probe keittää
probe keittää
Tuli hankittua tuollainen probe 2.5 -94.
Pari päivää sitten pysähdyttyäni pihalle, valui jonkin verran vettä maahan. Sen jälkeen auto toimi taas normaalisti, kunnes tänään kaupungilla parkkiin pysähdyttyä sama juttu. Kone sai jäähtyä n. 15 min, jonka jälkeen lisäsin vettä ja ajoin kotiin(2km). Taas heti koneen sammutettuani valui vettä, mutta tällä kertaa ruskeaa! Veden lämpötilamittari on näyttänyt koko ajan normaalia lämpötilaa, eli taitaa sekin olla rikki?
En tiedä johtuuko koneen keittäminen vesipumpusta, termostaatista vai mistä, mutta onnistuinkohan nyt kansipahvinkin pilaamaan(veden seassa öljyä?)?
Pari päivää sitten pysähdyttyäni pihalle, valui jonkin verran vettä maahan. Sen jälkeen auto toimi taas normaalisti, kunnes tänään kaupungilla parkkiin pysähdyttyä sama juttu. Kone sai jäähtyä n. 15 min, jonka jälkeen lisäsin vettä ja ajoin kotiin(2km). Taas heti koneen sammutettuani valui vettä, mutta tällä kertaa ruskeaa! Veden lämpötilamittari on näyttänyt koko ajan normaalia lämpötilaa, eli taitaa sekin olla rikki?
En tiedä johtuuko koneen keittäminen vesipumpusta, termostaatista vai mistä, mutta onnistuinkohan nyt kansipahvinkin pilaamaan(veden seassa öljyä?)?
Viimeksi muokannut Zwitt3R, 16 Kesä 2006 15:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Riippuu korjaamosta,sen mittarin voisi tehdä itsekkin,poraa tulpan ontoksi ja laittaa siihen rengaspaine-pistoolin..se paineitten mittaaminen yksin tuskin kamalia maksaa,kannen oikaisu ja tivarit siihen + purku ja uudestaan kasaaminen,mitä nyt ikinä joutuukaan,meneehän siinä työtunteja.
Eli tuleehan se jonkun verran maksamaan.
Jos on oikein hyvä säkä ollut niin voi se kansi olla suoranakin säilynyt.
Itsellä vanha 626 keitti paskan syylarin takia varmaan 5-6 kertaa
mutta ne paineet pääsi karkaamaankin sitten,ei kun ehjä syylari ja takaisin ajoon. Kesti kun antoi rauhassa jäähtyä,Tuusulasta Porvooseen tuli ajeltua höyrypilvessä,muutamakin stoppi matkalla kyllä tuli tehtyä.
Mutta kesti tosiaan ne keittämiset.
Eli tuleehan se jonkun verran maksamaan.
Jos on oikein hyvä säkä ollut niin voi se kansi olla suoranakin säilynyt.
Itsellä vanha 626 keitti paskan syylarin takia varmaan 5-6 kertaa
mutta ne paineet pääsi karkaamaankin sitten,ei kun ehjä syylari ja takaisin ajoon. Kesti kun antoi rauhassa jäähtyä,Tuusulasta Porvooseen tuli ajeltua höyrypilvessä,muutamakin stoppi matkalla kyllä tuli tehtyä.
Mutta kesti tosiaan ne keittämiset.
ei sieltä mitään junia t...
Oletko tarkistanut mistä se neste valuu ulos? Jos vain on vuoto jossain muualla järjestelmässä, josta pääsee paineet ja osa vedestä ulos. Esim. rikkinäinen syyläri, joku vesipumppu tai vastaava.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Oletko öljyjä tarkistanut? Onko pinta pudonnut/noussut tai väri muuttunut?
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
kannen suoristus
terves! kävin ite tossa kyselemmässä kannen madallusta, kaveri sano
et kannen suoristus 40€ ja siitä milli pois 17€. elikkäs ei toi kannen
suoristus hirveitä maksa mut tiivisteet on toinen juttu ja mistä niitä
löytäisi vielä. vielä on hionnat jäissä ku ei tunnu pahveja löytyvän.
et kannen suoristus 40€ ja siitä milli pois 17€. elikkäs ei toi kannen
suoristus hirveitä maksa mut tiivisteet on toinen juttu ja mistä niitä
löytäisi vielä. vielä on hionnat jäissä ku ei tunnu pahveja löytyvän.
Jos sulla on mennyt vedet ja öljyt sekaisin, niin huomaat sen kyllä. Pelkkä nesteiden väri ei kerro mitään, mutta jos löydät "majoneesia", eli sellaista maitokahvin väristä "limaa" paisuntasäiliöstä tai öljykorkista, on tapaus selvä.Zwitt3R kirjoitti:Voisiko nesteen väri selittyä millään muulla kuin vaurioituneella kannentiivisteellä? Uskaltaako moottoria nyt enää käynnistää ollenkaan?
Toinen selkeä merkki kansiviasta / kannentiivisteviasta on se, että paisuntasäiliössä kuplii kun moottori on käynnissä (enkä nyt tarkoita yhtä tai kahta kuplaa, vaan esim. kierrosluvun noustessa pintaan pullahtavia poreita).
Kannattaa nyt aluksi vaihtaa termostaatti, jos työkalut pysyvät kourassa on tämän kustannukset alta 20€. Tämäkin selittäisi vähän noita oireita.
Mondeossa ainakin termari jumittaa herkästi ja pahimmillaan aiheuttaa kansivaurion (lämpömittari saattaa näyttää normaalilukemia, vaikka moottori keittää - omakohtainen kallis kokemus)...