Re: 2.0i OHC nokka-akselin speksit
vaatii melko paljo muutoksia vaki koneeseen että voi käyttää tota nokkaamarkkul kirjoitti:Eli osaisiko joku kertoa asteet ja noston '89 mallin 2.0 EFi ruisku OHC koneen nokka-akselille? Oma Haynesin kirja ei kerro.
Onko kukaan laittanut Kentin FR34 akselia tommoseen? VÄhän tekisi mieli
Hmm. Mielestäni tuo oli semmonen vääntönokka ja Kentin sivulla vielä mainostetaan, että heitä vaan kiinni, toimii vakion kanssa. Eli tuon ei pitäisi olla sieltä kireimmästä päästä. Kestoa oli joku 265 astetta.
Vai katsoinko väärän koodin. No tuskin tommosta kuitenkaan tulee, kun ovat niin kalliita, eikä tuohon OHC projektiin ole rahaa laittaa.
Vai katsoinko väärän koodin. No tuskin tommosta kuitenkaan tulee, kun ovat niin kalliita, eikä tuohon OHC projektiin ole rahaa laittaa.
Jeps. Tuossa oli venakoppa irti. Kohtuu kulunut oli toi vakio nokka, noin 0,2mm joka nokasta kulunut. Paljonko veikkaatte, että on ajettu? Pitäisi olla 140tkm, mutta tuntuu aika paljolta kun oli noin paljon (?) pois tavaraa.
Voiko liian iso venan välys kuluttaa nokka nopeammin? Oli meinaan aika isot välykset.
Osaatteko sanoa käykö Motonetin nokkasarja 89 malliseen EFi koneeseen? Eli onko EFi:n ja mahdollisesti kaasari mallin nokka sama? Motonetin luettelossa ei sanota muuta kuin vuodet.
Voiko liian iso venan välys kuluttaa nokka nopeammin? Oli meinaan aika isot välykset.
Osaatteko sanoa käykö Motonetin nokkasarja 89 malliseen EFi koneeseen? Eli onko EFi:n ja mahdollisesti kaasari mallin nokka sama? Motonetin luettelossa ei sanota muuta kuin vuodet.
Jeps.
Yleensä nokissa on kaasari ja ruisku profiili erikseen. Eroa en tiedä. Järkeilin, että ruiskumallissa ventiilin liikkeet voitaisiin tehdä jyrkemmiksi, koska kaasarissa pitää saada tasaisempi virtaus, jotta bensa saadaan sievästi ulos. Mutta en tosiaan tiedä.
Yhden henkilön kanssa keskustelin, kun sille oli tullut Moposportista Kentin kaasariprofiili, vaikka piti olla ruisku ja se ei oikein toiminut, ainakin päästöjen kanssa oli katsastuksessa ongelmia. Toisaalta toi voi johtua muustakin.
Mieli tekisi laittaa Kentin vääntönokka, mutta kun on niin kallis!
Yleensä nokissa on kaasari ja ruisku profiili erikseen. Eroa en tiedä. Järkeilin, että ruiskumallissa ventiilin liikkeet voitaisiin tehdä jyrkemmiksi, koska kaasarissa pitää saada tasaisempi virtaus, jotta bensa saadaan sievästi ulos. Mutta en tosiaan tiedä.
Yhden henkilön kanssa keskustelin, kun sille oli tullut Moposportista Kentin kaasariprofiili, vaikka piti olla ruisku ja se ei oikein toiminut, ainakin päästöjen kanssa oli katsastuksessa ongelmia. Toisaalta toi voi johtua muustakin.
Mieli tekisi laittaa Kentin vääntönokka, mutta kun on niin kallis!