Focus 1.6 2005 sisäkenno ääntelee/lorisee ja kuskin puoli ei puhalla kylmää
Lähetetty: 05 Joulu 2022 16:56
Mistä voisi johtua kun ostikon mukainen auto:
- Pitää sisäkennon paikkeilta ihmeellistä lorinaa/pulputus ääntä
- Ääni kovenee kierrosten mukana kun vesi kiertää kovempaa
- Auton lämmöt nousevat todella nopeasti auton käynnistyksen jälkeen 90° ja lämmöt nousevat niin että mittari pomppaa ensin suoraan n. 75° ja sitten heti perään 90°
- Vaikka lämmöt ovat ylhäällä ja kone on kuuma, niin puhaltaa silti vain haaleaa/lämmintä ilmaa. Kuskin puolelle puhaltaa selkeästi viileämpää, hanttarin puolelle puhaltaa lopuksi auton tarpeeksi lämmettyä myös kuumaa
- Lorina vähenee moottorin lämpenemisen myötä, joskus jopa loppuu kokonaan
- Mitään nesteitä ei kuitenkaan katoa mihinkään
- Auton lapuista/kuiteista löysin, että jollain edellisellä omistajalla oli myös ollut samaa vikaa, ja sisäkenno oli vaihdettu ja ainakin lappujen mukaan oire olisi silloin parantunut. Tästä aikaa useampi vuosi.
Mistä siis lähteä vikaa etsimään? Voiko sisäkenno olla taas tukossa, ja jos olisi niin mikä siinä aiheuttaa lorinan, ja lämpömittarin oudon käyttäytymisen. Tai miksi kuljettajan puoli puhaltaa kylempää ilmaa, jakaantuuko ilmastointikanavat jo ennen sisäkennoa, jolloin voisi olettaa että kuskin puolelta on kenno tukossa?
- Pitää sisäkennon paikkeilta ihmeellistä lorinaa/pulputus ääntä
- Ääni kovenee kierrosten mukana kun vesi kiertää kovempaa
- Auton lämmöt nousevat todella nopeasti auton käynnistyksen jälkeen 90° ja lämmöt nousevat niin että mittari pomppaa ensin suoraan n. 75° ja sitten heti perään 90°
- Vaikka lämmöt ovat ylhäällä ja kone on kuuma, niin puhaltaa silti vain haaleaa/lämmintä ilmaa. Kuskin puolelle puhaltaa selkeästi viileämpää, hanttarin puolelle puhaltaa lopuksi auton tarpeeksi lämmettyä myös kuumaa
- Lorina vähenee moottorin lämpenemisen myötä, joskus jopa loppuu kokonaan
- Mitään nesteitä ei kuitenkaan katoa mihinkään
- Auton lapuista/kuiteista löysin, että jollain edellisellä omistajalla oli myös ollut samaa vikaa, ja sisäkenno oli vaihdettu ja ainakin lappujen mukaan oire olisi silloin parantunut. Tästä aikaa useampi vuosi.
Mistä siis lähteä vikaa etsimään? Voiko sisäkenno olla taas tukossa, ja jos olisi niin mikä siinä aiheuttaa lorinan, ja lämpömittarin oudon käyttäytymisen. Tai miksi kuljettajan puoli puhaltaa kylempää ilmaa, jakaantuuko ilmastointikanavat jo ennen sisäkennoa, jolloin voisi olettaa että kuskin puolelta on kenno tukossa?