Onko kukaan törmännyt moiseen vikaan? Kun ajaa n 80km/h ja painaa kaasun pohjaan, niin laatikko vaihtaa 3 tai 4. Silloin alkaa kuulua ääni, joka kuulostaa kuin rattaat hyppisi yli.
Ei uskalla kokeilla miten pitkään ääni kuuluisi jos vain jatkaisi.
Veto ei häviä ja kun löysää kaasua ääni lakkaa ja vaihde vaihtuu isommalle.
Kiihdyttäessä 3. eikä 4. pidä minkaanlaista ääntä.
Vikakoodeja ei ole ja muuten laatikko toimii normaalisti.
Tätä ennen tein Forscanilla muistin nollauksen, kytkimen opetuksen ja vaihdehaarukan(tms.) opetuksen. Sen jälkeen huomasin tuon.
Sillä tein opetukset, kun auton laittoi käyntiin niin välillä jotenkin pamahti. Ihan kuin laatikko laittaisi vaihdetta päälle. Tämä hävisi opetuksien myötä.
Onkohan kytkin menossa vai mekatroniikka vai pitäisikö käyttää Fordilla, että opettaisivat kytkimen paikat ja mukauttaisivat laatikon?
Öljyä on oikea määrä ja vaihdettu n.30tkm sitten.
Autona S-max 2,0 Ecoboost Powershift -10. 188tkm
Powershift ongelma
Re: Powershift ongelma
Taitaa vaan olla niin, että tuota vaihteistoa ei saa toimimaankaan kunnolla.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mek ... ta/7661806
viewtopic.php?t=52824
https://www.autoblog.com/2019/07/19/for ... pair-free/
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mek ... ta/7661806
viewtopic.php?t=52824
https://www.autoblog.com/2019/07/19/for ... pair-free/
Re: Powershift ongelma
Onko koskaan tuota laatikko päivitetty uuteen softaan huollossa. Kummiskin noin vähän ajettu auto ja onko ollut alusta lähtien teillä vai ostettu käytettynä.
Tuossa linkissä ylhäällä varmaakin sama vika käsitelty jossa rutinalla mennään.
Tuossa linkissä ylhäällä varmaakin sama vika käsitelty jossa rutinalla mennään.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Powershift ongelma
Käytettynä ostettu reilu pari vuotta sitten. Silloin oli ajettu 127tkm. Silloin vaihdoin öljyt ja 30tkm päästä uudelleen varmuuden vuoksi.
Oli vanhan omistajan aikaankin vaihdettu öljyt, koska suodattimessa päivämäärämerkintä 06/12 ja auto on vm -10.
Ostettuani auton kysyin huollosta päivitystä niin sanoi ettei ole saatavilla. Ja Etiksestä kun katsoo niin laatikolle ei näytä päivitystä.
Mitä lueskellut niin taitaa kytkimistä mennä ne jousen välissä olevat muovikappaleet hajalle.
Oli vanhan omistajan aikaankin vaihdettu öljyt, koska suodattimessa päivämäärämerkintä 06/12 ja auto on vm -10.
Ostettuani auton kysyin huollosta päivitystä niin sanoi ettei ole saatavilla. Ja Etiksestä kun katsoo niin laatikolle ei näytä päivitystä.
Mitä lueskellut niin taitaa kytkimistä mennä ne jousen välissä olevat muovikappaleet hajalle.
Re: Powershift ongelma
Moi ajattelin vain tätä juttua kun päivitystä tarjolla 2013 malliin. Ei siis koske sinun autoa jos se on niin sanottu.
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Powershift ongelma
Nämä koskee ihan toista kuin kysyjän vaihteistoa, vaikka molempia PowerShifteiksi kutsutaan. Kuivakytkiminen versio pikkuvaparibensojen yhteydessä on ongelmallisempi - niitä jenkeissä paljon, Suomessa harvinainen, ainakin 1.6 vapari bensan kanssa focuksessa on tämä. Samaa getragin vaihteistoa löytyy esim renaulteista. 6DCT250Toxox kirjoitti: ↑27 Huhti 2020 08:19 Taitaa vaan olla niin, että tuota vaihteistoa ei saa toimimaankaan kunnolla.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mek ... ta/7661806
viewtopic.php?t=52824
https://www.autoblog.com/2019/07/19/for ... pair-free/
Dieseleiden ja 2.0 ecoboostin kanssa vahvempi märkäkytkimellinen versio joka luotettavampi. 6DCT450
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00