tekniikan vaihto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
escort88
Viestit: 32
Liittynyt: 04 Helmi 2005 21:09
Paikkakunta: Punkaharju

tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja escort88 »

omistan sierran 2.0 ohc vm.88.olen vaihtamassa tekniikkaa ja ajattelin kysyä paria asiaa teiltä.kumpi kannattaisi laittaa 2.0is kone vai 2.8 v6 kone?olisihan tuossa 2.8 koneessa tietysti enemmän tehoa ja vääntöä mutta miten menee muutoskatsastuksesta läpi? is koneessa olisi se hyvä puoli ettei tarvitsisi tehdä oikein mitään muutoskatsastukseen.paljonko löytyy is koneesta vakiona tehoja ja entäpä 2.8 ?antakaa vielä hyviä viritys vinkkejä is ja 2.8 koneelle.tarkoitus olisi päästä 150-200 heppaan.
Mikä tehoissa hävitään se ratilla korjataan
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

escort88 kirjoitti: is koneessa olisi se hyvä puoli ettei tarvitsisi tehdä oikein mitään muutoskatsastukseen.
tai siis ei tarvi tehdä yhtään mitään....
escort88 kirjoitti:paljonko löytyy is koneesta vakiona tehoja
saman verran kun muistakin ruiskuista, is on vain varustelutaso.
(ohc 115hv dohc 120hv jne)

escort88 kirjoitti:?antakaa vielä hyviä viritys vinkkejä is ja 2.8 koneelle.tarkoitus olisi päästä 150-200 heppaan.
ahdin antaa tahdin :D
Focus 1.0 edition a6 2017
JuHo^
Viestit: 49
Liittynyt: 19 Marras 2005 21:23

Viesti Kirjoittaja JuHo^ »

ohariin löytyy vapari viri osaa paljon ja suht havalla. dokkilaisen kannen osista joutuukin sitten jo pulittamaan

ahdinta kankea mäntää välijäähyä nokkaa ja vaikka ms hoitamaan polttoaine puolta

harvinaista jos tulet saamaan kaiken rahan takaisin autoa myydessä joten kannattaako tuo virittäminen?
escort88
Viestit: 32
Liittynyt: 04 Helmi 2005 21:09
Paikkakunta: Punkaharju

Viesti Kirjoittaja escort88 »

budjetti liikkuu siinä 1000-2000€ kieppeillä.tuskin tuolla paljoa saa mutta jotain kumminkin.Ja hommasin juuri sen is koneen.elikkä sitä nyt ois tarve virittää.
Mikä tehoissa hävitään se ratilla korjataan
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Turboa vaan kehiin jos jotain 200hv:n lukemia haluat.

Tuolla 2000e saa jo suht kestävän koneen noihin 200-250hv:n lukemiin, toki kaikenhan paskaksi saa? :D
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
escort88
Viestit: 32
Liittynyt: 04 Helmi 2005 21:09
Paikkakunta: Punkaharju

Viesti Kirjoittaja escort88 »

mitä kaikkea koneelle kannattaisi tehdä että se sitten kestää sen turbotuksen :?:
Mikä tehoissa hävitään se ratilla korjataan
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Varmin vaihtoehto olis hankkia cossun männät ja kanget ja cossun kannentiiviste. Alakertaan luonnollisesti uudet laakerit ja tiivisteet.

Ja tietysti ei kannata unohtaa sitä kytkimen parantamista.

Edit: Mutta tuosta 2.0l turbotuksesta on täälläkin jauhettu niin paljon, että käytteleppä hakua ;)
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Vastaa Viestiin