probe keittää

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Zwitt3R
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Kesä 2006 14:11

probe keittää

Viesti Kirjoittaja Zwitt3R »

Tuli hankittua tuollainen probe 2.5 -94.
Pari päivää sitten pysähdyttyäni pihalle, valui jonkin verran vettä maahan. Sen jälkeen auto toimi taas normaalisti, kunnes tänään kaupungilla parkkiin pysähdyttyä sama juttu. Kone sai jäähtyä n. 15 min, jonka jälkeen lisäsin vettä ja ajoin kotiin(2km). Taas heti koneen sammutettuani valui vettä, mutta tällä kertaa ruskeaa! Veden lämpötilamittari on näyttänyt koko ajan normaalia lämpötilaa, eli taitaa sekin olla rikki?
En tiedä johtuuko koneen keittäminen vesipumpusta, termostaatista vai mistä, mutta onnistuinkohan nyt kansipahvinkin pilaamaan(veden seassa öljyä?)?
Viimeksi muokannut Zwitt3R, 16 Kesä 2006 15:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Ei kun puristuspaineen mittaukseen.
Luultavasti se kyllä on mennyt,ja ehkä kansikin kiero,kun alumiinia on.
ei sieltä mitään junia t...
Zwitt3R
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Kesä 2006 14:11

Viesti Kirjoittaja Zwitt3R »

Jaaha. Mitäköhän tuo puristuspaineen mittaus mahtaa maksaa ja minkälaisessa liikkeessä sen voisi tehdä? Miten saa selville onko pelkkä kannentiiviste vai kiero kansi? Onko tietoa, kuinkahan s**tanasti autoon kuntoon laitto tulisi suurinpiirtein maksamaan?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Riippuu korjaamosta,sen mittarin voisi tehdä itsekkin,poraa tulpan ontoksi ja laittaa siihen rengaspaine-pistoolin..se paineitten mittaaminen yksin tuskin kamalia maksaa,kannen oikaisu ja tivarit siihen + purku ja uudestaan kasaaminen,mitä nyt ikinä joutuukaan,meneehän siinä työtunteja.
Eli tuleehan se jonkun verran maksamaan.
Jos on oikein hyvä säkä ollut niin voi se kansi olla suoranakin säilynyt.
Itsellä vanha 626 keitti paskan syylarin takia varmaan 5-6 kertaa
mutta ne paineet pääsi karkaamaankin sitten,ei kun ehjä syylari ja takaisin ajoon. Kesti kun antoi rauhassa jäähtyä,Tuusulasta Porvooseen tuli ajeltua höyrypilvessä,muutamakin stoppi matkalla kyllä tuli tehtyä.
Mutta kesti tosiaan ne keittämiset.
ei sieltä mitään junia t...
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Oletko tarkistanut mistä se neste valuu ulos? Jos vain on vuoto jossain muualla järjestelmässä, josta pääsee paineet ja osa vedestä ulos. Esim. rikkinäinen syyläri, joku vesipumppu tai vastaava.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Zwitt3R
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Kesä 2006 14:11

Viesti Kirjoittaja Zwitt3R »

Neste valuu siitä kohtaa ulos, mistä sitä lisätäänkin, en tiedä onko se joku paisuntasäiliö tms. Viimeisen kerran kun valutti kurkistin saman tien pellin alle ja (ruskean) nesteen pinta oli erittäin korkealla. Minkä takia muuten vedet tulee pihalle vasta kun koneen sammuttaa?
Mikko R.
Viestit: 38
Liittynyt: 27 Heinä 2005 18:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mikko R. »

Vesi ei kiertämättömyyttään enää jäähdy niin tehokkasti, joten pääsee keittämään.
Sierra 2.0i OHC Laser -89
Sierra 1.6 Laser -89
http://mikkorace.1g.fi/
Zwitt3R
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Kesä 2006 14:11

Viesti Kirjoittaja Zwitt3R »

Voisiko nesteen väri selittyä millään muulla kuin vaurioituneella kannentiivisteellä? Uskaltaako moottoria nyt enää käynnistää ollenkaan?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Kun se noin jo pulputtaa sammutuksen jälkeen,niin kyllä tuo vähintään siltä kannen tivarilta vaikuttaa :cry:
ei sieltä mitään junia t...
Zwitt3R
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Kesä 2006 14:11

Viesti Kirjoittaja Zwitt3R »

Uskaltaako tolla nyt ajella huoltoon(15km)?
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

kuhan et joudu ruuhkaan ja sisälämppäri täysille..
Focus 1.0 edition a6 2017
robe
Viestit: 54
Liittynyt: 06 Marras 2005 17:12

Viesti Kirjoittaja robe »

katoppas ihan piruuttas että onko sun syylärin korkki kunnossa.jos se tiiviste siitä on turvonnut ja osuu täyttöputken seinämiin niin sekin jo tekkee sen.
tai onko se nipukka kunnossa joka päästää paisarista kylmät nesteet takas järjestelmään?(sehän on kaks toimi korkki)
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Oletko öljyjä tarkistanut? Onko pinta pudonnut/noussut tai väri muuttunut?
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
arskame
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Tammi 2006 11:47
Paikkakunta: hki

kannen suoristus

Viesti Kirjoittaja arskame »

terves! kävin ite tossa kyselemmässä kannen madallusta, kaveri sano
et kannen suoristus 40€ ja siitä milli pois 17€. elikkäs ei toi kannen
suoristus hirveitä maksa mut tiivisteet on toinen juttu ja mistä niitä
löytäisi vielä. vielä on hionnat jäissä ku ei tunnu pahveja löytyvän.
Avatar
Suamine
Viestit: 42
Liittynyt: 18 Kesä 2006 23:56
Paikkakunta: Hattula, Pekola

Viesti Kirjoittaja Suamine »

Kannattaa katsella mazda mx-6 2,5 v6 koneen osia, täysin sama pata
Sierra 2.0 laser -87 (käyttis)
Sierra 2.0 laser -85 (projekti)
Fiesta 1.0 -86 (kansivammainen)
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Joskus jostain lukenu et olis tuo Mondeoisa käytetty duratec myös jotain sukua ko. koneelle :? ... Samoin löytyy ilmeisesti myös Ford Rangeristaki tuota samaista konetta :? :?.... Eli niistä vois kansa sopiva pahvi löytyä... Varmaksi en sano, mutta viisaammata vahvistakoon :mrgreen: ....
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Japi
Viestit: 84
Liittynyt: 25 Maalis 2006 09:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Japi »

Zwitt3R kirjoitti:Voisiko nesteen väri selittyä millään muulla kuin vaurioituneella kannentiivisteellä? Uskaltaako moottoria nyt enää käynnistää ollenkaan?
Jos sulla on mennyt vedet ja öljyt sekaisin, niin huomaat sen kyllä. Pelkkä nesteiden väri ei kerro mitään, mutta jos löydät "majoneesia", eli sellaista maitokahvin väristä "limaa" paisuntasäiliöstä tai öljykorkista, on tapaus selvä.
Toinen selkeä merkki kansiviasta / kannentiivisteviasta on se, että paisuntasäiliössä kuplii kun moottori on käynnissä (enkä nyt tarkoita yhtä tai kahta kuplaa, vaan esim. kierrosluvun noustessa pintaan pullahtavia poreita).

Kannattaa nyt aluksi vaihtaa termostaatti, jos työkalut pysyvät kourassa on tämän kustannukset alta 20€. Tämäkin selittäisi vähän noita oireita.
Mondeossa ainakin termari jumittaa herkästi ja pahimmillaan aiheuttaa kansivaurion (lämpömittari saattaa näyttää normaalilukemia, vaikka moottori keittää - omakohtainen kallis kokemus)...
Vastaa Viestiin