1.6 ecoboost

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
JouHani
Viestit: 4
Liittynyt: 28 Elo 2017 17:13

1.6 ecoboost

Viesti Kirjoittaja JouHani »

Tietääkö joku mistä saisi kyseisen mondeon moottorin?

Oma -11 mallinen mondeo on nyt rampautettu. 2,5l öljyä puuttui koneesta ja kiertokangen laakerit ainakin ääntävät alustavissatutkimuksissa. Eli oletus on että sieltä on hajonnut jo muutakin. 180tkm mittarissa ja 170tkm pyöränlaakerivaihdossa öljyä vielä oli koneessa ettei sitä lisätty, sen jälkeen jäi tarkastamatta ja 180tkm kilometrihuoltoon ajaessa alkoi sitten moottori ääntää.

Onko noissa moottoreissa ominaisuus että öljyvalo syttyy vasta kun ne on totaalisen loppu? Sitä kun ei itselle koskaan syttynyt palamaan, paitsi käynnistäessä auton kuten sen silloin pitääkin.
Nykyiset:
Focus 1.6 -08
Mondeo 1.6 titanium -11
Ganiateri
Viestit: 204
Liittynyt: 19 Joulu 2015 22:22

Re: 1.6 ecoboost

Viesti Kirjoittaja Ganiateri »

^ Voi harmi. Tarkoitat varmaan öljyvalolla öljynpainevaloa. Sekun syttyy niin voi olla jo liian myöhäistä. Tuossa ei taida olla öljynmäärän anturia joka näyttäisi tason esim esim. ajotietokoneen kautta. Siihenkään en sokeasti luottaisi.
Mondeo 2.0 tdci AT6 Titanium MK4
Mondeoko?
Viestit: 108
Liittynyt: 07 Heinä 2016 17:39

Re: 1.6 ecoboost

Viesti Kirjoittaja Mondeoko? »

Saman ikästä samalla moottorilla varustettua nettiautossa kaupan 11900€ eli vaihtoarvo jossain 7-8t€ paikkeilla, menee aika kannattamattomaksi remontti jos et osaa itse tehdä vaihtoa/hanki moottoria ulkomailta. Tai tietysti jokainenhan määrittelee itse remontin kannattavuuden, minä en ainakaan tekisi 7t€ autoon 7t€ remonttia. Tuosta kun ei tiedä mitä muuta menee uusiksi moottorin yhteydessä, kytkin nyt ainakin kannattaa vaihtaa samalla kun siellä hääräävät noilla kilsoilla? AVK on yksi vaihtoehto mistä motin sais ehkä mutta kaikki osat siellä on jostain ihmeen syystä melkein yhtä kalliita kun uudet OE osat ottaen huomioon kilometrit.. Ootko marmotilta kysyny moottorin hintaa?

Selvitettiinkö syytä mihin tuo 2,5L öljyä katosi 10tkm aikana?
Ohjekirjasta pitäs löytyä infoa tuosta öljyvalosta varmasti.

Helpointahan olisi tietysti ottaa bensaa ja tikkuja ja lotota :D
tursas
Viestit: 4019
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1.6 ecoboost

Viesti Kirjoittaja tursas »

Tota viimestä lausetta en nyt ymmärrä.. :roll:
Koneeseen vaan lisää öljyä ja kovaa ajoa, ei siinä välttämättä mitään vikaa ole.. :D
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Ganiateri
Viestit: 204
Liittynyt: 19 Joulu 2015 22:22

Re: 1.6 ecoboost

Viesti Kirjoittaja Ganiateri »

Itse kokeilisin autojerryn kilpailutusta jos moottori menee vaihtoon. Eipä siinä häviä mitään. Jos korjaamot jaksaa vastata, niin etsivät sinulle vaihtomoottorin puolestasi.
Mondeo 2.0 tdci AT6 Titanium MK4
Vastaa Viestiin