Sivu 1/1

Diesel henkilöautot

Lähetetty: 12 Huhti 2017 21:49
Kirjoittaja anon1
Haiskahtaa pahasti siltä, että diesel henkilöautojen arvonromahduksen lähtölaskenta on alkanut. EU on kieltämässä diesel henkilöautojen käytön, syynä voitaneen pitää, näitä laajamittaisia pakokaasujen päästöhuijauksia. Varmaan jatkossa ei saa diesel autosta, edes sitä kuuluisaa puupenniä.

Re: Diesel henkilöautot

Lähetetty: 13 Huhti 2017 07:17
Kirjoittaja Deippa
Mitäpä tuo haittaa. Ajaa omansa loppuun ja ostaa sitten taas itselle "uuden" foordin kun ilman saa :D Eihän esim. mk3 mondeo sisäänajettuna enää nykyäänkään paljoa maksa. 2keur saa jo valita eikä ostajia tuolla hinnalla ruuhkaksi asti ollut vaikka kauppatavara maailman paras yksilö olikin :lol:
Sen takiahan näitä on hyvä hommata ku edukkaasti saa

Re: Diesel henkilöautot

Lähetetty: 13 Huhti 2017 12:40
Kirjoittaja Kaimann
Näissäkään ole kuin lobbaus takana, saavat uutta hienoa myydä kalliimalla ja kansalla jää arvoton kasa shaibaa käteen, raha liikkuu ja suunnan arvaa.

Re: Diesel henkilöautot

Lähetetty: 21 Huhti 2017 09:34
Kirjoittaja larna
ei ainakaan leasing firmoissa vielä dieselin aliarvostusta näy. Tein 3v sopparin diesel Focus farkusta ja erittäin edullinen oli vuokrahinta. Vähintään pensakoneen luokkaa.

Re: Diesel henkilöautot

Lähetetty: 12 Syys 2017 08:32
Kirjoittaja hke
Aika pitkälle tuntuu kaupallisin perustein masinoidulta keskustelulta tuo diesel keskustelu.
Nyt 3 kk ollut uusi diesel ST ja ylivertainen minulle harrastuskäytössä (vaimo käyttää työajoihin). Keskikulutus jämähtänyt n 6 litraa sadalla, boksi koko ajan katolla ja kun keliä niin purjelauta boksin lisäksi myös. Auto täysin tunteeton kattokuormalle ajettavuuden, suorituskyvyn ja käytännössä myös kulutuksen osalta. Sitten kun bensa tai sähköautot pystyvän samaan niin voin vaihtaa. Ei tosin varmaan tapahdu mun elinaikana. Ainiin, sähköautoissa varmaan kattokuorma kielletty....

Re: Diesel henkilöautot

Lähetetty: 17 Syys 2017 14:01
Kirjoittaja KMan
MTV:n uutisissa: "Käytettyjen autojen tuonti ulkomailta kukoistaa jälleen parin vuoden taantuman jälkeen" Ja nimenomaan dieseleistä oli tässä telkkariuutisessa puhetta enemmänkin.

https://www.mtv.fi/uutiset/talous/artik ... gs.VEYqhQw

https://yle.fi/uutiset/3-9832582

http://www.talouselama.fi/uutiset/tassa ... ta-6654622

Re: Diesel henkilöautot

Lähetetty: 17 Syys 2017 19:44
Kirjoittaja anon1
Johtuisko siitä kun eurooppalaiset ovat enenevässä määrin luopumassa diiseleitä, minkä myötä diiseleiden hinnat alkaa laskea, jos ei ihan romahda.

Re: Diesel henkilöautot

Lähetetty: 17 Syys 2017 20:41
Kirjoittaja kaali81
Kyllä tähän täytyy kommentoida, että höpöhöpö, tietyissä malleissa kiisseli on vieläkin ainoa vaihtoehto, oli sitten kyseessä suomi tai saksa ja nämä diesel kiellot euroopassakin koskee tosiaan euro4 (tai euro5) ja sitä vanhempia koneita... ei isoon masturiin kukaan osta bensakonetta koska kulutus on vähintään tupla verrattuna diiseliin... Eihän johonkin fiestaan varmastikaan kannata edes miettiä kiisseliä enää (koska on litrainen ecoboost!) ja kiisseli fiestan myyminen onkin osoittautunut melko haasteelliseksi... tarttisko joku? Toisaalta kun fiestalla ajaa maantiellä n. 3,5L/100km, ei ole ollut mitään hirveitä kiireitä myydäkään...

Mazda esittelee vuoden sisällä bensakoneen joka toimii samalla periaatteella kuin kiisseli, ehkä sen myötä vihdoin saataisiin bensakoneetkin taloudellisemmiksi ja vääntävämmiksi?!

Vetyä sen pitäisi olla, mutta fordi ei vissiin pidä vetyilyä vielä realistisena!?

Re: Diesel henkilöautot

Lähetetty: 17 Syys 2017 20:55
Kirjoittaja anon1
Suunta on kuiteski selvä. Ei nämä kiellot ole vähenemäänpäin, vaan lisää tulee. Kyllä riiselikuskitkin tämän ymmärtävät. Tämä Mazdan , tekniikka varmaan osaltaan vauhdittaa kehitystä.

Re: Diesel henkilöautot

Lähetetty: 17 Syys 2017 22:55
Kirjoittaja Mondeoko?
Niin, 2040 mennessähän Ranskan pitäisi kieltää diesel autojen myynti että sikäli on turha käydä vielä ostelemaan innokkaasti varastoon diesel-autoja. Kumminkin Ranskassa 80% autoista on dieselejä niin ei muutos voi tapahtua hetkessä.

Miksi pakut ja rekat ym. saavat sitten kulkea näillä dieseleillä, päästääkö ne sitte vähemmän ilmaan saasteita kun henkilöautot? Uuteen Transit Customiin on muuten tulossa ladattava (PLUG-IN) hybridi joka saa voimansa 1.0 EB 140hv moottorista ja akustosta, 30-50km matka pelkällä sähköllä. No eiköhän tuokin hyvä idea ole jo pilattu hinnalla.

Nämä yli-innokkaat poliitikot ajaa tätä päästöjen vähentämistä vain ja ainoastaan rahan takia, muistakaa että päästökauppa on satojen miljardien bisnes. Rahat pois tyhmiltä. 1 suuri rahtilaiva tuottaa yhtä paljon päästöjä kun 50 miljoonaa autoa. Ja miettikääpä lentokoneiden vastaavia lukuja, lentoliikenne vain kasvaa ja silti autoilijoita (etenkin diesel käyttösiä) syytellään "järkyttävistä päästöistä".

Kaasuautot eivät ole Suomen tulevaisuus koska valtio kyykyttää kaasuauton omistajia käyttövoimaverolla eli samalla mitä dieselin omistajat maksaa.
Sähkön (siirron) hinta tulee jatkuvasti nousemaan ja aina keksitään uutta hienoa kiinteää maksua perään jotta saadaan rahat tyhmiltä pois. Ei auta enää LED-valot tai energiansäästölamput taloissa kun niiden hyödyn syö joka vuosi nouseva perusmaksu/siirtomaksu. Se siitä sähköautoilusta. Kukahan noita sähköautoja edes saa korjata? Vaatii aikamoiset luvat ja koulutukset, tuntiliksat nouseekin sinne 150-180€ paikkeille..

Re: Diesel henkilöautot

Lähetetty: 17 Syys 2017 23:18
Kirjoittaja duckworth
Mondeoko? kirjoitti:Niin, 2040 mennessähän Ranskan pitäisi kieltää diesel autojen myynti että sikäli on turha käydä vielä ostelemaan innokkaasti varastoon diesel-autoja. Kumminkin Ranskassa 80% autoista on dieselejä niin ei muutos voi tapahtua hetkessä.

Miksi pakut ja rekat ym. saavat sitten kulkea näillä dieseleillä, päästääkö ne sitte vähemmän ilmaan saasteita kun henkilöautot? Uuteen Transit Customiin on muuten tulossa ladattava (PLUG-IN) hybridi joka saa voimansa 1.0 EB 140hv moottorista ja akustosta, 30-50km matka pelkällä sähköllä. No eiköhän tuokin hyvä idea ole jo pilattu hinnalla.

Nämä yli-innokkaat poliitikot ajaa tätä päästöjen vähentämistä vain ja ainoastaan rahan takia, muistakaa että päästökauppa on satojen miljardien bisnes. Rahat pois tyhmiltä. 1 suuri rahtilaiva tuottaa yhtä paljon päästöjä kun 50 miljoonaa autoa. Ja miettikääpä lentokoneiden vastaavia lukuja, lentoliikenne vain kasvaa ja silti autoilijoita (etenkin diesel käyttösiä) syytellään "järkyttävistä päästöistä".

Kaasuautot eivät ole Suomen tulevaisuus koska valtio kyykyttää kaasuauton omistajia käyttövoimaverolla eli samalla mitä dieselin omistajat maksaa.
Sähkön (siirron) hinta tulee jatkuvasti nousemaan ja aina keksitään uutta hienoa kiinteää maksua perään jotta saadaan rahat tyhmiltä pois. Ei auta enää LED-valot tai energiansäästölamput taloissa kun niiden hyödyn syö joka vuosi nouseva perusmaksu/siirtomaksu. Se siitä sähköautoilusta. Kukahan noita sähköautoja edes saa korjata? Vaatii aikamoiset luvat ja koulutukset, tuntiliksat nouseekin sinne 150-180€ paikkeille..
+1

Jos jotain lisäisin, niin (myös suomalaisten) yli-innokkaiden poliitikoiden tavoite tuntuu olevan tässä(kin) asiassa kusta ja saada jengi kusemaan toistensa kintuille.

Re: Diesel henkilöautot

Lähetetty: 18 Syys 2017 11:19
Kirjoittaja KMan
Mondeoko? kirjoitti:
Nämä yli-innokkaat poliitikot ajaa tätä päästöjen vähentämistä vain ja ainoastaan rahan takia, muistakaa että päästökauppa on satojen miljardien bisnes. Rahat pois tyhmiltä. 1 suuri rahtilaiva tuottaa yhtä paljon päästöjä kun 50 miljoonaa autoa. Ja miettikääpä lentokoneiden vastaavia lukuja, lentoliikenne vain kasvaa ja silti autoilijoita (etenkin diesel käyttösiä) syytellään "järkyttävistä päästöistä".
En lähtisi tuomaan dieselkeskusteluun lentoliikennettä aivan tällä tavoin. Kaikkiin liittyy palamisessa syntyvä hiilidioksidi, mutta aihe liittyy mm. hengitysilmaa pilaaviin hiukkasiin. Vertaus laivoihin on tärkeä ja vasta paremmin tiedostettu viime aikoina. Ongelma on polttoaine, joka on pahinta kuraa, jätettä, joka ei juuri muuhun kelpaisi. Tässä tuli tuo varsin järkyttävä kokonaiskuva hyvin esiin: https://areena.yle.fi/1-3383587?autoplay=true

Tässä uutista Itämereltä ja Helsingistä: https://yle.fi/uutiset/3-9144444
Perusasiat typpioksideista, esim happamuus: https://fi.wikipedia.org/wiki/Typen_oksidit
Päästöjä: http://wwwp.ymparisto.fi/miljo/html/utslapp_fi.html


Mutta tsiikatkaa tuo Ulkolinjan juttu Villiä menoa valtamerillä!

Re: Diesel henkilöautot

Lähetetty: 27 Helmi 2018 19:30
Kirjoittaja anon1
Nyt sit alkoi dieselien arvonromahdus saksassa.Siinä alkaa miettiminen mihin nokivasaran työntää, kaatopaikalle vai mihin.Tuskin suomeentuontikaan vetää entiseen malliin, jos ollenkaan.

Re: Diesel henkilöautot

Lähetetty: 01 Maalis 2018 13:38
Kirjoittaja hke
Mahdolliset ajorajoituksetIkiellot eivät koske euro6 dieseleitä (2014 jälkeen), mikä keskusteluista unohtuu.