Sivu 1/1

Katsastuksessa liian korkea K arvo= HYLÄTTY!

Lähetetty: 03 Tammi 2019 20:08
Kirjoittaja Nude78
Autona Mondeo 2.0 tDCi vm 2011.
Ajettu 380800 km.
DPF poistettu ja EGR ohjelmallisesti poistettu, tehoja lisätty samalla, lokakuussa.
Nyt ei mennyt päästöistä läpi katsastuksessa :(
Ennen on mennyt, mutta DPF meni syksyllä tukkoon ja halvin "korjaus" oli sen poisto.
Arvot pitäisi olla katsastus ukkelin mukaan 0,5 sai mitattua 2,4. :shock:

Millähän tähän "vanhaan leidiin" saisi päästöt takaisin kohdilleen?

Re: Katsastuksessa liian korkea K arvo= HYLÄTTY!

Lähetetty: 04 Tammi 2019 07:51
Kirjoittaja riikomi
Ilmeisesti moottori saa aivan liian rikasta seosta.

- tarkasta että ahtoilmaputkistossa ei ole repeämiä
- ilmamassamittari saattaa näyttää väärää
- jäähdytysnesteen lämpöanturi saattaa näyttää väärää

Perinteinen "korjaus" on teipata ilmamassamittarin aukkoa reilusti pienemmäksi, jolloin nokitestissä ECU luulee moottorin saavan todellista vähemmän ilmaa ja siksi vähentää polttoaineen syöttöä.

Re: Katsastuksessa liian korkea K arvo= HYLÄTTY!

Lähetetty: 04 Tammi 2019 12:22
Kirjoittaja czr96
kyllä kai tuollainen 2.4 lukema jo tööttää sellaista mustaa jöötiä piipusta, että taustapeileistäkin näkyy kiihdytellessä jo iso musta PILVI.

Mulla se entinen Mk3 kun tykkäsi savuta oikein urakalla niin jo sellaiset pyöreästi tasan 2 lukemat aiheutti naurun remahduksia kun katseli taustapeiliin.

Pointtini on se, että jos sieltä putkesta tulee käytännössä mitään näkyvää tummaa savua niin ihan turhaa yrittää katsastukseen jos K0.5 on raja-arvo. K 1.5 rajaan kestää jo näkyä jotain pientä pöllähdystä mutta 0.5 arvoon ei kyllä saa näkyä enää ku vesihöyryä... että tämmöistä vinkkiä visuaaliseen tarkasteluun kotosalle ennenku yrität uudestaan leimalle...

Re: Katsastuksessa liian korkea K arvo= HYLÄTTY!

Lähetetty: 05 Tammi 2019 18:59
Kirjoittaja Nude78
Ei muuten tööttää mitään mustia savuja.
Itse en ollut mukana katsastuksessa, joten en tiedä miten tuommoinen lukema on saatu päästöihin aikaiseksi.
Mielestäni sieltä putkesta tulee kylmänä harmahtavaa ja kun kona lämpiää niin ei juurikaan mitään.

Ajattelin vaihtaa autoon uuden ilmanputsarin, öljyt suodattimineen ja vielä dieselsuodattimen sekä kaataa tankkiin jotain motonetin diesel lisäainetta.
Auto on automaatti, joten laitan sen manuaalille ja päästelen kolmos vaihteella satasta muutaman kymmenen kilometriä jotta,ehkä karstat lähtevät pois.
Jos näistä ei apua, vaihdatan siihen uuden jakopään, koska sekikn on tulossa määränsä päähän kilometrien osalta ihan kohta.

Re: Katsastuksessa liian korkea K arvo= HYLÄTTY!

Lähetetty: 05 Tammi 2019 19:07
Kirjoittaja focst
Kiitettävät kilometrit kohta 4 miljoonaa.. :thumbup:

Re: Katsastuksessa liian korkea K arvo= HYLÄTTY!

Lähetetty: 06 Tammi 2019 14:20
Kirjoittaja Nude78
focst kirjoitti:Kiitettävät kilometrit kohta 4 miljoonaa.. :thumbup:
No perkules, niin onkin, täytyy korjata :mrgreen: