C-Max Powershift ongelmia *oli kytkimessä vika)

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
til88
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Tammi 2017 20:42

C-Max Powershift ongelmia *oli kytkimessä vika)

Viesti Kirjoittaja til88 »

Hei. Koitin aiemmin lähettää uuden aiheen vaan ei tainnu mennä perille.

Eli kyseessä 247tkm ajettu C-max 2.0tdci powershift laatikolla.
1-2 ja 2-3 vaihteen vaihto on nykäisevä suurimman osan ajasta, muutamaa ajokertaa lukuunottamatta. Välillä nostaa vaihteenvaihdon aikana noin 300rpm kierroksia. Täyskiihdytys (näin liukkaalla) saa kierrokset ryntäämään melkein 5000rpm kun se vaihtaa vaihteen noin 4000rpm kohdalla. Saman efektin sais jos manuaalilla ei nostais kaasua pois kun vaihtaa vaihteen.
Loput vaihteet kun on päässyt vauhtiin niin vaihtuu todella huomaamattomasti. Myös vakkari päällä auto ns nykii ja kiekkamittari hieman nypyttää, oisko noin 50rpm.

Ostin auton pari viikkoa sitten enkä koeajossa osannut kiinnittää huomiota ko seikkoihin. Nyt sitten jännittää onko toi menossa rikki. Fordi kävi merkkihuollossa myyjän piikkiin ko ongelman takia ja heidän mielestään kaikki OK, ei vikakoodeja. Laatikko päivitettiin ja sopeutettiin. Laatikon käytös parani hieman mutta toi vaihdoissa nykäisy ja vakkarin nykiminen tuntuu edelleen. Pitää varmaan soitella uudestaan ja selittää ettei softapäivitys poistanut ongelmaa.

Tänään kävin hieman kovemmin kiihdyttelemässä ja loppuajosta laatikko toimi paljon pehmeämmin pienimmillä vaihteilla. Ja kuten sanottu joskus laatikko toimii hyvin. Olisko parin viikon aikana neljänä päivänä kun on enempi ajanut.

Mulla ei oo kokemusta eikä vertailu kohtaa onko toi normaalia. Toki kaksoiskytkinvaihteisto ei oo ns oikea automaatti, mutta käsittääkseni vaihdot pitäis olla tasaisia.

Onko kellään mitään vastaavaa kokemusta? Pitääkö tässä alkaa varautua tikittävään aikapommiin? Sen verta kauhujuttuja netissä powershiftistä että melkeen alkaa osto kaduttamaan :oops: Muuten niin loistava auto.
Viimeksi muokannut til88, 25 Maalis 2017 23:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jmm79
Viestit: 218
Liittynyt: 06 Helmi 2005 19:05
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Powershift kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jmm79 »

Laatikko tarkka öljyn ja suodattimen vaihdosta. Omassa oli samaa nykimistä vakkari päällä ajaessa tosin vain nelos ja kutos vaihteella..vika oli venttiilipöydässä jonka vaihdolla vika korjaantui.. ei ollut vikakoodeja mullakaan.. nyt laatikko toimii edelleen ilman mitään ongelmaa.. aikaa rempasta noin 4v.
Sierra 2.0 iS -88.
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
til88
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Tammi 2017 20:42

Re: Powershift kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja til88 »

Onko kalliskin toi venttiilipöydän vaihto jos se vika on siinä?

Unohtu mainita, että laatikkoon on aina vaihdettu öljyt 60tkm välein, viimeisin 7tkm sitten.
jmm79
Viestit: 218
Liittynyt: 06 Helmi 2005 19:05
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Powershift kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jmm79 »

Mulla meni tehdastakuuseen mutta osa noin 1700€ plus melkein päiväntyöt merkkiliikkeessä.. mondeossa ei tarvinnut laatikkoa irroittaa en tiedä muista malleista miten mahtuu irtoamaan.. pyydä et katsovat venttiilien toiminnan ajon aikana.. mulla oli kaksi kuudesta venttiiliä mitkä ei toiminut ohjearvoissa.. itse ajoin ja asentaja oli tietokoneen kanssa kyydissä.. vikaa ei muuten pystytty paikantamaan.
Sierra 2.0 iS -88.
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
Avatar
jamo
Viestit: 74
Liittynyt: 04 Syys 2005 00:10
Paikkakunta: turun tienoo

Re: Powershift kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jamo »

Mulla esiintyy säännöllisen epäsäännöllisesti 3-4 vaihteen ylöspäin vaihdossa aika pahaa rutinaa, tarkoitan samanlaista kun ei käyttäisi kytkintä ollenkaan.
Tätä vaivaa oli jo kun mittarissa oli n. 40tkm, mutta se korjaantui laatikon sopeutuksella.
Nyt on ajeltu noin 170tkm ja laatikko on oireillut jo viimeisen 40tkm, on tehty sopeutus ja öljy sekä suodatin on aina vaihdettu ajallaan. Korjaamo vähän naureskelee mulle koska laatikko ei tietenkään ole temppuillut kertaakaan koeajolla, kerran on ollut jopa maahantuojan kaveri matkassa mukana mutta sillä koeajolla ei tietenkään ollut mitään vikaa.
Venttiilipöydän vaihto saattaisi auttaa vikaan mutta sitä ei ole vielä vaihdettu.
Autossani ei ole enää takuu voimassa, päättyi Lokakuussa -16, reklamoin kyllä tästä jo ennen takuun päättymistä ja homman pitäisi olla seurannassa.
Lisäksi moottoriöljyä on alkanut kulumaan 115tkm:n jälkeen enemmän ja enemmän...
til88
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Tammi 2017 20:42

Re: Powershift kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja til88 »

Tosiaan C-maxi kävi yhteensä neljä kertaa huollossa, jossa laatikko kahdesti päivitettiin ja sopeutettiin ja vikakoodit luettiin. Kuten Jamolla, korjaamon kavereiden ajaessa luistamis/nykäisy vikaa ei juuri silloin pahemmin esiintynyt. Nyt sitten päädyttiin siihen lopputulokseen että ainut vikapaikka on juurikin venttiilipöytä joka ens torstaina vaihdetaan. Hinta-arvio sis. osat/työ/öljyt napakka 2400€ :o Onneksi myyjäliike tulee vastaan kuluissa mutta silti...hieman alkoi epäilyttämään kuinka tää Fordi kestää kun kilsojakin on jo 248tkm takana. Muilla tuntuu olevan ongelmia jo puolet vähemmin ajetuissa. Tää on tosin ex taksi, joten parhaimmillaan huollettu kolmesti vuodessa ja muutenkin hyvin pidetty.

Paljonko jamolla kuluu öljyä? Onko bensa vai diesel? Tohon mun 2.0dtci koslaan on vaihdettu öljyt 8tkm sitten ja mittatikku kastuu puoleenväliin. Tosin ei voi tietää onko huolto täyttänyt moottoriöljyn ihan täyteen. Kylmäkäynnistyskin on nihkeää jo 10-asteen pakkasella(ilman webastoa). Hehkuttaa pari sekuntia, starttaa rykivästi ja käy huonosti hetken.
jmm79
Viestit: 218
Liittynyt: 06 Helmi 2005 19:05
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Powershift kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jmm79 »

Oma 2.0 tdci ajettu 270tkm ei syö öljyä.. vaihdan 10tkm välein öljyt eikä lisätä tarvitse.. täytän aina silleen että mittatikkuun jää yksi x merkki näkyviin eikä se siitä vaju kyllä..
Ilman webastoa tosiaan huonosti käynnistyy vaikka omassa hehkut pitäisi olla kunnossa toki harvoin on tarvetta mutta webaston ollessa rikki asian huomasi.. tupla tai tripla hehkutus auttaa ja odottaa vielä hetken ennen kuin starttaa hehkun valon sammumisen jälkeen.
Yksi venttiilipöytä vaihteistoon uusittu tämä huolto tehty jo tehdastakuun aikana ja korjaus vei aikaa lähes puoli vuotta ja monta käyntiä foordilla.. muutoin auto pelannut ilman isoja huoltoja paitsi että webasto uusittu.
Sierra 2.0 iS -88.
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
til88
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Tammi 2017 20:42

Re: Powershift kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja til88 »

Venttiilipöytä(megatroniikka) ja öljtyt vaihdettu eilen. Softat ajettu ja sopeutettu.

Edelleen nykäisee ja nostaa kierroksia vaihdetta vaihtaessa. Eli laatikko pudottaa vapaalle->kierrokset ehtii nousta n. 300-400rpm->pudottaa kytkimen ja kaikilla katkeaa niskat. Tai jos on liukas kohta niin renkaat sutaisee ja keula heittää sivulle tai puskee kesken käännöksen. Tuntuu kuin laatikko pitäis liian kauan vapaalla vaihteen vaihdon aikana jolloin kierrokset ehtii nousta. Sinäänsä tuntuu oudolta ettei vika(vai onko toi ominaisuus) hävinnyt megatroniikan vaihdolla kun se sentään hoitaa noi vaihteiden vaihdot.

Eipä tuolle laatikolle enään muuta voi tehdä. Paska vehe. :evil: Voikohan auton maadoitus tai joku anturi vika aiheuttaa laatikolle hämminkiä. Autohan välillä lataa 15.1v ja välillä 13.5v. Rekisterivalot toisinaan vilkkuu hieman ja samoin toinen xenon valo.

Miten teillä muilla laatikko vaihtaa ekat kolme vaihdetta?
JPK84
Viestit: 12
Liittynyt: 21 Joulu 2016 11:24

Re: Powershift kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja JPK84 »

Minullakin oli Powershiftillä mondeossa saman tyyppistä vikaa; laatikko saattoi kesken ajon vaihtaa muutamaksi sekunniksi vapaalle ja luonnollisesti kierrokset nousi samalla. Alussa mitään virheilmoituksia ei tullut näyttöön, eikä vikakoodeja muistiin. Vikaa alkoi kuitenkin esiintymään tiheämmin ja lopulta näyttöön tulikin ilmoitus "Transmission Limited Function" ja samalla puolet vaihteista tippui pelistä pois. Ilmoitus ja vika hävisi uudelleen käynnistyksessä, muuta vikakoodeja jäi kuitenkin muistiin. Huollossa vaihdettiin laatikon sisälle anturi (olisiko ollut kytkimen nopeusanturi tms.) ja ainakin nyt reilu kuukauden ja reilu pari tuhatta km toiminut laatikko moitteetta.

Edit:
Ja ennen anturin vaihtoa vaihteen vaihtaessa saattoi ajoittain pieni nykäisy tuntua, mutta anturin vaihdon jälkeen sekin loppui, ainakin d-asennolla ajettaessa. Jostain syystä kylläkin s-asennossa vaihteen vaihdot ovat hyvinkin nykiviä. Tiedä sitten johtuneeko siitä, ettei s-asentoa ole juurikaan käytetty juurikaan, eikä laatikko ole vielä siinä asennossa "oppinut" vaihtoja.
til88
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Tammi 2017 20:42

Re: Powershift kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja til88 »

Pikkusen hieno juttu jos toi 2400€ remontti oli turha. Paljonko toi anturin vaihto maksoi?
Ford huolto puhui jotain nopeusanturista mutta päätti vaihtaa megatroniikan. Mulla ei vaan tule vikakoodeja, eikä mene vapaalle kesken ajon tai vaihteita puutu.
JPK84
Viestit: 12
Liittynyt: 21 Joulu 2016 11:24

Re: Powershift kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja JPK84 »

Kyllähän tuollakin hintaa oli; 1500 euroa, josta myyjäliike maksoi kolmanneksen. Pari kertaahan auto kävi huollossa enne kuin vika selvisi; niillä kerroilla ei vikakoodeja ollut muistissa, eikä tietenkään vika ilmennyt huoltomiehen ajaessa, joten silloin vain päivittivät ohjelmistot ja käskivät seurata tilannetta. Näillä kerroilla epäilivät kuitenkin megatroniikkaa/venttiilipöytää syypääksi minullakin, mutta sittenhän vika selvisi kun koodeja jäi/tuli muistiin. Myöskin vaihteistoöljyt+suodatinkin kerettiin vaihtaa yhden korjaamokäynnin yhteydessä, siinäkin meni rahat hukkaan, kun öljyt jouduttiin vaihtamaan uudelleen anturin vaihdon yhteydessä.

En osaa sanoa menikö vaihde oikeasti vapaalle, mutta ainakin efekti oli sama; veto hävisi ja moottori alkoi huutamaan. Enimmäkseen tätä tapahtui vaihteiden vaihdon yhteydessä, mutta myös muutaman kerran tasaisella vauhdilla ajaessa, jolloin mielestäni ei olisi pitänyt vaihteiden vaihtoa tapahtua.

Edit:
Välillä saattoi mennä monta päivääkin ja satoja kilometrejä erilaista ajoa ilman ongelmia, joten hankala vikahan tuo oli paikallistaa ennen vikakoodien ilmaantumista. Ja tuo vaihteiden häviäminen tuli kuvaan vasta silloin kuin vikakoodejakin tuli muistiin. Kuitenkaan vakkarilla ajaessa ei esiintynyt nykimistä tai kierroslukumittarin heittelyä.
Avatar
Kuugaa
Viestit: 84
Liittynyt: 16 Tammi 2015 12:52

Re: Powershift kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Kuugaa »

Räjäytyskuvasta löytynyt kuin yksi nopeusanturi varaosanumeroineen ( kytkinkopan sisälle ). Kaksoiskytkin vaihtunut dieselissä 12/2010 ( mistähän syystä ?) Näyttää saavan tehdaskorjattujakin.
Tässä linkki räjäytyskuvaan/varaosanumeroihin. http://www.automaticchoice.es/Catalogo% ... dct450.pdf
Kuga 2.0 Tdci Powershift -18
Avatar
jamo
Viestit: 74
Liittynyt: 04 Syys 2005 00:10
Paikkakunta: turun tienoo

Re: Powershift kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jamo »

til88 kirjoitti: Paljonko jamolla kuluu öljyä? Onko bensa vai diesel? Tohon mun 2.0dtci koslaan on vaihdettu öljyt 8tkm sitten ja mittatikku kastuu puoleenväliin.
Viimex huoltovälillä reilu 2 litraa, vähän liikaa mun mielestä ku nää ei oo mulla ennen kuluttanut yhtään, kolmesta on ennestään kokemuksia.
Niin ja 2.0tdci 140hv powershitti automaatti, -14 mallinen
til88
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Tammi 2017 20:42

Re: Powershift kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja til88 »

Voiko kytkimet kulua niin paljon että vaihteen vaihto siksi kestää kauemmin?

Siis tää mun lootahan oireilee niin, että vaihde tuntuu olevan liian kauan vapaalla vaihdetta vaihtaessa. Vaihteen vaihdossa menee joku 1-1.5sec jolloin kierrokset ehtii nousta sen 300rpm ja sit nykäisee. Esim, kiihdytin ihan pintakaasulla tasaisesti. Vaihde alkaa vaihtumaan ykköseltä kakkoselle 1700rpm kohdalla -> nousee 2200rpm ja vaihto. Kakkoselta kolmoselle 2200rpm ->2500rpm ja vaihto. Kolmoselta neloselle vaihtu 2100rpm, ei kierroksen nousua koska hölläsin juuri kaasua.
Sport tai sport manuaalilla jos itse vaihtaa vaihteita niin vaihteet vaihtuu samanlailla hitaasti, plus viel se viive vaihdekepiltä laatikolle kun itse vaihtaa isommalle. Saattaa pahimmillaan mennä manuaali asennossa pari sekuntia ennkuin uus vaihde on kytketty.

Siksi tuntu loogiselta että megatroniikka ei toimis oikeen vaan eipä se vika siinä ollu.
jmm79
Viestit: 218
Liittynyt: 06 Helmi 2005 19:05
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Powershift kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jmm79 »

Juu ei ole ollut viivettä vaihdoissa omassa mondeossa eikä vaihtoja kyllä huomaa oli kylmä tai kuuma vaihteisto
Sierra 2.0 iS -88.
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
til88
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Tammi 2017 20:42

Re: Powershift kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja til88 »

Perjantaina auto kävi taas korjaamolla. Nyt tutkivat kunnolla nopeusantureiden ym toiminnan ja kävivät koeajolla. Kerrankin laatikko temppuili nyt kunnolle myös heidän ajaessa, koska auto oli ulkona yön yli ja heti kylmiltään pääsivät testaamaan.
Anturit ym kuulemma toimii oikein ja koska mekatroniikka on vaihdettu, jäljelle jää monilevykytkimet jotka on ilmeisesti loppu, eli kytimet vaihtoon. Nyt sitten huomenna selviää kuinka kallis remontti tulee. Todella hieno keksintö tää Powershit :evil:

Eilen laatikko teki ihmeellisen tempun kun nousin motarilta pois ja pysähdyin liikennevaloihin. Jarru pohjassa auto yritti mennä eteenpäin. Kierrokset laski välillä niin alas, että kone meinas sammua kunnes vapautti kytkimen. Se teki tuota parin sekunnin loopilla kytkin päälle/pois/päälle/jne kunnes lähdin liikkeelle. Perillä kohteessa auton ulkopuolella haisi palanut kytkin.
til88
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Tammi 2017 20:42

Re: C-Max Powershift ongelmia *Korjattu*

Viesti Kirjoittaja til88 »

Kytkinpaketti vaihdettu ja nyt laatikko toimii moitteetta. Todella mukavan tuntuinen ajaa ja toimii kuin ajatus. Ei nykäise/luista vaihdoissa ja liikkelle lähtö tapahtuu ilman viivettä. Laatikko samalla ns huuhdeltu kun vaihteistoöljyt vaihdettu pariin kertaan.

Diaknoosi oli, että ilmeisesti jo joskus aijemmin mekatroniikka viottunut ja se on kuluttanut kytkinpaketin.
Mk2Cortina
Viestit: 275
Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48

Re: C-Max Powershift ongelmia *Korjattu*

Viesti Kirjoittaja Mk2Cortina »

til88 kirjoitti:Kytkinpaketti vaihdettu ja nyt laatikko toimii moitteetta. Todella mukavan tuntuinen ajaa ja toimii kuin ajatus. Ei nykäise/luista vaihdoissa ja liikkelle lähtö tapahtuu ilman viivettä. Laatikko samalla ns huuhdeltu kun vaihteistoöljyt vaihdettu pariin kertaan.

Diaknoosi oli, että ilmeisesti jo joskus aijemmin mekatroniikka viottunut ja se on kuluttanut kytkinpaketin.
Paljonko maksoi kytkinpaketin vaihto?
til88
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Tammi 2017 20:42

Re: C-Max Powershift ongelmia *Korjattu*

Viesti Kirjoittaja til88 »

Mk2Cortina kirjoitti: Paljonko maksoi kytkinpaketin vaihto?
Hinta-arvio noin 2200-2500€ Myyjäliike sekä korjaamo tuli laskussa vastaan, joten itselle jäi maksettavaksi noin 1000€
Mk2Cortina
Viestit: 275
Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48

Re: C-Max Powershift ongelmia *Korjattu*

Viesti Kirjoittaja Mk2Cortina »

til88 kirjoitti: Hinta-arvio noin 2200-2500€ Myyjäliike sekä korjaamo tuli laskussa vastaan, joten itselle jäi maksettavaksi noin 1000€
No nyt sitten ne kalleimmat vikapaikat on korjattu uutta vastaaviksi joten huolettomia kilometrejä siltä osin edessä.

Jos kokonaan joutuisi itse maksamaan niin hyvin merkittävä osa vanhemman auton arvoa olisi tuollainen remontti. Onneksi ei sinun kohdallasi ollut.
til88
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Tammi 2017 20:42

Re: C-Max Powershift ongelmia *Korjattu*

Viesti Kirjoittaja til88 »

Mk2Cortina kirjoitti: No nyt sitten ne kalleimmat vikapaikat on korjattu uutta vastaaviksi joten huolettomia kilometrejä siltä osin edessä.

Jos kokonaan joutuisi itse maksamaan niin hyvin merkittävä osa vanhemman auton arvoa olisi tuollainen remontti. Onneksi ei sinun kohdallasi ollut.
No niinpä. Oikeastaan vois sanoa, että tästä viisastuneena en osta enään koskaan automaattilaatikollista(varsinkaan kaksoiskytkin) autoa jos sillä on rullattu se 200tkm ja yli. Sen verta kalliita korjata. Ainut mikä jännittää on nopeusanturi joka voi mennä paskaksi millon vaan.
Mutta mutta. C-maxi vm2012 makso vajaa 10t€ ja laatikon korjaus mulle sen 1180€ jolloin minusta tossa on autoa koko rahan edestä. Hieno auto ajaa, erittäin hyvin huollettu ja siisti sisältä (ex taxi), tilaa ihan kohtuudella, voimaa koneessa ja titanium varustelu. Iso harppaus eteenpäin kun entinen auto oli Hiace, tosin hiacea tai ylipäätään aijempia omistamiania Toyotia ei ole tarvinnut korjata noin isoilla summilla. On tossa C-maxissa jotain jämäkkyyttä verrattuna esim Corolla Versoon. Jos toi mun C-max kestää sen 100tkm mitä aijon ajaa niin olen onnellinen :lol:
Äksjiiärrä
Viestit: 7
Liittynyt: 08 Touko 2020 07:07

Re: C-Max Powershift ongelmia *oli kytkimessä vika)

Viesti Kirjoittaja Äksjiiärrä »

Lainaan Kugan kanssa ketjua, koska hyvin samanlaiset vaihteisto-ongelmat itsellä.
Auto on 2013 mallia, 163hv diesel ja Powershift, ajettu n. 79000 km. Viime viikonloppuna vaihteisto alkoi oikuttelemaan kovemmassa kiihdytyksessä n. 70-80km/h nopeudessa, näytti jäävän neloselle jumiin tai sitten krenkkasi vaihteita miten sattuu. Eilen sain sitten vikadiagnoosin huollosta, venttiilivika ja koko vaihteisto vaihtoon. Hinta-arvio oli pyöreästi 6500-10000€, riippuen siitä vaihdetaanko kunnostettu vai uusi aski ja kuulemma ei saa pienempää varaosaa. Olen auton toinen omistaja ja minulla ollut n. 3,5v, täydellinen merkkiliikkeen huoltohistoria mm. vaihdelaatikon öljyt vaihdettu kahdesti 3v vaihtovälin mukaan. Kun kysyin mahdollista hyvitystä oli vastaus huollossa, että voinhan minä kysyä mutta ei siihen mitään saa.
Onko Fordin vastuu näissä oikeasti noin nihkeä vai sattuiko minulla tiskillä huono asiakaspalvelija?
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: C-Max Powershift ongelmia *oli kytkimessä vika)

Viesti Kirjoittaja Renee »

Kyllä reklssmiota kannatta laittaa Fordille ja sitä korvausta. Jos autolle vaihdetaan 40tkm välein öljyt laatikkoon ja muut huollot kanssa vihkossa on ajallaan. Joku vika laatikossa ollut kun laskettu kestoikä on varmaakin pitempi kun tuo 79tkm. Toivotan onnea kun toi 6-10tuhatta€ aika hurja summa. Mutta kyllä ne laatikoita korjaa halvemalla. Täälläkin on juttua noista pajoista.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: C-Max Powershift ongelmia *oli kytkimessä vika)

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Äksjiiärrä kirjoitti: 08 Touko 2020 07:26 Lainaan Kugan kanssa ketjua, koska hyvin samanlaiset vaihteisto-ongelmat itsellä.
Auto on 2013 mallia, 163hv diesel ja Powershift, ajettu n. 79000 km. Viime viikonloppuna vaihteisto alkoi oikuttelemaan kovemmassa kiihdytyksessä n. 70-80km/h nopeudessa, näytti jäävän neloselle jumiin tai sitten krenkkasi vaihteita miten sattuu. Eilen sain sitten vikadiagnoosin huollosta, venttiilivika ja koko vaihteisto vaihtoon. Hinta-arvio oli pyöreästi 6500-10000€, riippuen siitä vaihdetaanko kunnostettu vai uusi aski ja kuulemma ei saa pienempää varaosaa. Olen auton toinen omistaja ja minulla ollut n. 3,5v, täydellinen merkkiliikkeen huoltohistoria mm. vaihdelaatikon öljyt vaihdettu kahdesti 3v vaihtovälin mukaan. Kun kysyin mahdollista hyvitystä oli vastaus huollossa, että voinhan minä kysyä mutta ei siihen mitään saa.
Onko Fordin vastuu näissä oikeasti noin nihkeä vai sattuiko minulla tiskillä huono asiakaspalvelija?
Tässä jos et pääse hinnasta sopuun niin sitten yhteys https://recro.eu/fi/
Noita hintoja ei kannata maksaa, osia on saatavissa ne ei vain halua korjata.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Äksjiiärrä
Viestit: 7
Liittynyt: 08 Touko 2020 07:07

Re: C-Max Powershift ongelmia *oli kytkimessä vika)

Viesti Kirjoittaja Äksjiiärrä »

Kiitos vinkistä, Recrosta luin jo aiemmin täältä foorumilta ja ilmeisesti toimii sujuvasti asiointi heidän kanssaan.
Lisäksi kavereilta sain pari vinkkiä tänne Itä-Suomeen, www.akeoy.fi ja www.siekkinen.net.
Siekkiseltä tarjous oli 2500-3000€ näkemättä, melkoinen tiputus jo Hartikaisen hintaan. Juuri sain Hartikaiselta tarjouksen ja lupaavat 20% vastaantulon.
Vastaa Viestiin