Sivu 1/1

TDCI 85kw suuttimet ja niiden sopivuus/huolto

Lähetetty: 30 Heinä 2016 01:00
Kirjoittaja sitkuura
Elikkäs onko odotettavissa suuria yhteen sopivuus ongelmia jos kyseiseen moottoriin laittaa 3S7Q-9K546-CB/EJDR00502Z suuttimien tilalle 96kw version 3S7Q-9K546-BB/EJDR00501Z suuttimet? autocomilla onnistuu kyllä tuo suuttimien uudelleen koodaus. Entäs noiden suuttimien sekottelu? eihän se hyvää tee mutta liikkumaankin pitäis päästä :oops:

http://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... ctor_Types <- tuolta löytyvän kaavion perusteella noissa olis hienoinen tuotto ero, mutta taas noita 96kw:n suuttimia olis ollu myös tuossa 85kw versiossa :roll:

Ja onko täällä vielä kukaan huoltanu noita suuttimia itse, niinkun mersu ja bemari porukka tuntuis tekevän? Ja onko siellä esiin tulleet vuotoarvot (mb 20ml/2min ja bmw 20ml/min) sovellettavissa myös näissä suuttimissa? Mistä saa tiivisteitä? ainakaan pikainen googlaus ei tuottanu tulosta...

Autona siis -05 farkkumondeo tuolla 85kw tdci koneella, ilmeisesti vielä orkkis suuttimilla kun venttiilikopan tarrasta täsmään koodit suuttimiin, ajettu ~425tkm. Vuodot oli 10ml, 16ml, 60ml ja 64 tai 74ml/~min (ajatuskatko/laskuvirhe).

Re: TDCI 85kw suuttimet ja niiden sopivuus/huolto

Lähetetty: 30 Heinä 2016 03:33
Kirjoittaja anon1
Täältä saa tiivisteitä ja muita osia. http://www.commonrailinjectorparts.com

Re: TDCI 85kw suuttimet ja niiden sopivuus/huolto

Lähetetty: 01 Elo 2016 23:54
Kirjoittaja sitkuura
Nuo 96kw:n suuttimet osottautu susiks, vuotaavat kun seulat. Paitsi yks ja se on nyt tuolla sotkemassa noiden 85kw suuttimien seassa (sain kokonais vuotoa sen 50ml/min pienemmäks) eikä miusta käynnissä oo mitään eroa siihen kun kaikki suuttimet oli samaa sarjaa. Toki suuttimet on ohjelmoitu eculle. Vedätystäkin sietää pikkasen paremmin, pystyy jo ajamaan mutta esim. kärrin vedosta tuskin tulee mitään.

Vuodot tällä hetkellä:
#1 16ml/min EJDR00501Z
#2 61ml/min EJDR00502Z
#3 16ml/min EJDR00502Z
#4 10ml/min EJDR00502Z

Re: TDCI 85kw suuttimet ja niiden sopivuus/huolto

Lähetetty: 03 Syys 2016 09:36
Kirjoittaja sitkuura
No niin. Sain auton toimimaan noilla alkuperäisillä suuttimilla. Ensin pesin nuo 2 enemmän vuotavaa suutinta UÄ-pesurilla ja sillä sai ~1/3 vuodosta pois. Samalla kun suuttimet oli levällään, katoin osanumeroita sisukaluista ja niiden perusteella ettimään uusia. Alixpressin kautta tilasin ja vaikuttaa siltä että noiden laatu on ihan riittävä, ainakaan en koeajolenkillä saanut autoa menemään vikatilaan vaikka kuinka kiusasin kaasupohjassa jarrua vasten :twisted: Hintaa osille jäi pikkasen vajaa 24€/suutin lähipostiin kuskattuna. Vuotomittausta en oo "huolletuille" suuttimille vielä tehny kun letku nippelit on vielä tulossa, englannista ~30€sarja. Marmorilta ei saanu kun koko paluuletkuhässäkkää ~70€ ja bilteman testisarja on sen 170€, toki nuo nippelit vielä tarttee pätkät letkua ja esim. riittävän isoja injektioruiskuja (apteekista saa), mie kävin 50ml ruiskuja vajaa 2,5€/kpl.

Oo vahvasti sitä mieltä et näitä pystyy ihan kotioloissa huoltamaan kun on vaan erittäin tarkka puhtaudesta ja jokseenkin perillä mitä tekee.

https://www.youtube.com/watch?v=wA5yJpfUI3M
https://www.youtube.com/watch?v=v1-YU6r_ajM

Siinä on vielä pari pätkää elävää kuvaa mistä jotenkin näkee minkälaisia osia siellä suuttimen sisällä on...

Re: TDCI 85kw suuttimet ja niiden sopivuus/huolto

Lähetetty: 04 Syys 2016 13:52
Kirjoittaja Mk2Cortina
sitkuura kirjoitti:
Oo vahvasti sitä mieltä et näitä pystyy ihan kotioloissa huoltamaan kun on vaan erittäin tarkka puhtaudesta ja jokseenkin perillä mitä tekee.
Millaisella koodilla ohjelmoit nuo korjatut suuttimet autoon?

Delphin peruskorjatuilla suuttimilla on uusi korjausarvo aina peruskorjauksen jälkeen.

Re: TDCI 85kw suuttimet ja niiden sopivuus/huolto

Lähetetty: 04 Syys 2016 16:12
Kirjoittaja sitkuura
En millään, laitoin samaan sylinteriin missä olikin. Syötön määrään vaikuttaviin paikkoihin (varsinainen kärki ja joku "calibration pin") en puuttunut kun pesemällä. Käy miusta varsin sievästi tyhjää, mitä nyt VP ja ilmeisesti apulaite hihna/rullat rallattaa.

Re: TDCI 85kw suuttimet ja niiden sopivuus/huolto

Lähetetty: 06 Syys 2016 08:30
Kirjoittaja Deippa
Eli mitä vaihdoit sinne? Jotkut tiivisteetkö vain?

Re: TDCI 85kw suuttimet ja niiden sopivuus/huolto

Lähetetty: 06 Syys 2016 23:08
Kirjoittaja sitkuura
Tämmöset venttiilit sinne tuli vaihdettua.

Kuva Kuva Kuva Kuva

Tuo venttiilin kara on 2mm ja välystä on 0,002mm. Siitä voi jokainen miettiä polttoainesuodattimen laatuvaatimuksia :shock:

Re: TDCI 85kw suuttimet ja niiden sopivuus/huolto

Lähetetty: 07 Syys 2016 09:45
Kirjoittaja Deippa
Pistäkkö vielä linkkiä että mistä/mitkä tilasit jos tässä tulee vaikka tarvetta...

Re: TDCI 85kw suuttimet ja niiden sopivuus/huolto

Lähetetty: 07 Syys 2016 21:22
Kirjoittaja sitkuura
tuolta tilasin ihan sen perusteella et sieltä on muutkin näköjään tilannu...

Re: TDCI 85kw suuttimet ja niiden sopivuus/huolto

Lähetetty: 07 Marras 2016 13:10
Kirjoittaja Deippa
Onkos nuo alibaban osat toimineet suuttimen sisuksissa vielä kunnolla? Teitkö ohivuototestiä korjaamillesi suuttimille?
Mun mondeossa kans kaks suutinta kusee solkenaan läpi (n. 70ml/min) joten tässä miettiny että yrittäskö tämmöstä putjettikorjausta vai hommaisko kunnostetut suuttimet...

Miten muuten suutinten irrotus/purku sujui käytännössä? Onnistuiko yhtä hyvin ku videoissa. Tiivisteet vissiin tarvii hommata uudet (ainakin alapäähän) kun suuttimet käyttää irti?

Re: TDCI 85kw suuttimet ja niiden sopivuus/huolto

Lähetetty: 27 Kesä 2017 20:33
Kirjoittaja plehtimaki
noniin, tulipa huollettua 474tkm ajetusta 2.0tdci mondeosta 2suutinta aliexpressin control valveilla. aiemmin auto toimi pintakaasulla ja +3500rpm ajaessa ok mutta normaalisti kiihdyttäessä meni vikatilaan ja sammui, puolenvuoden aikana pahentunut vaan kokoajan ja lopuksi sammuilu äityi niin pahaksi että piti alkaa toimenpiteisiin :roll: aikani tutkiskeltua ja kyseltyä vinkkejä suurimmaksi osaksi varstaukset oli luonnollisesti jätä ammattilaisille tyylisiä :evil: ihmisiä ne ammattilaisetkin on... tosiaan katsoin ohivuodot, 2suutinta kusi solkenaan läpi ja kahdesta ei tullut juuri mitään joten kahteen osat tilaukseen. vajaan 3viikon odottelun jälkeen kusti polki kikkareet kotiin ja juhannuksena pikku rapulassa oli sopiva aika alkaa värkkäilemään :mrgreen: :mrgreen: remontti itsessään erittäin simppeli, ei tarvi mitää erikoistyökaluja kun käyttää venttiilikopan irti. suuttimet saa vinkkelipäisellä lenkkiavaimella helpoiten irti, eivätkä olleet edes lujassa ;) purku, kasaus ja vehkeet tulille, sitte alkoi jumalaton ketutus :cry: auto kävi kuin kakspyttynen raktori eikä vastannut kaasuun, ilmailin suuttimen päistä putkia löysäten järjestelmää vaan ei vaikutusta. sitten toiveikkaana vaan kiertämään hissukseen hallia ympäri kiihdytellen ja välillä jarrua vasten pienellä vaihteella vedättäen, pikkuhiljaa käynti ja kaasuun vastaavuus alkoi parantua ecun opittua että suuttimien toiminta on muuttunut radikaalisti edellisestä käyntikerrasta jolloin korjauksiakin pitää muuttaa. vajaan 5km koeajolenkin päätteeksi tyhjäkäynniltä sai lyödä kaasun pohjaan ja vetää liki rajoittimelle asti ilman minkään näköistä kakomista tai vikavaloja, myöskin tyhjäkäynti muuttui järkyttävästi ja vielä parempaan suuntaan 8-) aiemmin kova raksutus ajossa on poissa samoin kun epätasainen tyhjäkäynti sekä sammuilu ja vikavalon vilkuttelu :thumbup: ohivuotoja en katsellut korjauksen jälkeen kun auto kerran toimi, toinen syy että ohivuotoputkien liittimien o-renkaat oli hieman huonot niin ei viitsinyt rämpätä niitä enempää ettei ala vuotamaan :mrgreen:

summasummaarum, ei voi kun suositella jokaiselle jolla vähänkään avaimet kourassa pysyy :lol: helppo ja halpa korjaus, control valvet olivat ainut osa mitä vaihdoin. venttiilikoppa on kumitiivisteellä jonka pystyy käyttää uudestaan, suuttimissa itsessään ei ole kun pohjatiivisteenä alumiiniprikka minkä pystyy myös käyttämään uudelleen.

Re: TDCI 85kw suuttimet ja niiden sopivuus/huolto

Lähetetty: 05 Heinä 2017 10:34
Kirjoittaja Deippa
ja jos raaskii ostaa sen erikoishylsän suuttimen irrotukseen ei tarvi mitään venttiilikoppiakaan irrottaa.

Re: TDCI 85kw suuttimet ja niiden sopivuus/huolto

Lähetetty: 05 Syys 2017 19:14
Kirjoittaja Aaltospoika
Lainaan tätä topicia härskisti. Potilas 2003 Transit 2.0 FIFA koneella. Savuttaa ja menee koko ajan useammin vikatilaan. Selviää hetkeksi taas kun käynnistää uudelleen. Usein uudelleenkäynnistys kestää kuin pumppaisi polttoainetta tankista enemmän.

Vikakoodit ajoreissun jälkeen:

P1211 - Ruiskutuksen ohjauspaine, yli/alle halutun tason (moottori käynnissäl)
P0251 - Ruiskupumppu, polttoainemääränohjaus A, virhe
C1312 - Häiriö oikean etupyörän jarrun hydraulipaineanturin virtapiirissä
P1102 - Ilmamassa-anturin jännite osoittaa oletettua alempaa ilmavirtausta
C1100 - Häiriö ABS:n pumpun kytkimen virtapiirissä

Autoon vaihdettu vuosi sitten korkeapainepumppu ja kolme suutinta ja suutinputkistot. Eli yksi vanha suutin tallella, se kuitenkin mitattiin ehjäksi. Autolla päästetty +300tkm, niin MAFin voisi vaihtaa jo vaihtamisen ilosta.

Onko dieseleitä enemmän penkoneilla antaa suuntaviivaa mitä tutkitaan?

Mikko Aaltonen
Tampere

Re: TDCI 85kw suuttimet ja niiden sopivuus/huolto

Lähetetty: 05 Syys 2017 19:38
Kirjoittaja focst
Saisko ilmaa kun kerran starttauttaa pitkään korkeapainepumpun putket ja suodatinjalka kannattaa kattoa..

Re: TDCI 85kw suuttimet ja niiden sopivuus/huolto

Lähetetty: 05 Syys 2017 20:13
Kirjoittaja focst
focst kirjoitti:Saisko ilmaa kun kerran starttauttaa pitkään korkeapainepumpun putket ja suodatinjalka kannattaa kattoa..
Polttoaineen määränsäädin kans yks vaihtoehto..

Re: TDCI 85kw suuttimet ja niiden sopivuus/huolto

Lähetetty: 02 Marras 2017 16:50
Kirjoittaja sitkuura
Joo.

Nyt on vähän toista vuotta/~40k ajettu noilla aliexpress huolletuilla suuttimilla ja vieläkin pelaavat. Tuossa alku syksystä mittailin ohivuotoja ja olivat siinä 10ml/min tienoilla. Muita ominaisuuksia kyllä kulkineessa on sit riittänyt vaikka muille jakaa... vesipumppu, jarrut (levyt/palat), laturi kaikkine pyörineen- kiristimineen, alusta, vauhtipyörä, kytkin ja startti, vetoakseli (tai no murros mutta kuitenkin), eeberin vesipumppu :roll:

Vaan uusiin ongelmiin, tai onhan tuo vaivannut jo pidemmän aikaa, ehkä laturin vaihdosta asti.

Siis ongelma on käyntiinlähtemisen kans. lähtee kyllä ihan normaalisti käymään~500rpm ja rynkyttää siinä x aikaa ennenkun herää kunnolla, moottorin vikavalo ja laturin merkkivalo palaa, eikä reagoi kaasuun. mitään vika koodeja ei ole. asian tiimoilta on vaihdettu pa-suodatin, akku ja nokan ja kampiakselin asentoanturit. ei mitään vaikutusta. ominaisuus tai siis tuo vajaa käynti kestää pidempään kuumemmalla koneella, nyt pakkasilla lähtee hyvin käyntiin ja herää heti kierroksille. kylmänä nykii siinä 1,5-2k tienoilla ihan pintakaasulla. vetää miusta aivan normaalisti.

onko siitä nyt sitten kuitenkin se korkeapainepumppu entinen?

Re: TDCI 85kw suuttimet ja niiden sopivuus/huolto

Lähetetty: 08 Tammi 2023 17:11
Kirjoittaja FordescortRS
Oliko nuo ne suutin venttiilit jotka tilasit? Siis se linkki jonka olet laittanut.