Re: ESCOR 00 KÄSIJARRUKIRISTIN *RATKASTU*
Lähetetty: 08 Elo 2018 19:57
Koittaa taas aika vuodesta, kun joku onneton joutuu ryömimään ford escort -00 1.6 16V STW:n alla, ennen kuin lähdetään kohtaamaan suurta katsastusmiestä, tuota paholaiseksikin ajoittain kutsuttua ihmistä.
Jokavuotinen (nyt kolmatta kertaa) ongelma, käsijarrun automaattikiristin kuskinpuolella, on taas ruvennut lakkoon eikä toimi niin kuin pitäisi.
Viime vuonna ostin uudet kiristimet, jotka maksoivat aivan liikaa verrattuna siihen, kuinka kauan ne sitten loppujen lopuksi toimivat....
Kiristin kyllä kiristyy, kun rumpu on auki ja painaa polkimesta => pieni kolahdus jarrukilpeen ja kiristin vetää hammasrattaan sisään kuin kilpikonna päänsä kuoren sisään pelästyessään. Kaikki käsijarruun liittyvät osat ovat vaihdettu 1,5 vuoden sisään: jkengät, takavaijeri, kiristimet, omat hermosolut nyt menevät kolmatta kertaa vaihtoon escortin käsijarrukonfliktin myötä.
- olen löysännyt vivun juuresta pultin maks löysyyteen, painanut polkimia ja kiristänyt pultin taas takaisin => ei toimi
- vetäessä vivusta jarrukenkän liikerata on suuri, niin kuin pitääkin. vaijerin palautuessa kenkät palautuvat myös
Painiiko täälä joku muu samassa sarjassa, ja olisiko halukas auttamaan miestä mäessä autossa, jossa käsijarrut eivät pidä juuri mitään.?
Jokavuotinen (nyt kolmatta kertaa) ongelma, käsijarrun automaattikiristin kuskinpuolella, on taas ruvennut lakkoon eikä toimi niin kuin pitäisi.
Viime vuonna ostin uudet kiristimet, jotka maksoivat aivan liikaa verrattuna siihen, kuinka kauan ne sitten loppujen lopuksi toimivat....
Kiristin kyllä kiristyy, kun rumpu on auki ja painaa polkimesta => pieni kolahdus jarrukilpeen ja kiristin vetää hammasrattaan sisään kuin kilpikonna päänsä kuoren sisään pelästyessään. Kaikki käsijarruun liittyvät osat ovat vaihdettu 1,5 vuoden sisään: jkengät, takavaijeri, kiristimet, omat hermosolut nyt menevät kolmatta kertaa vaihtoon escortin käsijarrukonfliktin myötä.
- olen löysännyt vivun juuresta pultin maks löysyyteen, painanut polkimia ja kiristänyt pultin taas takaisin => ei toimi
- vetäessä vivusta jarrukenkän liikerata on suuri, niin kuin pitääkin. vaijerin palautuessa kenkät palautuvat myös
Painiiko täälä joku muu samassa sarjassa, ja olisiko halukas auttamaan miestä mäessä autossa, jossa käsijarrut eivät pidä juuri mitään.?