Escort -00 mekaaniset käsijarrusäätimet
Lähetetty: 05 Heinä 2017 19:18
kotimekaanikointia osa 5666.
Katsastuksessa mittasivat oikean puolen käsijarrun arvoksi 0,6. Vasemmalla se oli 1,3.
Noh epäilin viaksi kyseistä mekaanista säädintä, joka olikin varmaan hampaistaan kulunut ja täten ei pitänyt käsijarrua säätöasentoa hyvin.
Eräässä vanhemmassa escortissa aikoinaan huomasin että joku oli hitsannut sen säätimen tappiin asti, kun oli jarrukenkien pinnat niin ohuet.
No kokeilin sitten samaa temppua ja tuntui siltä, että käsijarru nyt alkoi pitämään paremmin. Katsastusmies mittasi kuitenkin vielä matalamman, 0,5 arvoksi. Onko nuo yksiköt nyt kN.
Kävin tänään ostaan motonetistä uudet säätimet ja ajattelin vaihtaa ne sinne, ettei tarvitsisi aina soveltaa ja säätää vanhojen osien kanssa
Olen luultavasti nykyisen säätimen hajottanut sillä, että kiristin käsijarrun vaijeria aikoinaan aika paljonkin. Nyt kysymys olisikin se, että pitääkö säätää tuo vaijeri takaisin löysälle vai mitä teen sen kanssa, en haluaisi huomenna rikkoa tuota uuttakin säädintä samalla tavalla
Kysymys 2. Miten voin kokeilla käsijarrun voimaa viemättä sitä katsastuskonttorille, ei se 20 euroa niin paljon paina mutta hävettää käynti asemalla jatkuvasti
Edit: Ja syy miksi epäilen juuri tuota säädintä on se, että vuoden vaihteessa vaihdoin uudet kengät, sylinterit ja takavaijerin molemmin puolin. Eli säädin on ainoa vanha osa joka jäi.
Katsastuksessa mittasivat oikean puolen käsijarrun arvoksi 0,6. Vasemmalla se oli 1,3.
Noh epäilin viaksi kyseistä mekaanista säädintä, joka olikin varmaan hampaistaan kulunut ja täten ei pitänyt käsijarrua säätöasentoa hyvin.
Eräässä vanhemmassa escortissa aikoinaan huomasin että joku oli hitsannut sen säätimen tappiin asti, kun oli jarrukenkien pinnat niin ohuet.
No kokeilin sitten samaa temppua ja tuntui siltä, että käsijarru nyt alkoi pitämään paremmin. Katsastusmies mittasi kuitenkin vielä matalamman, 0,5 arvoksi. Onko nuo yksiköt nyt kN.
Kävin tänään ostaan motonetistä uudet säätimet ja ajattelin vaihtaa ne sinne, ettei tarvitsisi aina soveltaa ja säätää vanhojen osien kanssa
Olen luultavasti nykyisen säätimen hajottanut sillä, että kiristin käsijarrun vaijeria aikoinaan aika paljonkin. Nyt kysymys olisikin se, että pitääkö säätää tuo vaijeri takaisin löysälle vai mitä teen sen kanssa, en haluaisi huomenna rikkoa tuota uuttakin säädintä samalla tavalla
Kysymys 2. Miten voin kokeilla käsijarrun voimaa viemättä sitä katsastuskonttorille, ei se 20 euroa niin paljon paina mutta hävettää käynti asemalla jatkuvasti
Edit: Ja syy miksi epäilen juuri tuota säädintä on se, että vuoden vaihteessa vaihdoin uudet kengät, sylinterit ja takavaijerin molemmin puolin. Eli säädin on ainoa vanha osa joka jäi.