Sierraan 2.9 v6! millainen projekti?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
ghiasierain
Viestit: 4
Liittynyt: 02 Touko 2006 17:50
Paikkakunta: keski-suomi

Sierraan 2.9 v6! millainen projekti?

Viesti Kirjoittaja ghiasierain »

Himottais 2.0i sierran koneen tilalle 2.9 v6 hmm..

Ford scorppioneitahan on tarjolla tolla isommalla koneella, joten kysymys kuuluukin, että mitenkähän tuommoinen scorpparin kone istuisi rieskan konetilaan? millaisia muutoksia joutuu tekemään? kertokee ihmeessa :)

Riittääköhän sierran omat jarrut?

ja tosiaan noita scorppareita on aikas paljon tarjolla tolla isommalla koneella verrattuna sierraan..
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Eikös ihan XR4 jarrut riitä? Joku tarkentakoot :)
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
kylmä
Viestit: 55
Liittynyt: 18 Helmi 2006 18:20
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja kylmä »

Tuolla näyttäs olevan joitain sierran kutos projekteja http://www.voorttimies.org/
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

kone menee suoraan.
minkä vuotinen toi sun 2.0i on ja onko dohc vai ohc kone
Focus 1.0 edition a6 2017
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

260mm levyt & isommat satulat eteen (ellei valmiina). Taakse sitten xr sierrasta akselisto jarruineen (levyt), elleivät jo valmiina. Siinä ne jarrumuutokset.
tommi.r
Viestit: 528
Liittynyt: 02 Helmi 2005 17:04
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r »

Vakaajan tanko paksummaksi eteen...

Myös perä/ vetoakselit ovat erilaiset , etu ja taka jousitus.
XR3i
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Eipä tarvinnu eteen leimalle vakaajaa vaihtaa eikä taakse laittaa, kun omani leimasin pari kk sitten. 2.8i:lle tosin.
Edessä XR4 jarrut ja takana tavalliset 'pikku' levyt.
tommi.r
Viestit: 528
Liittynyt: 02 Helmi 2005 17:04
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r »

country sedan kirjoitti:Eipä tarvinnu eteen leimalle vakaajaa vaihtaa eikä taakse laittaa, kun omani leimasin pari kk sitten. 2.8i:lle tosin.
Edessä XR4 jarrut ja takana tavalliset 'pikku' levyt.
eikö noissa kutosissa kuitenkin ole paksumpi kuin 24mm tanko? Omaan projektiin tarttee laittaa 28mm ja foordilta tulleen paperin mukaan se on jopa pakko vaihtaa :wink: Vrt. 2.9 .
XR3i
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

No jos tanko on valmiiksi 26mm niin ei sitä tarvi sen tujummaksi vaihtaa. Kelpaahan nuo valmiisiinkiin 2.8 ja 2.9 moottorisilla oleviin, miksi tekniikanvaihtopelissä pitäisi olla sitten paksumpi?

Farkuissa ja is:ssä on jo valmiiksi tuo 26mm vakaaja.
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Ainakin niissä lapuissa jotka ite sain maahantuojalta ei ole kerrottu minkä paksuiset vakaajat missäkin mallissa, on vaan maininta että niissä on eroa.
Samoin kuin takalevyjen koko ei siinä ilmene, kannattaa tulostaa oikea sivu Arwidsonin jarruosa pdf:stä mukaan konttorille.
Vaikka kyllä niillä näky tolla konttorilla olleen ihan omakin katalooki.

Ton etuvakaajan oon itekin sittemmin vaihtanut 28 milliseksi uretaani puslilla. Taka vakaaja on edelleenkin hyllyssä.
26mm vakaaja tullee vasta 87->(?) vakioksi stw:hen. On parikin vanhempaa tontilla (83 ja 85) jotka on 24mm puikolla.
ghiasierain
Viestit: 4
Liittynyt: 02 Touko 2006 17:50
Paikkakunta: keski-suomi

jeeps..

Viesti Kirjoittaja ghiasierain »

Tietoa tulikin ihan mukavasti :) no aikas paljon siihen joutuisi osaa vaihtamaan vai perhana pitäiskö rieskan tilalle ostaakin ihan alkuperäinen v6 scorppari hmm.. tosiaan meitsin auto oli -87 2.0i ohc elikkäs sillä yhellä nokalla..
Sierra86
Viestit: 12
Liittynyt: 31 Maalis 2006 18:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sierra86 »

Paljonkohan tollainen hyvä v6 kone sitten makiais? Olis vähän suunnitelmissa laittaa omaan "pelto"/ratahuvittelu autoon kunnon kone normin 2.0 OHC tilalle.
Joutuuko sitten vaihdelaatikon vaihtamaan? vai käykö ihan vakio. Ja ylipäätänsä mitä muuta pitää vaihtaa? Kiitos

(Joo ei ole aikomusta kaapata ghiasierain:men aihetta, mutt aattelin kysästä täs samsaa nii ei tarvi tehdä uutta)
Avatar
glo
Viestit: 130
Liittynyt: 15 Maalis 2005 11:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja glo »

Periaatteessa, jos sulla on Type-9 -laatikko (eli pakki ykkösen vieressä), niin saisit vaihdettua siihen sopivan kytkinkopan, MT75 taitaa olla kiinteellä kytkinkopalla (korjatkaa, jos olen väärässä). Kai olet tietoinen, että Sierraa on saanut myös v6-koneella? Itsellä oli tuommoinen tekniikanvaihto XR4x4, 2.8i, taka-akselisto oli ainakin erilainen, kuin 2.0 OHC:n, tukivarret ja puslat olivat samoja kuin cosworthissa, että ilmeisesti sellainen pikkuero, se että kiinnostaako leimasetää, on sitten herran haltuun.

Jos sulla on kaasarilla toi sun oharis, niin sitten tarvit ruiskun tankin ja bensapumpun. Ja jos tommosen koneen jostain hankit, niin kannattaa suosiolla vaihtaa nokka-akseli, työntötangot ja nostajat siinä vaiheessa kun se on vielä irrallaan, taisi maksaa sarja 140e motonetissä.

Potkua tommosesta 2.8i Colognesta saa ainakin ihan mukavasti, kaveri penkittänyt 208 hepoa.
Buick Electra 225 Custom '66 403cid SBO
Cadillac Seville STS '94 4.6l 32V Northstar
VW Golf '01 1.9TDi PD
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Noista takatukivarsien puslista senverran, että Cossussa on omansa ja kaikissa muissa on sitten keskenään samanlaiset kumipuslat.
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Kokohan on kaikissa takatukivarsien puslissa sama. Cossun vakiopuslissa on enemmän rautaa sisällä. Ehkä myös kumi erilaista?
Polyuretaanisina kun tarjotaan, niin sierraan/cossusierraan myydään samoja.

Sitten vielä t9(ohc/v6) laatikosta(on aikaisemminkin ollut puhetta):
Kytkinakseli on eripituinen ja pää eripaksuinen, eli suoraan swappi ohc/v6 kytkinkoppaa vaihtamalla ei käy.
Sierra86
Viestit: 12
Liittynyt: 31 Maalis 2006 18:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sierra86 »

overboost kirjoitti:Kytkinakseli on eripituinen ja pää eripaksuinen, eli suoraan swappi ohc/v6 kytkinkoppaa vaihtamalla ei käy.
No sittenhän sen akselin voi nyhtäistä jostain V6 "koneesta"
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

Öö... eikös sierrojakin ole 2.9 koneella?? xr4x4?
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Henna kirjoitti:Öö... eikös sierrojakin ole 2.9 koneella?? xr4x4?
On, ja on niitä takavetoisenakin.
jamo78
Viestit: 60
Liittynyt: 24 Maalis 2006 19:09
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jamo78 »

Jaakko85 kirjoitti: On, ja on niitä takavetoisenakin.
Niin on ja minullakin on yksi alkuperäinen 2wd 2,9 -89 8)
MB w124 300TDT
taunus coupe -75
sierra -90 2,9 v6 24v
escort -70
mustang -66ht
mustang -68ht
Avatar
Fordson-Riesa-87
Viestit: 161
Liittynyt: 28 Tammi 2006 19:49
Paikkakunta: Hyllykallio

Viesti Kirjoittaja Fordson-Riesa-87 »

asiasta hieman poiketen...

olisi tuossa kaverilla sedan sierra 2.0 ohc ja abs jarrut ja itellä viisto perä ja haluaisin vaihtaa omaan sen akseliston mutta onko absit vaikea pistää toimimaa jos vaihtaa akselisto ja seki o ajatuksena että jos rupias turbottamaa joskus nii mitä pitäisi tehdä taas tälle akselistolle?
Avatar
p7_man
Viestit: 147
Liittynyt: 25 Loka 2005 18:10
Paikkakunta: Joenzoo

Viesti Kirjoittaja p7_man »

Originaali 2.9i -89 takaveto Sierra täälläkin 8)
Ford Focus 2.0 Ghia Wagon -99
Vastaa Viestiin