2.0 Duratec+MT75+Mk1 Sierra

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

2.0 Duratec+MT75+Mk1 Sierra

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Kaikkea aina herää mieleen näin off season aikaan, niin pohdiskelin yhtenä vaihtoehtona Sierran nokalle 2.0 Durateccia joita purkuun menevistä Mk3 Mondoista luulisi löytyvän helpolla. Sivukiinnekkeiden teko tuskin eroaa Zetec-muunnoksesta kummoisesti eli sovellusta ja hitsiä, mutta öljypohja lienee tässäkin ongelma eli pystyykö alkup. järkevästi muokkamaan vai ostaako suosiolla Burtonilta valmis peltinen? Ja isoin kysymys on laatikko eli käykö dokki-Sierran MT75:n suoraan vai pitääkö naittaa Mondeon ja Sierran kytkinkopat TIGillä toisiinsa? Ja mikä vauhtiyörä ja painelaakeri tuonne kannattaa laittaa? T9:iin löytyy valmiita kytkinkoppia mutta Mt75-konversiosta on pirun vähän faktaa, kaikkialla vaan toitotetaan MX5:n laatikkoa.

Ajatuksia/kokemuksia?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Mk1escos
Viestit: 908
Liittynyt: 27 Joulu 2020 12:51

Re: 2.0 Duratec+MT75+Mk1 Sierra

Viesti Kirjoittaja Mk1escos »

Ei käy suoraan, se kun ei ole ford moottori. Itselle tulee mazdasta kuumetta ja paiseita. En vaan tykkää.

Onhan se modernimpi moottori vähän, mutta jos japsi kattila pitää laittaa ja kytkinkoppa tehdä niin itse kallistuisin K malli Hondan kattilaan.
Pitkavaihto
Viestit: 46
Liittynyt: 21 Tammi 2020 15:00
Paikkakunta: Paimio

Re: 2.0 Duratec+MT75+Mk1 Sierra

Viesti Kirjoittaja Pitkavaihto »

MX-5 matukan vaihdelaatikkoa etsimään tai tuota ST170 konetta etsimään tuosta vähän osviittaa https://www.youtube.com/watch?v=g4pKKP3ylL4
=============
Ex Escort mk1 mk2 mk3 mk4, Focus -07
Pihassa -65 Anglia, -05 Focus mk2
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 2.0 Duratec+MT75+Mk1 Sierra

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Pitkavaihto kirjoitti: 04 Helmi 2022 12:07 MX-5 matukan vaihdelaatikkoa etsimään tai tuota ST170 konetta etsimään tuosta vähän osviittaa https://www.youtube.com/watch?v=g4pKKP3ylL4
Tuo 170:hän on käytännössä Zetec Blacktop, mutta vaan nimetty Duratec ST:ksi, ja mullahan on siis Blacktoppiin jo koneen korvat tehty ja hommattu MT75 ja dokin startti, eli siihen olisi osat jo ja tiedän suurin piirtein mitä vielä tekemättä. Öljypohjiakin tehny jo kaksi Evoa, mutta jos Zetecillä jatkan niin sitten kyllä alupohjasta värkkään niin saa tiivisteen järkevämmin.

Nythän ongelma on siinä että ei löydy läheltä ja järkevällä hinnalla 2.0 Zetec Blacktoppia, niin alkanu siksi miettiä muitakin vaihtoehtoja, mulla on vaan yks Mondeon Blacktop joka 1.6, joten sitä oon käyttäny vaan jiginä.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Pitkavaihto
Viestit: 46
Liittynyt: 21 Tammi 2020 15:00
Paikkakunta: Paimio

Re: 2.0 Duratec+MT75+Mk1 Sierra

Viesti Kirjoittaja Pitkavaihto »

Jos siihen kytkinkopan muutokseen menee, noita ZF 5 ja 6 vaihteisia bemun laatikoita tuntuu olevan liikkeellä. Ne haluavat vaihtaa semmosen ison ZF:n että kestää sen +700Nm :o .... Se "pikku" ZF on ulkomitoiltaan vaan suuri ja en osaa arvioida miten se tuonne sierran alle istuu. Keppihommat joutuu ainakin tekemään ite... https://kpower.industries/blogs/news/bm ... -pre-order
EDIT: tai Getrag 260 ZF GS6-37DZ tai S5D-320Z ( 5. on 1,00)
=============
Ex Escort mk1 mk2 mk3 mk4, Focus -07
Pihassa -65 Anglia, -05 Focus mk2
Mk1escos
Viestit: 908
Liittynyt: 27 Joulu 2020 12:51

Re: 2.0 Duratec+MT75+Mk1 Sierra

Viesti Kirjoittaja Mk1escos »

Mikäköhän siinä silvertopissa niin kaikkia inhottaa, hyviä moottoreita ja turbon kanssa siitä saa voimaa samalla vaivalla kuin mustastakin.
Männät kanget ja vähän kantta siivoaa, hyvä MODERNI ahdin kylkeen ja kunnon ruisku.

Heittää traktori ja muut maatalous ahtimet sinne minne ne kuuluu ja unohtaa ne 30-40v vanhat t3 t4 paskat kokonaan.
Jos nyt 10-15hv jää jälkeen blacktopista mut lohko kestää niin paineella lisää. Tärkein on se miten se paine tulee sieltä moottorista ulos.
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 2.0 Duratec+MT75+Mk1 Sierra

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Ei inhota 2.0 silvertop, siinähän olisi jo valmiiksi paremmin muokattavissa oleva öljypohja, mutta kun niitä on ollu vaan Mk1 Mondeoissa niin löytyminen on vielä hankalampaa tai ainakin joutuu maksaamaan "harvinaisuudesta" :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Mk1escos
Viestit: 908
Liittynyt: 27 Joulu 2020 12:51

Re: 2.0 Duratec+MT75+Mk1 Sierra

Viesti Kirjoittaja Mk1escos »

Jaa, justiin ostin torista 2.0 silverin reilulla satkulla. Ja parasta oli et ei tarvinnut koko autoa ostaa vaan pelkkä moottori.
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 2.0 Duratec+MT75+Mk1 Sierra

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Mk1escos kirjoitti: 05 Helmi 2022 15:28 Jaa, justiin ostin torista 2.0 silverin reilulla satkulla. Ja parasta oli et ei tarvinnut koko autoa ostaa vaan pelkkä moottori.
Tohon hintaan mun mielestä sen kuuluskin mennä, mutta purkaamoillahän olisi joo 2.0 Zeteccejä, mutta 300e rahteineen. Torista katoin just äsken, mutta ei ollu yhtäkään 2.0 Zetec Monskua tai Focusta varaosissa, tai sitten en osaa käyttää niitten hakukonetta..

Jos siis tiedossa jollakin niin saa tonne mun projekti ketjuun heittää vaikka linkkiä ilmoitukseen jossa myynnissä 2.0 Blacktop tai Silvertop Zetec :)

viewtopic.php?t=43430&p=311460#p311460
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin